Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Swap silnika 4.2 TDI do B6 quattro


xeo1511

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 4.2tdi z a8 do a4 b6 quattro. Dobrze wiem, że benzynowa v8 4.2 mieści się bez problemu, ciekawi mnie jak wyglądała by sytuacja z dieslem tej samej pojemności. Oczywiście wszystkie porady, opinie mile widziane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te B6 to Twoje auto ? bo w profilu jest zaznaczone że masz B5...

no i dlaczego akurat 4.2 TDI do B6? nie wystarcza AWX dobrze wyrezany za tą kasę która Cie szarpnie przy swapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak moje B6, profil mam trochę nieaktualny, mam AVF, awx jest dla mnie nieporozumieniem.

Dlaczego 4.2 ? bo to jedyny silnik diesla który zapewni mi odpowiednie wrażenia z jazdy, przy niewielkim spalaniu. Po podkręceniu będzie miał ok 400PS. Nie ukrywam też, że posiadanie takiego nietuzinkowego potwora to rarytas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty sobie zdajesz sprawę, jak to auto się będzie prowadzić, czy nie bierzesz tego w ogóle pod uwagę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty sobie zdajesz sprawę, jak to auto się będzie prowadzić, czy nie bierzesz tego w ogóle pod uwagę??

zeby to srpawdzic wystarczy wrzucic pod maske pewnie ze sto kilo balastu przed przednia oś ;];]

ciekawe czy lduzie piszacy o swapach v6 tdi do budy od rzedowek biroa pod uwage ze trzeba bedzie jakos zgrac zawieszenie hamulce i reszte..

no i ciekawe czy zostały juz poczynieopne jakies kroki do tego SWAPA bo co raz pojawiaja sie podobne tematy i wszystkie umieraja smiercia naturalna bo raczej chodzilo o pogadanie niz branie sie do roboty. moim zdaniem jak ktos czuje sie na tyle silny technicznie zeby zgrac elektronike z dwoch roznych aut to po prostu bierze sie do roboty. zaloze sie ze i tak taniej byloby dolozyc do B7 3.0tdi i miec ze 300 koni w v6 i jednak troszke lzej z przodu niz v8..

tak na szybko trzeba kupic kompletny silnik z osprzetem, nie wiem jakie kto ma dojscia ale na szybko spojrzalem na allegro to silniki po lekko 13tysia chodza. do tego jakas skrzynia - ciekawe czy 4.2 wogle wychodzily w manualu? jezeli nie to automat pewnie tez z 6tys.. do tego wał, pewnie półosie, zawieszenie. jakies lapy silnika i dopiero zacznie sie zabawa bo ebdzie milioon wtyczek ktorych nie bedzie do czego podlaczyc. czujniki i inne gowien ka do ktorych trzeba miec nie tylko komputer ktory je obsluzy ale tez kompletna instajacje elektryczna..

najfajniejsze jest to ze dopiero po kupnie silnika i wyjeciu starego okaze sie czy wogle ten silnik da sie tam zmiescic bez ciecia karoserii :decayed:[br]Dopisany: 28 Grudzień 2009, 12:53_________________________________________________

Nie wiem co masz na myśli, w końcu w b6 siedział silnik 4.2 v8 w s4. Quattro ładnie przeniesie moc i NM na asfalt, ale bez zmian zawszenia, hamulców i wielu innych gratów się nie obędzie.

to ze oba silniki maja po 4.2 i v8 to nie znaczy ze waza tyle samo i da sie je ustwic w tym samym miejscu... do tego ani s4 ani rs4 nie sa mistrzami jezeli chodzi o zakrety...

wracajac do tematu to najwiekszy problem jaki widze to fakt ze 4.2 tdi to dosyc nowy silnik i montowany do bardzo wypasionych aut. co za tym idzie nie da sie tanio kupic jakeis rozbitego anglika jako dawce kompletnych podzespolow. bo kupowanie wszystkeigo po kolei , w tym elektroniki to moze byc niezly kosmos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania :naughty:

"Wkładano" już silniki 3.0 tdi do B5, B6 a teraz przyszła pora na pogawędkę o 4.2 tdi :polew: Umrze czuję śmiercią naturalną jak poprzednie tematy i skończy się na sofcie, albo przeróbkach a'la Dżo-Dżo :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to było takie proste, to już by siedział, na razie zbieram informacje. Olo masz rację ale nie takie rzeczy ludzie robią.

Umrze nie umrze już zależy od poziomu skomplikowania tego całego czasochłonnego procesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to było takie proste, to już by siedział, na razie zbieram informacje. Olo masz rację ale nie takie rzeczy ludzie robią.

Umrze nie umrze już zależy od poziomu skomplikowania tego całego czasochłonnego procesu.

nie bierz tego do siebie...nie atakuje CIe ani nie mam zamiaru podwazac tego za co sie bierzesz. ale stwierdzenie ze nie takie rzeczy ludzie robia to strzal w 10. tylko ze oni to ROBIA, czyli wjezdzaja na kanal robieraja i skladaja, POTEM zakladaja temat o tym jaki fajny projekt wyszedl. bo po prsotu maja do tego niezbedne zaplecze, wiedze i fundusze.

nie da sie pozbierac informacji o czyms czego nikt nie robil, a a gwarantuje CI ze stopien skomplikowania takiej operacji jest tak wysoki ze nie da sie tego zrobic wspierajac sie internetowa pomoca kolegow znaojacych sie na audi. albo sam masz taka wiedze, albo dajesz to komus komu ufasz i sie nie dopytujesz za duzo.

mam nadziej ze dobrze mnie zrozumiales. zycze CI powodzenia. sam bym sie chetnie przekonal jak takie cudo jezdzi. ale jakos nie widze opcji zeby ktos sie zapytal jak to zrobic i dostal instrukcje w necie i wzial sie do roboty.

sam mam duzo dziwnych pomyslow i nawet niektore projekty dosyc dobrze przemyslane i nie straszenie kosztowne ale dopoki nie bedzie to dla mnie forma zabawy. kiedy bede mial dosyc kasyu i zcasu zeby sie za to brac to traktuje to jako przyszle wizje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukasz czegos co bedzie dawalo Ci wrazenia z jazdy przy niskim spalaniu? I chcesz zrobic takiego swapa? czegos nie rozumiem

No ale tak czy inaczej powodzenia, chetnie bym sie przekonal jak to bedzie jezdzilo :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widziałem jak wyciągali silnik 4.2 tdi z a8..i powiem Ci silnik MASAKRA :) (do rozbiórki)

Jak Ci padnie turbina to połowę silnika trzeba rozbierać..nie wspominając już o rozruszniku i innych duperelach..nie wspominając już że nie zmieści się pod maskę a4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...