Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wszystkie obiektywy od 24 czy 28mm sa dedykowane do pelnych klatek. Ich odpowiednikami dla aps-c czyli 7D sa szkla zaczynajace sie tak od 16, 17, 18mm czyli wlasnie 17-55. Pamietaj, ze w canonie ktory nie jest pelna klatka przemnaza sie ogniskowa x1.6 aby miec tzw ekwiwalent ogniskowej czyli kata widzenia obiektywu tak jakby byl podpiety do FF. W serii 5D i 1D nic nie przemnazasz. W pozostalych mnozysz 17-55 x1.6 i masz jak dla pelnej klatki 27-88mm. Jak pod 7D podepniesz 24-105 /28-135 otrzymasz odpowiednio 38-168 / 45-216.

Systemowy 17-55 canona jest najlepszym jasnym 2.8 standardowym zoomem pod aps-c uzbrojony dodatkowo w stabilizacje IS i naped USM. To flagowe szklo canona tego typu pod tą matryce.

Opublikowano

czyli zostaje taki zestaw jak od początku chciałem..ale cena tego obiektywu zabija :/

Opublikowano

no bo porywasz sie na topowe szklo, czyli tak jakbys chcial dla 5D kupic canona 24-70/2.8L gdzie niebawem wyjdzie jego druga wersja jeszcze drozsza. Jak nie canona to pozostaje Ci tamron/sigma. Ale nie dziw sie ze drogo skoro patrzysz na jasne zoomy ze swiatlem 2.8 - to najdrozszy parametr w zoomach. Jezeli wczesniej rozwazales 28-135 to jego odpowiednikiem dla 7D bedzie canon 15-85 IS USM ale juz 3.5-5.6. To bardzo dobry obiektyw o bardzo fajnym zakresie.

Opublikowano

a kit z 18-135is ?

Opublikowano

rowniez sie nadaje. najprostrza opcja na start. nic specjalnego ale pokrywa dosc spory zakres od szerokiego kata wlacznie.

Opublikowano

aparat zakupiony, czekamy na obiektyw..teraz czas na zakup torby i karty i ew filtra na obiektyw..co polecacie ?

torba czy plecak ? jakiej firmy najlepsze ? najbezpieczniejsze..najwygodniejsze..przeciwdeszczowe w razie co..

karta ma byc cf - z jaką prędkością najlepiej kupić - 60 wystarczy czy 90? ..16,32, czy 64 ? o co chodzi z tym x1000 ?

filtr na obiektyw wystarczy zwykła uv ? czy jakiś inny np polaryzacyjny ?

lampy chyba nie będę potrzebował przynajmniej na ten czas..

---------- Post dopisany at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany at 20:37 ----------

i ew jaki statyw ? myślę że do 160 będzie ok..najlepiej jakiś nie za duży gabarytowo i stosunkowo lekki..może carbon ?

---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 20:38 ----------

torba może być taka czy szukać czegoś innego ? Lowepro Toploader Pro 65 AW - Torba fotograficzna - Torbylowepro.pl

Opublikowano

nie wpadaj jeszcze w taki szal zeby kupowac wszystko co sie nawinie bo nie bedzie to potrzebne.

ale po kolei...

jesli chodzi o filtry... to jest taka moda ze ledwo co kto kupil aparat a juz chce jakis filtr, chociaz nie wie po co ale gdzies tam na forum powiedzieli ze musi byc i juz. Nie tedy droga. Spokojnie zapoznaj sie ze sprzetem, o filtrach poczytaj. Nie da rady tak bez sensu wybierac "polar czy UV" bo kazdy filtr do czegos sluzy, kazdy ma swoje wlasciwosci i daje dany efekt i kazdy z nich wybiera sie wtedy gdy jest potrzebny. Najwieksza bzdura jest gdy ludzie kupuja UV "do ochrony" obiektywu/jego przedniej soczewki. Jezeli obiektyw jest kitowy to tam nie ma czego chronic. Chroni to sie szkla za kilka-kilkanascie tysiecy a i ma w swiadomosci to, ze filtr zawsze obniza troche jakosc obrazu. Takze narazie bym sie z tym wstrzymal.

Plecak i torba to juz wazna rzecz. Mam jedno i drugie. Torba niewygodna jest w noszeniu, ale zapewnia bardzo szybki dostep do obiektywu by go zmienic, jest pod reka i masz czesto ja na oku. Plecak bardzo poreczny i wygodny, jednak zmiana obiektywu ktory masz w srodku to juz duzy klopot. Dobry moze byc na wycieczki w gory, ale w duzych miastach, w tlumie majac go na plecach nie bedziesz kontrolowac tego ze ktos moze Cie okrasc. LowerPro to dobra firma ale plecak/torbe wybieralbym juz osobiscie w sklepie - przegladajac ja dokladnie, sprawdzajac funkcjonalnosc itp. Tu nie potrzeba nie wiadomo jakich rad.

Karta pamieci z predkoscia jak najszybsza. Pojemnosc ... jeszcze do samych zdjec starczylo miec np max 8GB w zupelnosci, a teraz ze wzgledu na filmy to i 64GB bedzie malo. Calkiem sensowna rada jest to by zamiast jednej duzej karty nabyc dwie/trzy mniejszych pojemnosci. Tak robi wiele osob. Tym bardziej jesli aparat ma dwa sloty na karty pamieci - daje to jeszcze wieksze mozliwosci zapisu i segregowania zdjec ale nie wiem czy 7D akurat tak ma.

Statyw? A po co? Jest najczesciej potrzebny do zdjec nocnych i architektury wnerz przy fotach reklamowych. Rzeczywiscie potrzebujesz statyw?

Opublikowano

..torbę to fajna jest ta co wkleiłem post wyżej..można ją też traktować jak plecak na przód i tył - gabarytowo też nie jest duża..

filtr to chce kupić właśnie do ochrony obiektywu..moja kobieta będzie robiła też pewnie zdjęcia to zawsze te obiektywy są brudne od palców i innych dodatkowo chroni przed zarysowaniami..a co zwykły uv czy polar..to się pytam na przyszłość może w lato i słoneczne dni się przyda..

statyw na początek niekoniecznie..najpierw będę się uczył robić zdjęcia a potem kto wie to jakiś fajnych zdjęć nocnych się przyda..

filmów dużo nie będę nagrywał bo od tego mam hero2..

7d niestety ma tylko jeden slot cf :/ a już myślałem, że będę mógł zakupić sd 95/90, która będzie bardziej uniwersalna niż CF..no cóż wszystkiego mieć nie można..

Opublikowano

Polar to juz wyzsza szkola jazdy i wymaga umiejetnego obchodzenia sie z nim. Poczytaj a zobaczysz co potrafi i do czego sluzy. Absolutnie NIE JEST filtrem do typowej ochrony. Niestety nie jest filtrem ktory dziala sam z siebie. Caly czas trzeba nim regulowac/krecic tak by ow efekt byl widoczny. Pomocny tylko w kilku konkretnych przypadkach. Nieumiejetnie ustawiony pogorszy znacznie obraz.

UV jak juz musisz kup ten z drozszych. Tanie nie maja powlok antyodbiciowych. Niedosc ze pogorsza jakosc obrazu i tak slabego kita to jeszcze beda generowac duzo odblaskow od slonca i wszelkiego rodzaju lamp. Ja nie mam filtra i nic nie porysowalem jeszcze a robie zdjecia na dyskotekach wiec gorsza jest juz tylko sceneria wojenna :) Do ochrony przez zabrudzeniem i odciskami palcow kup lepiej podstawowy i tani zestaw do czyszczenia soczewek i jakis pedzelek elektrostatyczny do czyszczenia aparatu z kurzu (lustro/matowka/wszelkie szczeliny na zewnatrz obudowy):

Minilabservice - Strona główna - BRUSH-OFF

ale tu uwaga: czyszczenie matrycy to juz zupelnie inny temat.

Opublikowano

dosyć dużo czytałem o sigmie 17-50 os hsm..i polecają bo tańszy od canona a w pracy nawet lepszy..co myślisz ?

Opublikowano

nie mialem do czynienia ale recenzje zbiera dosyc dobre. mysle ze tez jest to szklo warte uwagi. Sam sie nim nie interesuje bo w swoim systemie mam juz firmowe szklo z takim zakresem w tej cenie. Obiektyw nalezy do tych nowych sigm ktore jak na zamienniki sa nawet dosc drogie. Ale jak wypada w porownaniu z canonem to juz nie wiem.

Opublikowano

oki aparat jest - obiektywy w drodze..będzie 17-50 oraz 50-150 oba 2.8..może być ?

Opublikowano

50-150 to z sigmy? jesli to pierwsza wersja a zapewne tak, to nie ma dobrych opinii - mydlo dla 2.8

Opublikowano

właśnie ta nowa druga wersja..

---------- Post dopisany 18-11-2012 at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany 12-11-2012 at 13:38 ----------

foto sprzętu :

28228481.jpg

Opublikowano
Opublikowano

w jakims sensie dobra?

Dopasowanie karty do aparatu rozstrzyga sie w trzech kategoriach: typ (jak SD, CF, xd itp), rodzaj (dla SD beda zwykle, SDHX, SDXC itp) i maks pojemnosc.

Ale wszystko na podstawie parametrow technicznych sprzetu a te dla kazdego modelu sa indywidualne. Ja sie nie orientuje i nie znam tego na pamiec ale sprawdz obslugiwane formaty w swojej instrukcji lub necie.

adamooo, bardzo fajnie sie zestawik prezentuje. Sprawdz koniecznie obiektywy wykonujac test na BF/FF

Opublikowano

a nie wiem jak to się sprawdza..pare fotek strzelałem canonem 60d i sigmą 17-50 i powiem że fajnie chodzi..szybko, w miare cicho..jestem zadowlony..

na drugim 7d mam podpięty ten 50-150 też fajny ale jedno mnie dziwi że jak patrzę to ostrości mi średnio łapie..nie wiem czy nie trzeba jechać na regulację do body..

ten 50-150 ma 1 miesiąc więc prawie 5 lat gwarancji zostało..

powiedz czy do tego zestawu będzie dobrze wpasować tokina 11-16 2.8 ?

Opublikowano

Obczaj to:

Front i back fokus

Pamietaj zeby wpierw w aparacie ustawic punktowy pomiar ostrosci - aparat ustawia ostrosc tam gdzie celujesz srodkowym punktem w wizjerze

Zamiast tej skali z testu wybierasz linijke, celujesz np w 10 pod katem 45stopni dla roznej ogniskowej i sprawdzasz... czy ostrosc na zdjeciu ustawila sie na 10 czy przed czy za, czy przed i za jest np dla 50mm po 2cm ostry obraz i potem sie rozmazuje (ma byc z dwoch stron tyle samo) czy moze 10 jest ostre, za 10 ostrosc zaczyna sie rozmazywac po 1cm a przed ma 3cm glebia. I tak powtarasz, jesli za kazdym razem wiecej ostrej przestrzeni masz przed miejscem w ktore celujesz, masz front focus. Analogicznie w druga strone.

sigma 50-150 masz pierwsza wersje a nie druga jak mowiles, dopiero zauwazylem czyli ta bardziej badziewna i mydlaca dla 2.8. Nowa wersja to nowosc i kosztuje 4k zl.

czy potrzebny 11-16 2.8? To bardziej Ty musisz sie okreslic. Dla mnie jest to super uzupelnienie w strone szerokiego kata.

Opublikowano

Sigma 50-150 to druga wersja nie pierwsza..

Opublikowano

A faktycznie... zapomnialem przeciez ze sa trzy wersje tego szkla i to ta trzecia mialem na mysli jako druga. Takze co do drugiej wersji to nie mam wyrobionej opinii. Tak z ciekawosci popatrzylem na komentarze i niektorzy cos tam marudza na kombinacje 150mm i 2.8 co bylo tez dolegliwoscia pierwszej wersji a z tego co widze druga jest jej tylko odswiezona wersja a nie nowa konstrukcja jak trzecia. No ale sprawdz sobie na spokojnie jak to sie prezentuje i przetestuj szklo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...