turdzi Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witajcie mam takie pytanko , czy spotkal sie ktos kiedys z wibracjai nadwozia w silnikach benzynowych chodzi mi zwlaszcza o silniki turgo lub TFSI z modeli B7 lub B8. Wibracje obiajawiaja sie drganiami nadowzia zwlaszcza na wysokich biegach 4,5,6 bieg w konkretnym przedziale obrotow lub danej predkosci np: 6 bieg 140Kmh.Wrzenie jest takie jak by auto jechalo na niewywazonych kolach.Dotykajac lewarka zmiany biegow czuc ewidentnie wibrujaca prace silnika.To temat rzeka w dieslach i zarowno 1,9 w B5 jak i B6 , B7 i nawet B8 co gorsza nikt nie znalazl przyczyny a mnie to martwi bardzo gdzy kiedy bede chali kupic A4 ale z benzynowym silnikiem turbo i jesli w tych silnikach ten problem tez wystepuje , to niestety marka jest dla mnie skreslna bo nie po kupuje sie aut za takie pieniadze aby jazda rpzyponinala jazde polonezem z lat 80tych Dzieki za pomoc i sugestie
tomaszek6 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witaj ! Mam swoją B8 ponad rok i takiego zjawiska jak drżenie drążka biegów przy określonej prędkości nie zaobserwowałem. Również drżenia karoserii - brak. Testowałem swój samochód do ok 200 km/h i byłem zaskoczony - żadnych wibracji, nawet tych od kół, więc są doskonale wyważone. Może to właśnie wibracje przedostają się od źle wyważonych kół i od pewnej prędkości lub przy pewnej prędkości drganie powodują drżenie całego nadwozia.
turdzi Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witaj ! Mam swoją B8 ponad rok i takiego zjawiska jak drżenie drążka biegów przy określonej prędkości nie zaobserwowałem. Również drżenia karoserii - brak. Testowałem swój samochód do ok 200 km/h i byłem zaskoczony - żadnych wibracji, nawet tych od kół, więc są doskonale wyważone. Może to właśnie wibracje przedostają się od źle wyważonych kół i od pewnej prędkości lub przy pewnej prędkości drganie powodują drżenie całego nadwozia. kola sa wyeliminowane tak jak przeguby bo spotkalem sie z nimi nawet w samochodzie który miał 2tys. przejechane wiec nie mam mowy o zużyciu.Wszystkie to jednak były diesle
domjenick Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Wrzenie jest takie jak by auto jechalo na niewywazonych kolach.Dotykajac lewarka zmiany biegow czuc ewidentnie wibrujaca prace silnika.To temat rzeka w dieslach i zarowno 1,9 w B5 jak i B6 , B7 i nawet B8 co gorsza nikt nie znalazl przyczyny a mnie to martwi bardzo gdzy kiedy bede chali kupic A4 ale z benzynowym silnikiem turbo i jesli w tych silnikach ten problem tez wystepuje , to niestety marka jest dla mnie skreslna bo nie po kupuje sie aut za takie pieniadze aby jazda rpzyponinala jazde polonezem z lat 80tych szczerze to mialem okazje "testowac" kilka modeli A4 zaczne od swoich B5 i B6-nigdy nie mialem problemu drżącego nadwozia,ktory opisujesz,drzenie drążka zawsze bedzie odczuwalne,bo wszystko jest ze soba polaczone i jesli silnik np zejdzie z obrotow-to przelozenie w skrzyni "poruszy" lewarek zmiany biegow-to jest normalne i w kazdym aucie to odczujesz mocniej,lub slabiej,ale problemu wibrującej maski auta nie odczułem w swoich A4,jak i znajomych-1,9 B5,i kilka 1,9 tdi-B6,nie spotkalem sie z problemem,ktory opisujesz...a tak z ciekawosci zapytam,w ilu modelach zauwazyłeś tego typu problem i iloma modelami miales okazje jechac i to zauwazyc?
turdzi Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2009 W swojej poprzdniej B7 2.0 TDI 140KM w obecnej 2.0 TDI 170KM ( ale zdecydowanie mniej niz w pierwszej ) i paru innych 170KM ktore ogladalem przed kupnem , w calkowice nowej B8 2.0 tdi 143KM ktora mialem jako auto zastepcze , w A3 1,9 TDIkotremale jako auto zastepcze ( tyle ze nie byly tak denerwujace bo silnik poprzeczyny i tak nie przenosilo tych wibracji ) i patrz tu : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=search2 sa tu dziesiatki ludzi borykajacych sie ztym problemem i niktnie znalazl rozwiazania. Pytam bo to moj ostatni diesel ( wlasnie ze wzgledu na te problemy ) i za jakis czas bede chcial kupic nowa B8 2.0TFSI Q i nie chcial bym miec niespodzianki po jakims czasie ze wydam na auto 300 tys i znow bede jezdzil wibrujacym guw.....em dlatego che miec pewnsc ze ten probem dotyczy tylko TDI
MAJKI Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Mnie to tez denerwuje w B7, wymienilem poduszke skrzyni i jest juz lepiej ale delikatne drzenie mozna jeszcze zauważyc ale juz mnie to nie rusza bo widzialem ze 3,o tdi w manualu tez było to czuc. Natomiast miałem B5 w benzynce i nic takiego nie było dlatego mnie to irytowało ze kupiłem nowsze auto a tu taki przypadek :gwizdanie: W robocie mamy 3 szt 2,0 sdi poprzeczne i lewarek ani drgnie wiec nie wiem od czego to zalezy
turdzi Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 Mnie to tez denerwuje w B7, wymienilem poduszke skrzyni i jest juz lepiej ale delikatne drzenie mozna jeszcze zauważyc ale juz mnie to nie rusza bo widzialem ze 3,o tdi w manualu tez było to czuc. Natomiast miałem B5 w benzynce i nic takiego nie było dlatego mnie to irytowało ze kupiłem nowsze auto a tu taki przypadek :gwizdanie: W robocie mamy 3 szt 2,0 sdi poprzeczne i lewarek ani drgnie wiec nie wiem od czego to zalezy no wlasnie mnie to do szewskiej pasji doprowadza i psuje cala frajde z tego auta
KmK Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 mojej a4 ten problem nie dotyczy, ciekawe zatem co jest tego przyczyna, bo chyba albo wszystkie z danego rocznika,modelu, silnika, albo też żaden. swoją drogą 300k za b8
turdzi Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 mojej a4 ten problem nie dotyczy, ciekawe zatem co jest tego przyczyna, bo chyba albo wszystkie z danego rocznika,modelu, silnika, albo też żaden. swoją drogą 300k za b8 no co zrobic u mnie nowe B8 2.0 TFSI Q w avancie to ok. 260k + jakies dodatki wiec 300k jak nic ,........niestety ;(
FANTOMAS Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Mój kolega kupił nówkę B8 2.0TDI 143PS i miał ten problem co opisywaliście. Auto miało drgania w pewnym przedziale obrotów a najlepiej było to czuć po lewarku kilka miesięcy się boksował z Bełtowskim na zakopiance wymieniali mu koła grzebali przy zawieszeniu i nic nie pomagało za każdym razem mialo być już OK brali kolegę na zmęczenie bo nie chcieli tego uznać za wadę fabryczną i wymiany auta. Kolega w końcu oddał sprawę do prawnika no i temat dostał innego tempa po ingerencji prawnika. Od razu zmienili zdanie uznali jego roszczenia pewnie zobaczyli że gość nie odpuści i woleli zamknąć sprawę bez rozglosu bo jak by wyszło że sprawa trafiłaby do sądu i kolega by wygral to mogłoby być precedensem dla innych którzy mieli podobny problem. Teraz jeździ drugą B8 wziął sobie ten mocniejszy motor 170PS w tym egzemplarzu jest ok coś tam ktoś w serwisie bąkał ze to jest wina skrzyni ale to tylko takie gdybanie.
janSerce Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Ten problem z drżeniem odczuwalnym w środku tylko przy określonej prędkości, to wg mnie skrzynia + krzywe półosie, wystarczy że półośka bije 0,5mm i juz będzie odczuwalne drganie, ale tylko po osiągnięciu odpowiednich obrotów (wpadnie w swój rezonans bicia) i może ustać po przekroczeniu tych że obrotów, tzn będą nie odczuwalne.
ghost1717 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Ten problem z drżeniem odczuwalnym w środku tylko przy określonej prędkości, to wg mnie skrzynia + krzywe półosie, wystarczy że półośka bije 0,5mm i juz będzie odczuwalne drganie, ale tylko po osiągnięciu odpowiednich obrotów (wpadnie w swój rezonans bicia) i może ustać po przekroczeniu tych że obrotów, tzn będą nie odczuwalne. Kolego trop z półosiami jest trafny... ale ja bliżej przyjzał bym sie przegubą zewnętrznym i wewnętrznym na 90% to one ! Aby skrzywic półoś trzeba troche siły a wątpie w to aby auto to wytrzymało! Minimalny luz we wnętrzy przegubu powoduje drgania! SPRAWDZONE kilka razy!! pozdrawiam
MarEsp Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ja wyważam nie tylko koła ale później podjeżdża na "osiołku" do przykręconego koła i wyważa całą oś z tarczami półosiami i koryguje ciężarkami - MIejsce: "Deloch" Katowice na Gliwickiej
FANTOMAS Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ten problem z drżeniem odczuwalnym w środku tylko przy określonej prędkości, to wg mnie skrzynia + krzywe półosie, wystarczy że półośka bije 0,5mm i juz będzie odczuwalne drganie, ale tylko po osiągnięciu odpowiednich obrotów (wpadnie w swój rezonans bicia) i może ustać po przekroczeniu tych że obrotów, tzn będą nie odczuwalne. Kolego trop z półosiami jest trafny... ale ja bliżej przyjzał bym sie przegubą zewnętrznym i wewnętrznym na 90% to one ! Aby skrzywic półoś trzeba troche siły a wątpie w to aby auto to wytrzymało! Minimalny luz we wnętrzy przegubu powoduje drgania! SPRAWDZONE kilka razy!! pozdrawiam Panowie auto kolegi było funkiel nówka nigdzie nie przywalił itp. więc co krzywa ośka wyszła z fabryki przebieg też min. i kolega nie zwijał asfaltu więc przegłób też wyszedłby z fabryki z wadą nie wspominając że inni też to mieli w innych markach nie słyszałem o takich przypadkach.
KICHOL Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Jest jeszcze jeden myk w nowych dizlach.... skrzynia DSG...... widziałem na własne ślepia zakatowane koło dwumasowe w dwuletnim audi. Panuje opinia że DSG morduje koła dwumasowe a zamordowany dwumas na pewno będzie miotał samochodem. Na marginesie mam 7 letni samochód i nic nim nie trzesie........ do 220km/h......... sprawdzone
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się