Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam najbliżej do Nadarzyna. Jak tylko coś się wyjaśni, to Ci podeślę co się dzieje.

Ile czasu masz czekać na olej? Mój ma być w 7 dni.

[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2010, 22:12_________________________________________________Kolejne info :)

W AUTO PRECYZJA, liczą 250 za diagnozę elektroniczną i hydrauliczną, jeżeli robisz u nich dalej, to diagnoza free.

Będę się z nimi umawiał na następny tydzień.

KENOiX - doszedł Ci już olej?

Opublikowano

Jeszcze nie doszedł a już minęło 10 dni :kwasny: [br]Dopisany: 16 Kwiecień 2010, 22:30_________________________________________________dziś właśnie doszedł olej, KaliN dowiedziałeś się coś, ja w przyszłym tygodniu chyba się wybiorę...

Opublikowano

Panowie a jaki nr SW macie w swoich sterownikach skrzyni ??

Opublikowano

Panowie a jaki nr SW macie w swoich sterownikach skrzyni ??

Panowie podali byście jaki macie soft w sterowniku skrzyni, macie dostęp do vaga :(

Opublikowano

Panowie a jaki nr SW macie w swoich sterownikach skrzyni ??

Panowie podali byście jaki macie soft w sterowniku skrzyni, macie dostęp do vaga :(

Nie wiem czy CI o to chodzi ale byłem ostatnio u qmpla podłączał mnie pod Vaga, i na kartce z wydruku jest coś takiego

"Diagnostyka sterowników AUDI Automat 6-bieg AWD 09L

Opublikowano

Chodzi mi dokładnie o to wytłuszczone:

Model nr: 6HP19A / 09L927156B

Audi symbol: JAX

Stucklisten nr: 1071 040 064

Getribe serial nr: 4301186

Sterownik: 8E1 910 156 H

SW: 0070

Opublikowano

mystic.pl: u qmpla będę najwcześniej w sobote, jak co to go poprosze żeby podłączył vag'a i sprawdził co i jak. (jak oczywiście nie zapomne, a ostatnio Mi się to często zdarza :wallbash: )

Sam mam tiptronica u siebie, i po przeczytaniu całego wątek od a do z nie wiem co robić, wymieniac olej czy nie :mysli:

Auto ma przejechane 162tys, skrzynia chodzi płynnie, jak narazie żadnych zastrzeżeń, zdarzy się raz na jakiś czas że delikatnie szarpnie przy 20-30km/h przy lekkim dodaniu gazu,

(czy to oznaka ze przydałoby sie olej wymienic ?) ale tak pozatym NIC do czego by się można było przyczepić.

Pytałem jakieś 2 tygodnie temu w ASO w bielsku o wymiane to 800zł za sam olej + robocizna (czyli wychodzi na wymiane statyczną)

Ogólnie z danych ASO wychodzi że olej nie był jaeszcze ani raz wymieniany ! Także biorę pod uwage tylko wymiane dynamiczną, tylko teraz kwesta wymieniać czy nie i gdzie .....

Do tych z ASO w bieslku jakoś nie mam do końca zaufania. 9 miesiecy temu jak byłem u nich z autem na przeglądzie to mechanik dzwoni do mnie i mówi że należałoby wymienic klocki tył i przód bo są na wyczerpanie, pytam ile moge na nich jeszcze zrobić, stwierdził max 1000-1500km, A ja już zrobiłem ponad 5-6tys. i dalej jezdże :kwasny:

Także ogólnie nie wiem co robić... a jak już to gdzie

Opublikowano

Od ciebie zależy co zrobisz, jeden przelata 300kkm bez wymiany oleju i nic się nie stanie skrzyni, a innemu coś się wysra po 150. Ja bym wymienił dynamicznie całe 9L + koniecznie przepłukanie dodatkowe ok. 4L , sam widzisz, że koszt oleju teraz gdy znamy źródło dostawy jest śmieszny w porównaniu do ceny w aso.

Wymieniał bym w aso bo aso musi trzymać się procedur, otwierają zeszyty instruktażowe i na ich podstawie robią wymianę. Podłączą ci vaga/VAS'a, przypilnują temperatury, bo olej trzeba wymienić przy odpowiedniej temperaturze, po ściągnięciu miski i zlaniu z niej ok 4 litrów podłączą pompę, które przepompuje/przepłucze kolejne 5L starego oleju nowym. W trakcie wymiany trzeba pilnować procedury aby skrzyni nie zapowietrzyć .... całą mają dobrze opisaną. No i masz gwarancję serwisu producenta, tylko w zleceniu serwisowym każ aby wpisali jakiego producenta i jaki typ oleju im dostarczyłeś, tak by w razie czego nie powiedzieli, że zły olej nie zalecany przez producenta. Wymień filtr, uszczelkę i korek spustowy na asowskie, wtedy masz 100% gwarancji.

Opublikowano

mystic.pl Wprowadziłem Cię w mały błąd, znajomy nie używa Vag'a tylko KTS'a 540.

Podpioł i sprawdził informacje o skrzyni i znalazł tylko nr. sterownika: 8E1 910 156, jest ten sam co twój tylko bez literki H, przynajmniej nic więcej się mu nie wyświetliło. Nr.SW nie umiał znaleść :/

Znalazł jeszcze jakiś nr CIN, ale nie mam bladego pojęcia co to jest.

Co do wymiany u mnie oleju to nadal nie wiem na który olej się zdecydować.... Znajomy mechanik naciska mnie na LF6 - żółty. bo jest przekonany że taki właśnie mam, i na taki zebym wymienił !

Ostatnio wymieniał w B7 2,7 TDI w tipie i olej był czerwony.... wymienił na ten sam i auto smiga bez problemów.

Także.... cały czas :mysli:

Opublikowano

Co do wymiany u mnie oleju to nadal nie wiem na który olej się zdecydować.... Znajomy mechanik naciska mnie na LF6 - żółty. bo jest przekonany że taki właśnie mam, i na taki zebym wymienił !

Ostatnio wymieniał w B7 2,7 TDI w tipie i olej był czerwony.... wymienił na ten sam i auto smiga bez problemów.

Także.... cały czas :mysli:

Co to znaczy, że wymieniał na ten sam ? Czyli na jaki ? Oleje wypuszczane do handlu przez ZF są z barwnikami żółtym, niebieskim i zielonym. Nie wypuszczają czerwonego oleju. Więc jaki olej koloru czerwonego zalał do tamtego tipa, pewnie jakiegoś dextrona !

Wydaje mi się, że czerwone oleje to są oleje właśnie bez barwników "handlowych", którymi zalewają skrzynie w fabryce. Nie są dostępne w wolnym handlu. W swojej też miałem czerwony i nie wiem, czy skrzynia była takim zalana w fabryce czy poprzedni właściciel wymieniał na jakiegoś dextrona.

Słuchaj podaj tutaj nr seryjny skrzyni, który masz na tabliczce znamionowej zaczyna się od 071 040 ... wówczas sprawdzimy czy masz skrzynię 6HP19 czy 6HP19A, no i przede wszystkim zanim zdecydujesz się na konkretny olej, sprawdź jakiego koloru masz w swojej skrzyni, na średnio rozgrzanej skrzyni poluzuj ten większy korek w misce, wtedy wycieknie ci parę kropel oleju i będziesz widział jaki ma kolor. No i dobrze by było abyś podjechał do kogoś kto ma vaga na odczytanie wersji SW w sterowniku bo jak masz soft z nr 70 to osobiście lał bym zielony LFG8 lub ewentualnie niebieski LFG6+, a jak masz soft nr 60 to bardziej właściwy by był żółty czyli LFG6.

Opublikowano

Ostatnio wymieniał w B7 2,7 TDI w tipie i olej był czerwony.... wymienił na ten sam i auto smiga bez problemów.

Także.... cały czas :mysli:

to pomysl nad zmianą speca od skrzyni bo 2.7tdi nie bylo w a4 z TIPtronikiem, 2.7 w a4 b7 bylo tylko w ośce wiec ma skrzynie multitronik. skoro spec od skrzyni tego nie wie a co gorsza leje oleje na podstawie kolorow czy ogolnie co popadnie (skoro chce wlac tobie do TIPa to co komus do Multi ) to lepiej nie dawaj mu dotykac samochodu ...

Opublikowano

mystic.pl Znajde chwile czasu to sprawdze nr.seryjny skrzyni, kolor oleju, SW także postaram sie ustalić.

Jak już będe wiedział wszystko to się odezwe.

OLO_GDA Szpec od skrzyn to napewno On nie jest, i napewno nie zamierzam robić wymiany u niego.

Ostatnio mi tylko opowiadał:

Przyjechał do niego gościu z własnym olejem zakuionym w AUDI (kolor czerwony)ma wymiane w skrzyni, olej który spuszczał też był czerwony,

a dla pewności żeby wszystko było ok to zrobili wymiane dynamiczna. Auto jeżdzi juz od miecha i zadnych problemów.

Co do mojego oleju to według ESI Tronic i Auto Data powinienem lać o oznaczeniu G055005A2. Przynajmniej On tak twierdzi.

Opublikowano

Wpadłem na ten pościk i miałem też problem z dobraniem oleju do swej skrzyni. Też mam tipa no i zrobiłem wymiane 3 miechy temu olej kupilem wg katalogu w hurtowni motoryzacyjnej ( bo serwis to kupa niekompetencji ) narazie wszystko chodzi bez najmniejszych problemów a miałem czerwony i wlalem tez czerwony nie pamietam nr ani oznaczeń tylko kolor pamiętam wiec czy te dewagacje są sensowne? Skoro są katalogi i ktoś przewiduje jakiś olej i pisze w ów katalogu to po co robić zamęty ?

Opublikowano

kolego ten temat dotyczy zueplnie innej skrzyni niz Twoja,

... wiec to Ty robisz "zamety" ... bądz pozdrowiony :hi:

przy 5biegowych TIPach jak Twoj nie ma zadnych watpliowsci co wlac..

Opublikowano

Ja myśle że wlewanie oleju takiego jaki był jest najbardziej rozsądną sprawą , Widze że niektórzy tu chcą być mądrzejsi niż producent i firmy produkujące komponenty. Kolega Grisza niech idzie i dobierze olej taki jak katalog pisze ewentualnie serwis przewiduje bo słuchając kupe podpowiadaczy wyjdzie jak zabłodzki na mydle. A w rezie awarii co mu powiesz że mechanik źle wymienił? Widze że chłop ma już taki zamęt w głowie że hej. Moim zdaniem jeżeli ktoś dobrał (jak grisza pisał) olej taki jaki był ( skrzynia chodzila idealnie przed wymiana) to zrobił najbardziej słuszna sprawe bo skrzynia jest bezpieczna. Poza tym pokaż mi serwis w którym mechanik będzie się cackał podczas wymiany ( zrobi jak najszybciej i jak najlepiej dla niego zeby mu jeszcze oleju zostało do szafki a i z filtrem roznie bywa) a procedury serwisowe mozna między bajki włożyćtak jak z wymiana dynamiczną. Dla kogoś kto zarabia grosze w serwisie to sie procedurami podciera. Wiem że chcesz być dobrym i pomóc ale kiedyś miałem opla i też postępowałem wg forum i wiecej potem dołożyłem niż to bylo warte bo narobioino mi takich kosztów że nie wiedziałem za którą kieszeń się złapać a tip to droga sprawa,

Opublikowano

Ty chyba nie czytales tego tematu tylko sobie wymysliles teorie ze my cos komplikujemy.

jakbys czytal to bys wiedzial ze polowa problemu to to ze nikt , lacznie z serwisem nie wie jaki olej byl wczesniej wlany.

ja nie wiem jakie rady daja na forum opla, ale gwarantuje Ci ze jakbym mial postawic slowo ASO przeciw wpisom ludzi zglebiajacych rozne tematy na tym forum to zawsze zaufam wiedzy niektorych osob z forum.

takze ciesz sie swoja skrzynia ale w kwesti problemu nieznajomosci rodzaju oleju do naszych skrzn zarowno w serwisach jak i u mechanikow za wiele nam nie pomogles.

pozatym chyba nie skumales ze grisza opowiada o mechaniku ktory nie odroznia skrzyni Multi od Tip i dla mnie to skresla tego mechanika. tym bardziej ze bazujac na kolorach chce wlewa wszedzie to samo...

nie wiem czy rozumiesz roznice miedzy skrzyniami 5bigowymi TIP, multitronikiem a 6biegowym TIPem (ktorego dotyczy temat), ale to naprawde nie miejsce ani czas na tlumaczenia...

naprawde chyba nie zrozumiales problemu.

Opublikowano

Kolego monter22, gdybyś przeczytał temat od początku do końca to byś się dowiedział, że właśnie zalewamy oleje, które zaleca producent a nie jakieś zamienniki.

Ceny za olej w aso są 4 razy wyższe niż ten sam olej ale pod inną nazwą, taką jaką wypuszcza go producent skrzyń do handlu. Ale gdybyś przeczytał temat to byś wiedział, ale ty nie przeczytałeś i nie wiesz, że w tym topiku jest mowa tylko o skrzyniach 6HP19 i 6HP19A czyli potocznie JAX.

Opublikowano

kolego jak Ci nie pasuje to wróć na forum opla :hi: jak nie wiesz o co chodzi to nie komentuj, bądź jeśli Ciebie temat nie dotyczy. Tylko niepotrzebnie zamieszanie robisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...