Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Większy SMIC /prosze o pomoc tunerów


Michał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym Was prosić o sugestie, porady, przemyślenia itp w niewątpliwie ważnej sprawie jaką jest wymiana IC. Mówię na wstępie że przeczytałem (chyba) wszystkie wątki na temat FMICów, dual SMICów, innych wynalazków i najbardziej spodobało mi się rozwiązanie Roberta (link->http://www.a4-klub.pl/smf/dla_niektorych_tunerow_niemozliwe-t93513.0.html;msg1067785#msg1067785), dlatego proszę się powstrzymać ze zdaniami typu "a nie lepiej FMIC?"

Do rzeczy, w wyżej wymienionym rozwiązaniu zastosowano IC od alfy 164 o wymiarach rdzenia: 275x204x85 (według katalogu Behr), problem jest taki że nigdzie nie można zdobyć tego coolera :disgust:

Jednak po długich poszukiwaniach znalazłem IC (również Behr'a) którego wymiary rdzenia są podobne tj:295x202x62 ale jak widać na poniższym zdjęciu, konstrukcyjnie nie bardzo się nadaje do audi. Pochodzi z fiata ducato.

855343766

Niewątpliwą jego zaletą jest cena (można wyrwać za ~170pln), jednak trzeba by przespawać boki (nie wiem jak się to fachowo nazywa) tak żeby wlot był z jednej a wylot z drugiej strony.

Zasadnicze pytanie: czy IC o takich wymiarach będzie wystarczający dla mocy rzędu 160-170KM z silnika AVG? Wiem że u Rtockiego to rozwiązanie sprawdza się, ale jego IC jest ponad 2cm grubszy...

No i pytanie do samego Roberta, myślisz że ewentualnie da radę zmieścić tam IC o 2cm wyższy niż Twój, bo widziałem że w Twoim kulfonie jednak trochę wystaje :wink4:

Oczywiście do takiego rozwiązania zastosowałbym jeszcze nadkole od eS4 i przerobił kierownicę powietrza do IC.

z góry dzięki za wszystkie opinie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle przeróbek to może już zrobisz tego FMICa :mysli:

Może tak jak Nosb, niskobudżetowo :wink4:, tego co miał przy 1.8T :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, niskobudżetowo :decayed: i bez cięcia belek, nowego orurowania itd[br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 13:47_________________________________________________

ja bym wrzucił lewy IC od RS4 :kox:

miało być relatywnie tanio :decayed: a cooler od RSa wychodzi drożej niż fmic :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten ICek od Alfy wygląda ciekawie, a szukałeś na allegro iCków od czegoś innego :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten ICek od Alfy wygląda ciekawie, a szukałeś na allegro iCków od czegoś innego :gwizdanie:

szukałem, wciąż szukam, ten od ducato jako jedyny ma zbliżone wymiary do tego który jest mi potrzebny

tyle przeróbek to może już zrobisz tego FMICa :mysli:

jeśli z tym nie wypali to tak właśnie będę musiał zrobić

a przeróbek nie ma tak wiele :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bym byl zdesperowany , sciągnął bym zderzak , smic i zaczął mierzyć ile jest realnie miejsca , pomierzyć odległości rur do IC , porobic foty ile można podciąć plastiku z nadkola czy czegoś tam , a pózniej wujek google i heja, na szczęście nie jestem w takim stanie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bym byl zdesperowany , sciągnął bym zderzak , smic i zaczął mierzyć ile jest realnie miejsca , pomierzyć odległości rur do IC , porobic foty ile można podciąć plastiku z nadkola czy czegoś tam , a pózniej wujek google i heja, na szczęście nie jestem w takim stanie :decayed:

ja też nie :wink4::decayed:

w wątku Rtockiego widać ile tam jest miejsca, widać też że większego raczej nie da rady tam upchnąć, dlatego szukałem czegoś o zbliżonych wymiarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, ja kupiłem IC od iveco, chciałem robić niskobudżetowo, ale problem był taki że ten od Iveco jest duży i trzeba dużo ciąć, po za tym drugi problem to taki że nie miałem spawacza, wkurzyłem się, kupiłem z respektu 18 cm wysoki i go montuje pod zderzak poliftowy, pasuje bez problemów, za IC dałem 429 zł, orurowanie 300 zł + łączniki i gumki czyli jakieś 150/200 zł

i masz zrobione raz a dobrze, nic nie zmieniasz, robisz więcej mocy i IC zostaje

odnośnie tego od iveco, kupiłem tanio jak się dało, 200 zł, spawanie jakieś 50 zł materiał 70 zł więc mamy +/- 320 zł za używany IC, sporo większy, dużo trzeba ciąć

dlatego też zdecydowałem się na chinola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pucek widzisz, właśnie chodzi o to że FMIC jakoś do mnie nie przemawia :kwasny: gdybym miał zrobić powiedzmy 220KM z 1.9tdi to nie zastanawiałbym się ani minuty, ale przy ~170KM nie wykorzystam jego potencjału...

Poza tym koszty: IC ok 170pln, przespawanie ok 150pln, opaski od sid'a mam, nadkole od eSy ok 90pln i trochę własnej pracy

Już jestem prawie zdecydowany, tylko prosiłbym żeby w jednej kwestii wypowiedzieli się zawodowi tunerzy, tudzież osoby mające doświadczenie w tej dziedzinie:

Czy IC o wymiarach rdzenia 295x202x62 będzie miał wystarczającą sprawność żeby wymodzić ~170KM?

Ori ma 420 cm2 powierzchni , ten o którym myślę niecałe 600 cm2 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pucek widzisz, właśnie chodzi o to że FMIC jakoś do mnie nie przemawia :kwasny: gdybym miał zrobić powiedzmy 220KM z 1.9tdi to nie zastanawiałbym się ani minuty, ale przy ~170KM nie wykorzystam jego potencjału...

Poza tym koszty: IC ok 170pln, przespawanie ok 150pln, opaski od sid'a mam, nadkole od eSy ok 90pln i trochę własnej pracy

Już jestem prawie zdecydowany, tylko prosiłbym żeby w jednej kwestii wypowiedzieli się zawodowi tunerzy, tudzież osoby mające doświadczenie w tej dziedzinie:

Czy IC o wymiarach rdzenia 295x202x62 będzie miał wystarczającą sprawność żeby wymodzić ~170KM?

Ori ma 420 cm2 powierzchni , ten o którym myślę niecałe 600 cm2 :mysli:

w/g mnie bedzie za mały

nie kombinuj i wrzuc większy frontcooler,

wiadomo że im nizsza temperatura powietrza tym wiecej wpada go do komory spalania

i tym samym moc jest wieksza... ale moze pojawic sie wiekszy lag...

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-AUDI-A3-A4-A6-1-8T-FMIC-INTERCOOLER-KIT_W0QQitemZ370279656040QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5636632a68

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie też będzie za mały jak będziesz upalał audi latem :confused4:

są firmy które produkują chłodnice intercolery itd. w Polsce

zapytaj sie ile kosztuje wyspawanie takie odpowiedniego IC do Ciebie

ja też będę przerabiał ten temat ale latem bo Fmic też mi sie nie widzi głównie jak będę sprzedawał audi

a Fmic to może być problem dla potencjalnego kupca - może cos zarzucać, że mocne rezanie itd. a większy IC to dyskretny i nic nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przy sprzedazy można zrzucić graty i sprzedać komus na forum jako zestaw dedykowany do dizla :decayed: i wrócić do samego softu nie uwzględniajacego tych gratów :naughty: ja tak odkupiłem FMIC 18cm za 270zł :kox:

Pozałozeniu Fmic zauwazyłem że przy upalaniu teraz oliwa sie grzeje :gwizdanie: wiec mysle tak przjechać ze 25km przy 160-170 to by podskoczyło do 120stopni :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego jak ja cokolwiek robie to tylko i wyłacznie kompleksowo

albo chłodnicza oleju od AWX albo typowa chłodnica oleju np 13 rzędowa i nie ma bata aby cos sie grzało + do tego termostat ale to juz spore koszta

jak ja montuje u siebie EGR od AWX to daje prawie cały osprzęt od mocnego TDI bo to podstawa

ale powracając do tematu;

koniecznie trzeba sie skupić na dobrym i wiekszym IC i dalej szukać od Alfy

ciekawe ile kosztuje taki nowy w ASO??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cris pisałem w tej sprawie do ASO alfy przed świętami, jeszcze nie odpowiedzieli... Ale nie liczę na to za bardzo, pewnie będzie już niedostępny :kwasny:[br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 09:12_________________________________________________

Pozałozeniu Fmic zauwazyłem że przy upalaniu teraz oliwa sie grzeje :gwizdanie: wiec mysle tak przjechać ze 25km przy 160-170 to by podskoczyło do 120stopni :wallbash:

Kowi a robiłeś pomiary temp w dolocie przed zamontowaniem FMIC'a i po?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowi a robiłeś pomiary temp w dolocie przed zamontowaniem FMIC'a i po?

Niestety nie, wtedy było trudno o vaga :disgust: Ale róznica była odczuwalna :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładaj fmica

u mnie koszt załozenia zamknał sie w 550 zł :decayed:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahh_czerwony_avant_tdi_gti-t38160.0.html;msg548533#msg548533

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...