monter22 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Porady ekspertów Tiptronic-wymiana oleju Poradnik: Warsztat Problem: Audi A4 3.0 TDI, rok 2005, automat-tiptronik, co ile kilometrów (co ile lat) należy wymienić olej w skrzyni biegów. Czy podczas przeglądu należy uzupełnić stan oleju, jeśli uzupełnić to jaki olej zastosować, nie wiedząc jaki był wlany (auto nabyte bez książki). Wymiana oleju w skrzyni była przy 80 000km (poprzedni właściciel) teraz jest 140 000km. Problemów ze skrzynią nie ma. Dziękuję. -------------------------------------------------------------------------------- Porada: W automatycznej skrzyni biegów w Audi pierwsza wymiana oleju powinna być po 70.000 i następne co 30-35 tys. Ponieważ nie schodzi całość oleju podczas przeglądów nie ma prawa od wymiany do wymiany brakować oleju (w tej skrzyni sprawdza się stan przelewowo i należy pamiętać że na zimnym oleju skrzyni nie mylić temp.skrzyni z temp.silnika maże nie być stanu a faktycznie po nagrzaniu jest prawidłowy, Olej ma symbol LT 71141 nie mieszać z innymi! Kolor jasno złocisty Jerzy Łokaj sciagniete z innego forum
mystic.pl Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 Pozwoliłem sobie zmienić trochę temat wątku, aby ci co nie lubią czytać nie musieli sobie niepotrzebnie mętliku w głowie robić Kolego, nie musisz wstawiać nam tu porad specjalistów, my tu mamy opracowania i materiały serwisowe producenta skrzyń czyli ZF Getriebe GmbH To co jest dobre dla jednej skrzyni nie znaczy, że będzie odpowiednie dla innej. Twoja skrzynia to inny typ, dlatego proszę Cię nie zawracaj sobie głowy tym tematem
KENOiX Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Olej ma symbol LT 71141 nie mieszać z innymi! Kolor jasno złocisty to bardzo ciekawe gdyż w większości wypadków w naszych skrzyniach jest olej niebieski, żółty został wprowadzony przez ZF później... właśnie dlatego trwa tu pewna dyskusja na temat oleju. Wiedział byś to gdybyś czytał od początku...
OLO_GDA Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 no i monter sie popisales do potegi bo zacytowales jakis szajs z olejem ktory kompletnie nie nadaje sie skrzyni o ktora pytal w tamtym poscie. wiec wez chlopie daj sobie na luz i przestan nam udowadniac ze wiesz lepiej bo nie wiesz i juz. jak bedziesz kiedys musial podjac decyzje na jaki olej wydac 1300 zl , bo tyle kosztuje olej do 6hp19 w ASO audi to moze zrozumiesz ze wolisz wiedziec co trzeba wlac a nie czytac jakies glupoty czy sluchac debili w ASO. jak od tego czy glupek w ASO pofatyguje sie dowiedziec jakim olejem jest zalany AKURAT ten EGZEMPLARZ skrzyni to nie bedzie Ci wszystko jedno byleby sie zgadzalo z katalogiem. bo akurat kiedys nie bylo z tym problemu , tylko ten jeden model skrzyni byl fabrycznie zalewany kilkoma rodzajami oleju. NIE MIESZALNYMI ZE SOBA. i od tego czy wybierzesz dobrze moze zalezec czy zabijesz skrzynie w ciagu poweidzy 10tys km. zreszta po co ja to tlumacze skoro ten temat Ciebie nie dotyczy. a kazdy kto chce z nami dojsc prawdy moze to zrobic. kto nie chce niech sobie leje co chce... a olej o ktorym mowa w Twoim poscie to olej do 5hp19 itp starszych TIPow, co wielokrotnie bylo omawiane na forum... LT 71141 NIE NADAJE SIE DO TIPtronika 6-biegowego. nie i juz. moge Ci na to dac 100tys dowodow. tylko ze wszystko to bylo juz opisane w tym watku. chłopie wpadles tutaj i to raczej Ty uwazasz ze pozjadales wszystkie rozumy a nam to zarzucasz. my spokojnie dochodzimy prawdy a Ty chcesz dwoma cytatami rozwiazac wszystkie problemy. trafiles kula w plot z tym cytetem i tyle. swoja droga daj namiar na tego typa co chce wlewac olej ESSO do 6-biegowego TIPa.. bedzie wiadomo kogo unikac ... .... a Mystic - przyczepie sie tylko do Twojego zdania , ze JAX to potoczna nazwa 6hp19. to raczej nie tyle nazwa co TYP , i to jeden z kilku skrzyni 6h19 (czy tam 6hp19a) sa tez inne symbole dla identycznych konstrukcyjnie skrzyn. nie wiem czy roznia sie przelozeniami czy czym ale wystepuja inne i zapewne maja ten sam problem z olejem co my. takze super ze zmieniles temat mozesz w nim jeszcze dopisac. "z gory dziekujemy za porady z forum opla" :polew:
mystic.pl Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 Porada: W automatycznej skrzyni biegów w Audi pierwsza wymiana oleju powinna być po 70.000 i następne co 30-35 tys. Ponieważ nie schodzi całość oleju podczas przeglądów nie ma prawa od wymiany do wymiany brakować oleju (w tej skrzyni sprawdza się stan przelewowo i należy pamiętać że na zimnym oleju skrzyni nie mylić temp.skrzyni z temp.silnika maże nie być stanu a faktycznie po nagrzaniu jest prawidłowy, Olej ma symbol LT 71141 nie mieszać z innymi! Kolor jasno złocisty Jerzy Łokaj Przytoczyłeś przykład procedury wymiany oleju w skrzyni tiptronic 5-biegowej poprzedniej generacji. Olej sam nie ścieka ze skrzyni, ścieka z samej miski, aby wymienić cały przy tak zwanej wymianie dynamicznej przepompowuje się olej specjalnym urządzeniem/pompą z komory skrzyni przy podłączonym vag/vasie, który monitoruje cały czas temperaturę oleju, ciśnienie, tak by skrzyni nie zapowietrzyć.[br]Dopisany: 05 Maj 2010, 22:54_________________________________________________monter22, nie mniej nam za złe, my to wszystko w trosce o Twoją skrzynię [br]Dopisany: 05 Maj 2010, 22:58_________________________________________________ a Mystic - pryzczepie sie tylko do Twojego zdania , ze JAX to potoczna nazwa 6hp19. to raczej nie tyle nazwa co TYP , i to jeden z kilku skrzyni 6h19 (czy tam 6hp19a) sa tez inne symbole dla identycznych konstrukcyjnie skrzyn. nie wiem czy roznia sie przelozeniami czy cyzm ale wystepuja innei zapewne maja ten sam problem z olejem co my. takze super ze zmieniles temat mozessz w nim ejszcze dopisac. "z gory dziekujemy za porady z forum opla" :polew: Masz rację, źle się wyraziłem. I w tym co piszesz jest 100% prawdy. Przeglądałem ostatnio etkę i szukałem jakie rodzaje tipa były jeszcze montowane w 3.0, s4, wersjach na EU, US itd. i pomimo, że typy podane różne to zawsze w opisie jest, że to 6HP19
alexchem Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Witam, Tak sobie przekopalem troszke neta i ponizej przedstawiam to co znalazlem na temat olejow: Lifeguard 6 : producent Shell, oznaczenie: shell M-1375.4, oznaczenie audi G055005A2 Lifeguard 6 Plus: producent shell, oznaczenie: shell M-1375.6, oznaczenie audi G055162A2 Dalej poszukuje info nt life guard 8.
mystic.pl Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2010 Nie musisz szukać. info nt. LG8 dawałem w tym poście: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_asb_wszystko_nt_oleju_atf_do_skrzyni_tiptronic_jax_6hp19_6hp19a-t110310.0.html;msg1489656#msg1489656[br]Dopisany: 30 Maj 2010, 20:44_________________________________________________Panowie, powymienialiście już te oleje ? Ładnie tak nie dzielić się wrażeniami z kolegami ? Może doproszę się w końcu od Was jakie wersje softu macie w swoich sterownikach Ostatnio pisałem ze wsparciem ZF Getriebe i otrzymałem informację, że jeśli aktualnie w sterowniku siedzi wersja 70 to przy zalaniu zielonego LG8 nie trzeba upgradować. Takie info otrzymałem też wcześniej z autoryzowanego ZF Services Deutschland GmbH Niederlassung Dortmund. Następna dostępna wersja softu to DS 110, która w audi dla VAS-testera jest oznaczona jako SW AU02A002. Co daje: "Ab diesem Moment ist bei Wandlerkupplung bis 40°C offen"
KENOiX Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 w końcu się umówiłem na wymianę oleju, jakoś nie mogłem się zebrać. W czwartek wymiana więc coś więcej napisze po tym czasie. Jeszcze tylko muszę do aso przedzwonić czy mi wgrają nowy sterownik skrzyni.
FANTOMAS Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Pany Pięknie temacik rozebraliście na czynniki pierwsze z tym olejem ZF http://www.thectsc.com/images/pdf/flier_lifeguard.pdf http://www.thectsc.com/images/pdf/6HP19A_Catalog.pdf
NYNA Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Mam pytanko ile płaciliście za tą wymianę dynamiczną w ASO? Przymierzam się teraz do wymiany w A6 C6 olej LGF8 zamówię tak jak wyżej napisano u Pani Pauliny a filtr i ten uszczelniacz musi być z ASO czy mogę też swój mieć? O czym jeszcze trzeba pamiętać bądź przypomnieć Panom z ASO żeby czegoś nie zapomnieli bądź nie pominęli przy wymianie?
mystic.pl Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Opublikowano 10 Listopada 2010 Ja za wymianę dynamiczną w ASO w Sz-nie czyli przepompowanie całego starego oleju z płukaniem i uzupełnienie nowym płaciłem 350 zł + koszt filtra, uszczelki misy olejowej i uszczelki pod korek spustowy. Filtr i uszczelki kupowałem w aso. Czynność trawa prawie 4 godziny. Jest na to specjalna procedura . Ważna jest odpowiednia temperatura oleju, bo nie można rozpocząć przy oleju za zimnym lub za gorącym. W końcowej fazie wymiany trzeba przeprowadzić wstępną adaptację tak by skrzynia się ładnie odpowietrzyła. Niech sprawdzą jaki masz aktualny numer oprogramowania w sterowniku, bo dla LGF6+ i LGF8 jest inne niż dla LFG6. Z tego co pamiętam to dla mojej skrzyni jest to nr DS 110 code AU02A002. Nie wiem jaką ty masz skrzynię więc dokładnie musisz dowiedzieć się w aso lub zapytaj Mauro z ZF Getriebe GmbH mail: [email protected] Tu masz opisane procedury VAG: Spuszczanie oleju z misy olejowej (nie z komory planetarnej skrzyni) wymontowanie i zamontowanie miski olejowej: http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/miska.pdf Wymontowanie i zamontowanie filtra siatkowego oleju: http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/filtr.pdf Spuszczanie lub wlewanie płynu ATF po naprawie http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/Wymiana_ATF.pdf Sprawdzanie i korygowanie poziomu płynu ATF w przekładni planetarnej: http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/sprawdzenie_ATF.pdf
NYNA Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Dzięki bardzo za info, więc muszę u siebie do ASO podjechać pogadać i umawiać się na wymianę.
FANTOMAS Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Jestem właśnie na etapie dowiadywania się ceny LFG8 u Pani Pauliny ale jak na razie nie ma jeszcze info od gebelsów ile ten olej ma kosztować. Mystic.pl Ile Ci wyszło na ta wymianę dynamiczną oleju? ( otwierają sie wam te linki które podał Mystic.pl bo mnie żaden )
mystic.pl Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Opublikowano 10 Listopada 2010 Na dynamiczną poszło około 13 litrów, więc reszta ok. 7L na następną wymianę statyczną z samej miski wystarczy spokojnie. Linki mi się otwierają, nie wiem w czym może być problem, że Tobie nie banglają.[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 10:39_________________________________________________ Jestem właśnie na etapie dowiadywania się ceny LFG8 u Pani Pauliny ale jak na razie nie ma jeszcze info od gebelsów ile ten olej ma kosztować. Jesteś pewien, że masz odpowiedni tym skrzyni pod olej LGF8 ? Tu możesz sprawdzić jaki olej do jakiej skrzyni jest dedykowany przez ZF: http://www.tsgparts.net/images/pdf/teml11.pdf http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=110310.msg1459997#msg1459997
FANTOMAS Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Tak jestem w temacie już od jakiegoś czasu tylko cena oleju z ASO była jak dla mnie z du...py wyssana. to jest moja tabliczka Co do LFG 6+ czy 8 mam trochę obiekcje bo jak ma być 8 to chyba tylko dynamiczna jeśli 6+ to można by się pokusić o np podwójną statyczną i też byłoby OK Bo z tą dynamiczną to trzeba dobrze być w temacie żeby czegoś nie spaprać a nie oszukujmy się w ASO specjalistów od ASB to raczej nie ma
mystic.pl Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Opublikowano 10 Listopada 2010 No widzę, że masz 6HP19A Nie ma się co bać aso. Mają sztywne procedury opisane w zeszytach szkoleniowych, więc przypału być nie powinno. Tylko trzeba dopilnować aby w zleceniu wpisali na jaki olej dokładnie zmieniają czyli np. "olej dostarczony przez klienta: ZF Getriebe GmbH, LifeGuardFluid 8" a nie samo "olej dostarczony przez klienta" bo w razie W się wyprą i powiedzą, że im jakiegoś Dextrona kazałeś zalewać. Ja bym się nie bał i robił wymianę dynamiczną w aso na najnowszy zielony LGF8.[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 11:41_________________________________________________Dopilnuj tylko aby Ci SW wgrali odpowiedni.
FANTOMAS Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 No widzę, że masz 6HP19A Nie ma się co bać aso. Mają sztywne procedury opisane w zeszytach szkoleniowych, więc przypału być nie powinno. Tylko trzeba dopilnować aby w zleceniu wpisali na jaki olej dokładnie zmieniają czyli np. "olej dostarczony przez klienta: ZF Getriebe GmbH, LifeGuardFluid 8" a nie samo "olej dostarczony przez klienta" bo w razie W się wyprą i powiedzą, że im jakiegoś Dextrona kazałeś zalewać. Ja bym się nie bał i robił wymianę dynamiczną w aso na najnowszy zielony LGF8. Uwież mi zeszyty zeszytami a ludzie ludzmi co z tego że mają procedury jak ktoś ma problem z czytaniem ze zrozumieniem lub poprostu coś mu się "opsnie" (temp. ciśnienie) to że w ASo w Szczecinie są może łebscy goście to nie znaczy że u nas w Kraku też na takich trafię a jeszcze żebym przy tym mógł być to może i inaczej by to wyglądało jak bym widział czy gość jest pewny swoich działań czy trzy razy czyta to samo i się drapie po głowie ogólnie dla mnie w ASO to pracuje mechaników na palcach jednej ręki a reszta to praktykańci itp. Jak ktoś jest dobry to zaraz robi na siebie a nie na kogoś. Dlatego z tą wymianą się zastanawiam do kogo jechać do serwisu ASB czy ASO. Na razie nie mam odpowiedzi z Renza co do dostępności oleju ty chyba też u nich zamawiałeś?
mystic.pl Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Opublikowano 10 Listopada 2010 Niby racja, ale łatwiej w aso wyegzekwować gwarancję niż w jakimś innym warsztacie. Musisz sam ocenić i podjąć decyzję.[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 12:01_________________________________________________ Na razie nie mam odpowiedzi z Renza co do dostępności oleju ty chyba też u nich zamawiałeś? Ja brałem u Kujawy, ale wychodziło trochę drożej. Jak byś szukał u nich to pytaj o Pana Zbyszko Gaik.
FANTOMAS Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Brałeś na wysyłkę czy musiałeś się sam zgłosić ? ile dałeś możesz przypomnieć ?[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 12:15_________________________________________________Ile jesteś po tej wymianie masz jakieś odczówalne skutki na + lub - ?
mystic.pl Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Opublikowano 10 Listopada 2010 Brałeś na wysyłkę czy musiałeś się sam zgłosić ? ile dałeś możesz przypomnieć ?[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 12:15_________________________________________________Ile jesteś po tej wymianie masz jakieś odczówalne skutki na + lub - ? Olej wysyłali kurierem. Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ale coś pomiędzy 1200-1300 zł, tylko wtedy € stało niżej. Odczucia opisywałem gdzieś na początku tego wątku. Ogólnie poprawa jest na plus, szczególnie płynniej zapina 3-4 w górę i dół. Edit: Od wymiany przejechałem ok 24kkm, z czego ok. 17kkm po programie u rogala na 550Nm i zero problemów ze skrzynią. Po dokładnym zbadaniu tematu tej skrzyni producent i niektóre aso twierdzą, że skrzynia zniesie do 650 Nm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się