Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Tryb awaryjny po przekroczeniu prędkości 110 km/h.


insecto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem polega na tym ze przy 110 km/h auto całkowicie traci moc aż do ponownego odpalenia. Mechanik nie wie co to jest a elektryk sprawdzał vagiem wszystko i wg niego pod wzgledem elektroniki wszystko jest ok. Mogę po mieście jeździć całymi tygodniami i butować go do woli ale tylko przekroczę 110 i muł. Na komputerze wyskoczył tylko błąd "brak ciśnienia doładowania". Szukałem na forum i nie znalazłem takiego przypadku ponieważ u mnie auto jeździ świetnie w pełnym zakresie obrotów i nagłe przyśpieszenia nie maja wpływu na przejście w notlauf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdz dolot powietrza, po 2 bez logów nikt tu nic nie podpowie. ale na początek sprawdz wszystkie węże podciśnienia jaki i te do turbiny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo u siebie, turbina do czyszczenia w moim przypadku, na początek posprawdzaj czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie, no i koniecznie logi, a ten mechanik to g...o warty skoro nie wie co to jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo 110 max na 3 biegu 3200 obr i koniec notlauf włącza sie tryb awaryjny. Może to być nieszczelny dolot lub zapieczone kierownice w turbinie w ostateczności zawór n75. U mnie były zapieczone kierownice. Czyszczenie turbo pomogło temu zjawisku. Zrób logi i będzie wiadomo co ale najprawdopodobnie turbo do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działanie WG do sprawdzenia

w Twojej turbosprężarce tak ale nie w silniku AFN - tam jest zmienna geometria łopatek turbospręzarki a nie zawór WG.

Odnośnie problemu kolegi to wydaje mi się, że chyba ktoś błędnie zinterpretował odczytany Vagiem błąd bo przy objawach jakie opisuje insecto wszystko wskazuje na błąd spowodowany przełądowaniem a nie niedoładowaniem turbosprężarki, gdyby było niedoładowanie to silnik by tak żwawo nie przyspieszał ale to wyjdzie w logach (jeśli zostaną załączone).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest elektrozawór N18 od sterowania zaworem EGR, wygląda identycznie jak N75 od sterowania kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny tylko wyróżnia go od N75 to, że cały jest czarny a N75 ma biały łepek,

tu masz N18 na fotce :

4fa1b05195ca8fb5m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie było to samo.

Sprawdzili mi wszystko a tu nadal brak mocy.

Podpowiedziałem zeby wymontowali turbine, co zrobili i moczyli ja w jakims preparacie przez weekend.

Na jezdzie probnej wszystkie drogi byly za krotkie zeby wymoc brak mocy.

Powiodlo sie MECHANIKOM ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem to samo poprostu mialem malo dziure w wezyku i lapalo lewe poweitrze i wtedy sie przełaczał na tryb awaryjny. A jak wylaczysz silnik i znow wlaczysz jest roznica??

W którym wężyku miałeś dziurę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest elektrozawór N18 od sterowania zaworem EGR, wygląda identycznie jak N75 od sterowania kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny tylko wyróżnia go od N75 to, że cały jest czarny a N75 ma biały łepek,

tu masz N18 na fotce :

4fa1b05195ca8fb5m.jpg

małe sprostowanie... N18 ma biały łepek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam..mialem podobnie.. a np na 2 biegu pokręci do 3.5 tyś???ja zaślepiłem zawór EGR,i miałem dziure w wężu od turba mało widoczną bo była po drugiej stronie.. od tego czasu wszystko gra..

Jak doszedłeś do tego że to ten wężyk? TO ten co idzie od gruszki do zaworu n75 tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam..mialem podobnie.. a np na 2 biegu pokręci do 3.5 tyś???ja zaślepiłem zawór EGR,i miałem dziure w wężu od turba mało widoczną bo była po drugiej stronie.. od tego czasu wszystko gra..

Jak doszedłeś do tego że to ten wężyk? TO ten co idzie od gruszki do zaworu n75 tak?

ano w ten sposób że takie rzeczy się kolego sprawdza w pierwszej kolejności w tych silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jak radzisz wymienić wszystkie węzyki od turbo? Właśnie przed chwilą spiąłem dwa węzyki od n75 w kupę żeby go ominąć i dalej jest to samo. Czyli można go wykluczyć. Tak się przyglądałem ale nie mogłem znaleźć gdzie jest "sztanga" przy moim turbo. Ktoś wie? Może tym tropem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jak radzisz wymienić wszystkie węzyki od turbo? Właśnie przed chwilą spiąłem dwa węzyki od n75 w kupę żeby go ominąć i dalej jest to samo. Czyli można go wykluczyć. Tak się przyglądałem ale nie mogłem znaleźć gdzie jest "sztanga" przy moim turbo. Ktoś wie? Może tym tropem?

wykluczyć N75? :blink:

bez niego nie będziesz miał prawidłowego sterowania suszarką...

wykluczyć możesz ale N18 - zaworek sterujący pracą EGR'u i najlepiej go usunąć

tak to jest u mnie:

58085e30004d4d08.jpg

551c51466ca89d73.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila teraz pytanie który zawór ma biały łepek? N18 tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila teraz pytanie który zawór ma biały łepek? N18 tak?

tak.... N18 ma biały łepek...

przynajmniej u mnie tak było :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila teraz pytanie który zawór ma biały łepek? N18 tak?

tak.... N18 ma biały łepek...

przynajmniej u mnie tak było :wink4:

Podsumowując n18 ma biały łepek i jest bliżej chłodnicy a n75 jest pod kolektorem tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...