SoMeS Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Witam. Posiadam nawigację TomTom'a XL 42EU+ Ostatnio przeciąłem kabel od ładowarki i korzystając z tej okazji chciałem się nim wpiąć tak by ładowanie było bezpośrednio "po zapłonie". Podpiąłem się odpowiedni w skrzynce bezpieczników i po przekręceniu kluczyka navi tylko mignęła i zgasła (wcześniej była rozładowana). Dioda ładowania na niej się świeci z tym że nie idzie włączyć Czy możliwe że ją spaliłem? Jest tam może jakiś bezpiecznik? Co się mogło stać i czy da się naprawić? Z góry dziękuję za pomoc
Michał Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 bezpiecznik zazwyczaj jest w tej oprawce którą wkłada się do gniazda zapalniczki, mogłeś np pojebac polaryzację (tj zamienić plus z minusem) przy podłączaniu w skrzynce bezpieczników, ale wtedy raczej nie świeciłaby się dioda ładowania, może podłącz ją na chwilę (żeby sprawdzić czy jeszcze działa) tak jak była, tzn skręć na szybko kable do tego kawałka który uciąłeś i podłącz do zapalniczki, jeśli zadziała to można będzie kombinować z podłączeniem na stałe
SoMeS Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2010 bezpiecznik zazwyczaj jest w tej oprawce którą wkłada się do gniazda zapalniczki, mogłeś np pojebac polaryzację (tj zamienić plus z minusem) przy podłączaniu w skrzynce bezpieczników, ale wtedy raczej nie świeciłaby się dioda ładowania, może podłącz ją na chwilę (żeby sprawdzić czy jeszcze działa) tak jak była, tzn skręć na szybko kable do tego kawałka który uciąłeś i podłącz do zapalniczki, jeśli zadziała to można będzie kombinować z podłączeniem na stałe właśnie że skręciłem te kabelki z powrotem i podłączyłem do ładowania... ładowała się tak 2 dni i nie chce odpalić ;(
Michał Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 sprawdź jeszcze co jest napisane na wtyku do zapalniczki, który uciąłeś powinno być: INPUT 12V DC (czy coś w tym stylu) i OUTPUT .... DC jeżeli wartość 'output' jest niższa niż 12V to chyba znaleźliśmy odpowiedź na pytanie :gwizdanie:
SoMeS Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2010 sprawdź jeszcze co jest napisane na wtyku do zapalniczki, który uciąłeś powinno być: INPUT 12V DC (czy coś w tym stylu) i OUTPUT .... DC jeżeli wartość 'output' jest niższa niż 12V to chyba znaleźliśmy odpowiedź na pytanie :gwizdanie: mówisz że był tam przekaźnik z 12v na mniejsze napięcie? to taka fajna navi poszła mi się jeb....ć
Michał Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 mówisz że był tam przekaźnik z 12v na mniejsze napięcie? :mysli nie przekaźnik a dzielnik napięcia a czy był to nie mam pojęcia, musisz sprawdzić a jeśli nic nie będzie napisane to miernik w dłoń, ucięta wtyka do gniazda zapalniczki i sprawdź napięcie na kabelkach
SoMeS Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2010 nie przekaźnik a dzielnik napięcia a czy był to nie mam pojęcia, musisz sprawdzić a jeśli nic nie będzie napisane to miernik w dłoń, ucięta wtyka do gniazda zapalniczki i sprawdź napięcie na kabelkach ok sprawdzę to na pewno w takim razie dobrze rozumiem że jeżeli z wtyczki szło mniejsze napięcie to navi poszła w las? :gwizdanie:
Michał Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 ok sprawdzę to na pewno w takim razie dobrze rozumiem że jeżeli z wtyczki szło mniejsze napięcie to navi poszła w las? :gwizdanie jeśli sama nawigacja nie miała jakiegoś zabezpieczenia przed skokiem napięcia (wątpię żeby miała), to tak ale to tylko gdybanie...
Nosb Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Z reguly jest jakis regulator napiecia na wejsciu navi i dioda wiec moze sie ja uratuje. A inna sprawa zasilana byla na 99% 5V ( po to miales oprawke z bezpiecznikiem a w srodku byl jeszcze pewnie stabilizator w niej 5V) . Podpiales ja pod ponad dwukrotnie wyzsze napiecie Jak cos podeslij mi ja zerkne
SoMeS Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2010 Z reguly jest jakis regulator napiecia na wejsciu navi i dioda wiec moze sie ja uratuje. A inna sprawa zasilana byla na 99% 5V ( po to miales oprawke z bezpiecznikiem a w srodku byl jeszcze pewnie stabilizator w niej 5V) . Podpiales ja pod ponad dwukrotnie wyzsze napiecie Jak cos podeslij mi ja zerkne spróbuję jeszcze pokombinować według działu technicznego ze strony producenta... może coś z tego będzie... jak nie to wpadnę do Ciebie i zobaczymy jeżeli nic się nie da zrobić to oddam na gwarancji
Nosb Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Nie ma co podales 12V tam gdzie powinno byc 5V Wiec raczej nic nie zdzialas mozesz probowac na gwarancje ale najprawdopodobniej wroci i przy tego rodzaju uszkodzeniu beda chcieli z ladowarka a ta pocieta Ale kombinuj
SoMeS Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2010 Nie ma co podales 12V tam gdzie powinno byc 5V Wiec raczej nic nie zdzialas mozesz probowac na gwarancje ale najprawdopodobniej wroci i przy tego rodzaju uszkodzeniu beda chcieli z ladowarka a ta pocieta Ale kombinuj mam jeszcze 2 inne tomtomy z taką samą ładowarą
Michał Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Nie ma co podales 12V tam gdzie powinno byc 5V Wiec raczej nic nie zdzialas mozesz probowac na gwarancje ale najprawdopodobniej wroci i przy tego rodzaju uszkodzeniu beda chcieli z ladowarka a ta pocieta Ale kombinuj mam jeszcze 2 inne tomtomy z taką samą ładowarą sprytnie a na przyszłość najpierw pomierz wszystko dwa razy, dopiero potem wkładaj kabelki do skrzynki z bezpiecznikami :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się