mkat Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Proszę o analizę błędów oraz logów. Starałem się zrobić wszystko jak należy ale jeśli coś jest nie tak to proszę o pisać. Niestety nie udało mi się osiągnąć zalecanej temperatury silnika, u mnie max to 71*C po przejechaniu grubo ponad 100km, auto nie szarpie, nie gaśnie, kontrolka świec sie nie miga ale auto traci moc, w granicach 3200 obr/min NOTLAUF co widać na ostatnich trzech logach z próby dynamicznej, w styczniu chciałbym wziąć sie za rozrząd i przy tej okazji ogarnąć wszystkie występujące nieprawidłowości. Proszę o analizę oraz o wszelkie uwagi i spostrzeżenia. Silnik 2,5 TDI, tiptronik, na liczniku najechane 188tys, jakieś 6tys km temu wymieniłem EGR. Z góry dziękuję serdecznie za pomoc. BŁEDY http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7c72116fc8c0be0.html STATYCZNE http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81b2ee21a740127d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1b47cd49e116f82.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1a186a632873b28.html BASIC SETTINGS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86532954ed053b8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44ebb61be91a96aa.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ece65bedb6e9e74e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0847042b485996bf.html DYNAMICZNE http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea01022b342c60af.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ac10b59ed825bc2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afb3b52a3667a64f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd5df67972a1a3eb.html Rzeczywiście wkradł mi sie blado ale to wina OpenOfficea, juz poprawiłem obrazki i proszę o analizę, mam nadzieje ze różnica temperator rzędu 10*C nie wpłynie znacząco i da sie cos odczytać z moich logów. pozdrawiam
tx-didi Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 troche excel chyba zrobil Ci psikusa konwertujac niektore wartosci na jakies daty.... jezeli niebawem bedziesz robil rozrzad to na pewno wymienisz termostat (mozna rowniez szarpnac sie na czujnik temperatury G2/G62) oba tylko orginaly w ASO (!) -> koszt okolo 100 PLN za kazdy. niejako przy okazji pewnie bedziesz wymienial olej + wszystkie (w szczegolnosci powietrza) filtry ... rowniez przy okazji wymiany wymylbym plynem CRC przeplywke (bezdotykowo !!) i .... wtedy bym zrobil logi jeszcze raz. do czasu wykonania powyzszych czynnosci nie robilbym nic.... [+] kolego - silnik dla prawidlowych odczytow powinien miec 90 stopni.... u Ciebie ma niecale 70 (68,...). Problem polega na tym ze ECU chodzi nie na 'zwyklych' mapach, przelacza sie okolo > 80 (chyba) wiec skoro cale sterowanie silnika chodzi na mapie 'awaryjnej' ocena logow jest ..... niedokladna. Naprawde grozny blad, jaki masz zapisany w sterowniku silnika to 01268 (nastawnik dawki paliwa) - i chyba raczej nie jest to klopot elektryczny (przerwa w kabelku), to juz musialby ocenic serwis Boscha. z logow bs wynika, ze nie masz podcisnienia sterujacego miedzy innymi praca kierownic spalin w turbosprezarce (stad blad 575 najprawdopodobniej oraz zanizone wartosci z przeplywomierza) - > do sprawdzenia instalacja podcisnienia, jak to zrobic znajdziesz na forum, ale gdybys jednak nie znalazl - > napisz, pomozemy Oczywiscie w zwiazku z powyzszym -> darowalbym sobie rowniez czyszczenie przeplywki, w zamian zglosil sie w serwisie Boscha (na sprawdzenie i ewentualnie naprawe pompy)
mkat Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dziękuje kolego za odpowiedz oraz za spostrzeżenia, po nowym roku wezmę się za rozrząd i termostat to przy okazji jeszcze może turbinę wyjmę i przeczyszczę i odme wymienię to wtedy zrobię logi jeszcze raz przy prawidłowej temperaturze i poproszę o analizę. Kolego a orientujesz się ile w serwisie Boscha może kosztować samo sprawdzenie i mniej więcej regeneracja pompy?? pozdrawiam serdecznie i przy okazji ŻYCZĘ SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU.
tx-didi Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dzieki za zyczenia, odwzajemniam bardzo dobrze ze chcesz wymienic 'odme' -> zdecydowanie zalecane w przypadku naszych motorkow. turbo pewnie warto wyczyscic przy okazji, chociaz jestem pewny ze jak znajdziesz powod braku podcisnienia (nieszczelna instalacja ?) to i tak juz nie poznasz samochodu. Niestety nie orientuje sie dokladnie jaki jest koszt sprawdzenia pompy, lecz wystarczy wejsc na http://bosch-service.pl wyszukac najblizszy i zadzwonic (chyba najlepsza opcja) oczywiscie zdaj relacje z postepu prac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się