Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Home made Testpipe, downpipe albo wywalenie kata i wstawienie rurki jak kto woli


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazlem takiego tematu jeszcze zeby byl opisany. Jako ze nie moglem sie dogadac z panami od tlumikow co i jak chce zrobic postanowilem sam wyrezac testpipa. Dodam ze nigdy sie nie bawilem w spawanie. Od czasu do czasu tylko jakies pierdoly w domu. Uparlem sie ze zrobie i musialem bo nie moglem spac po nocach :decayed:

Kilka rzeczy w ktore warto sie zaopatrzyc przed cala operacja:

1) caly dzien wolny

2) kanal

3) rura fi 70mm,

4) TIG lub MIG i w zapasie zwykla spawarka z elektrodami do kwasowki

5) lacznik elastyczny wydechu ktory jest za pierwszym wieszakiem

6) lacznik wydechu ktory jest mniej wiecej na srodku

7) nowe uszczelki pomiedzy turbine a kata oraz pomiedzy kata a reszte wydechu

8) szlifierka i ze dwie tarcze bo duzo ciecia

9) preparat penetrujacy

10) klucze 13, 17 w roznych postaciach to podstawa ale w zapasie lepiej miec wszystkie

11) druga osoba

12) duzo tabletek uspokajajacych :wink4:

13) jakiegos spawacza ktory w razie wpadki pomoze

14) stary katalizator

wyjecie katalizatora bylo opisane w tym watku wiec nie bede sie rozwodzil na ten temat

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t32613.0.html;highlight=wyjecie+katalizatora

do tego dodam ze jedyna opcja jest z wyjeciem z czescia wydechu. sruby laczace katalizator z wydechem sa zardzewiale i nie da sie ich odkrecic ze wzgledu na slabe dojscie. nowe by sie dalo po zdjeciu kola

jak juz mamy wyjety katalizator

20091222198.jpg w972.png

podstawowa rzecza jest zrobienie stelaza. Musi byc dokladny i stabilny. Ja na poczatku zrobilem z kawalkow drewna i najgorszym momencie sie rozlecialo. Ja jednak mialem przeczucie i wzialem gotowca co uratowalo mi dupe :gwizdanie: najlepiej jest wziac kawalki sztywnej blachy i zlapac delikatnie spawami. kolejna wazna rzecz. flansze musza idealnie przylegac cala powierzchnia do blachy. nie moze zadem milimetr uciec bo jak sie ich pozniej nazbiera to nie zlozymy wydechu. nie moze byc zadnych prezen !!!!

u mnie stelaz drewniany wydladal tak

20091223204.jpg w1296.png

po czym zaraz sie rozpadl :confused4:

Mamy juz sztywny stelaz wiec przystepujemy do ciecia. Flansze obcinamy z za gniazdem sondy. Tam jest spaw. Z druga jest dwie opcje. Albo mamy redukcje z 70 na 55 i obcinamy przy samej flanszy albo bawimy sie tym co mamy i fabryka nam zostawila. Problem pojawia sie tutaj nastepujacy. tam jest kolejne wygiecie katalizatora i flansza wygina sie delikatnie w bok. Chyba konstruktorzy audi zabezpieczyli sie przed opcja wywalenia kata...

Ja zostawilem ile sie dalo zeby uzyskac lejek bo nie mialem redukcji. Trzeba jeszcze wyciac pod katem zeby nie bylo latwiej

20091223209.jpg w1296.png

20091223211.jpg w2592.png

Jak juz dopasujemy wszystko to spawamy rure.

20091223205.jpg w1296.png

Gdy zaczely sie konczyc tabletki uspokajajace okazalo sie ze wydech nie zjechal sie tak ladnie i trzeba bylo bawic sie w dopasowywanie brakujacego elementu

20091223205.jpg w1296.png

"wyjac, przymierzyc, ciac" x10 az sie uda wpasowac.

Efekt koncowy:

20091223206.th.jpg

20091223208.jpg w972.png

nie wyglada to jak rurka supersprinta ale spelnia swoja role. nie mialem juz sily zeby obrobic spawy ktore byly robione zwykla spawarka bo w migu padl silniczek od podawania drutu i nie bylo innej opcji. co do wytrzymalosci to czas pokarze. nie ma dziur. jak bedzie mi sie kiedys nudzic to wyjme i ladnie zeszlifuje spawy. nie musi sie blyszczec tylko ma dzialac.

wrazenia z jazdy sa super. auto chodzi lekko. szybsza reakcja na pedal gazu. turbinka zaczela gwizdac delikatnie prawie jak w dieslu bez kata. ja efekt mialem podwojny bo jeszcze wymienilem i wyregulowalem WG i doladowanie skoczylo z 0.4 do 0.7 wiec radoche mialem taka ze z auta nie chcialem wychodzic :kox:

Koszt calej operacji to 70zl (40 za rurke i 30 dla mechanika ktory mi pomogl w trudnych momentach) czas pracy to nie wiem ale kilka ladnych godzin wyszlo. krytyka mile widziana. dowiem sie co zrobilem zle, inni tez sie dowiedza czego nie robic.

zabawy jest sporo ale polecam bo zupelnie inne auto. jakby odmlodzone :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

co tu dodawac-zeszlifuj,jak nie bedziesz miec co robic i wypoleruj,jak bedziesz chcial do zdjec z tym pozowac :wink4: wazne,ze spelnia swoja role :good: a co z sonda i kontrolka ne desce?

Opublikowano

witam stosowałem identyczna metodę , drewniany stelaż (tylko mój był/jest solidniejszy), moja rurka to 2,5', u mnie po tym zabiegu strasznie jeden z tłumików mocno hałasuje(może jest juz zmęczony)-chyba go wymienię

CS0B9.jpg

1Va1pS.jpg

sugerowałbym owinąć test-pipa tasną izolującą bo niezłe temp tam teraz panują i może niektóre przewody popalić....no chyba że masz rurę z kwasiaka który lepiej izoluje od temp

Opublikowano

Ja mam jedna sonde i mowi ze jest jej dobrze :wink4::naughty:[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 11:05_________________________________________________

witam stosowałem identyczna metodę , drewniany stelaż (tylko mój był/jest solidniejszy), moja rurka to 2,5', u mnie po tym zabiegu strasznie jeden z tłumików mocno hałasuje(może jest juz zmęczony)-chyba go wymienię

CS0B9.jpg

1Va1pS.jpg

nie zamula ci samochodu?? 2.5 to troche malo

Opublikowano

2,5'' w zupełności wystarczy

matryce najlepiej zrobić metalowa, ja takową zrobiłem

właśnie poważnie zastanawiam sie nad produkcją seryjną tip-ów

jeden już robiłem ale chyba przesadziłem ze średnicą :polew: :polew: :polew:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajl_mala_wydumka_zamiast_katalizatora-t101336.0.html

zdecydowanie odradzam owijanie szmatami tip-a

mogą być tego przykre konsekwencje[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 19:36_________________________________________________

a co z sonda i kontrolka ne desce?

w AEB nie ma tego problemu jest tylko jedna sonda

Opublikowano

2,5'' w zupełności wystarczy

matryce najlepiej zrobić metalowa, ja takową zrobiłem

właśnie poważnie zastanawiam sie nad produkcją seryjną tip-ów

jeden już robiłem ale chyba przesadziłem ze średnicą :polew: :polew: :polew:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajl_mala_wydumka_zamiast_katalizatora-t101336.0.html

zdecydowanie odradzam owijanie szmatami tip-a

mogą być tego przykre konsekwencje[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 19:36_________________________________________________

a co z sonda i kontrolka ne desce?

w AEB nie ma tego problemu jest tylko jedna sonda

moze i masz racje ale wszedzie gdzie czytalem to taka jak na poczatku kata a tam jest 70mm.

TIP jest na wlocie a testpipe/downpipe na wylocie turbiny :tongue4::wink4:

Opublikowano

tak masz racje chodziło mi o d-pipe-a

siedze po ciemku i pisze na forum bo wszyscy oglądaja telewizje :polew: :polew: :polew:

faktycznie na wyjściu turbiny jest ponad 2.5'' i najlepiej jest zrobić większe wejście do d-pipe-a

ale ujście jest już mniejsze i nawet w warunkach warsztatowych jest ciężko zmienić średnice,

na zdjęciach z mojego postu wyrażnie widac przejście, delikatnie jest spieprzone

w chwili obecnej planuje zrobienie całego wydechu z nierdzewki do swojej padaki

całość chcę to zrobić na 3'' rurach ale jest problem bo ciężko kupic cienkościenna rurę

po Nowym Roku kupuję materiał i zabieram sie do roboty

foty zamieszcze jak bedę już to robił

Opublikowano

tak masz racje chodziło mi o d-pipe-a

siedze po ciemku i pisze na forum bo wszyscy oglądaja telewizje :polew: :polew: :polew:

faktycznie na wyjściu turbiny jest ponad 2.5'' i najlepiej jest zrobić większe wejście do d-pipe-a

ale ujście jest już mniejsze i nawet w warunkach warsztatowych jest ciężko zmienić średnice,

na zdjęciach z mojego postu wyrażnie widac przejście, delikatnie jest spieprzone

w chwili obecnej planuje zrobienie całego wydechu z nierdzewki do swojej padaki

całość chcę to zrobić na 3'' rurach ale jest problem bo ciężko kupic cienkościenna rurę

po Nowym Roku kupuję materiał i zabieram sie do roboty

foty zamieszcze jak bedę już to robił

calosc jest bez sensu, podobno nic nie daje. poziek chyba testowal ale nie jestem pewny. najlepiej za katem zostawic ori 55mm do konca

Opublikowano

zdecydowanie odradzam owijanie szmatami

jak się owija szmatą za 20 złotych to tak faktycznie może być pożar pod maską

ale jak stosuje się porządną taśmę i do tego owija się test pipa na mokro, to nic nie ma prawa się zdarzyć :naughty:

Opublikowano

moja szmata wytrzymuje temp do 1200 st C pracuje w odlewni staliwa i sprawdziłem to ....gdyby nie ta szmata to sonde lambdę i inne kable dawno miałbym pewnie popalone:)

Opublikowano

moja szmata wytrzymuje temp do 1200 st C pracuje w odlewni staliwa i sprawdziłem to ....gdyby nie ta szmata to sonde lambdę i inne kable dawno miałbym pewnie popalone :)

nie ma strachu sondy i kabli nie popali

Opublikowano

moja szmata wytrzymuje temp do 1200 st C pracuje w odlewni staliwa i sprawdziłem to ....gdyby nie ta szmata to sonde lambdę i inne kable dawno miałbym pewnie popalone :)

nie ma strachu sondy i kabli nie popali

skoro TY tak napisałeś to w końcu będę spał spokojnie :kox: :kox: :kox::naughty:

Opublikowano

spodziewałem sie po Tobie trochę więcej.... :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

spodziewałem sie po Tobie trochę więcej.... :polew: :polew: :polew:

jak będzie jakaś księga skarg na mój temat to się przypomnij :good: wtedy popłyniemy :naughty: :naughty: :decayed:

Opublikowano

tak, tak ....... :polew: :polew: :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...