mystic.pl Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 ... jaki sposób, jakimi metodami/procedurami przeprowadza się dynamiczną wymianę oleju. Jak tylko zgromadzę wiedzę na ten temat to opublikuję to w jakiś przystępny sposób co by inne osoby mogły z niej skorzystać. Jak wykonać wymianę dynamiczną masz w linku powyżej ze zdjęciami pompy, niestety po niemiecku: http://www.automatikoelwechselsystem.de/automatikoelwechselsystem.html Z tego co pamiętam to przy wymianie dynamicznej jest również przepompowywany stary olej z chłodnicy oleju skrzyni biegów.
Panton Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 mystic.pl tak wiem... czytałem ten link (chociaż niemieckiego nie znam kompletnie ale słownik niemiecki mam).. dodałem również do ulubionych.... wiem również, że przy wymianie dynamicznej trzeba pilnować VAGiem temperatury oleju.. przy wymianie dynamicznej jest wymieniany cały olej w układzie dlatego w tym drugim zbiorniczku (pompa, którą wykonujemy wymianę) powinien zacząć lecieć olej o ładnej zielonej barwie (czysty). Cały czas zbieram wszystkie informacje i staram się zrozumieć ten cały proces dynamicznej wymiany oleju. Oczywiście później opublikuje swoje wyniki i będzie temat do dyskusji.
mystic.pl Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 No i jak Panowie działaliście już coś w kwestii samodzielnej wymiany dynamicznej jestem ciekawy jak Wam to poszło.
Brysio Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 bardzo fajny temat ) nie mam automata i sie z tego czasem bardzo ciesze ale poduczyc sie warto wiec przeczytalem sobie watek i rozumiem tych co sa za ASO i tych co przeciw ale w kolejnym watku widze dymanie klienta przez pana sope hmm oj coraz bardziej mi ta sprawa zaczyna smierdziec )) pozdrowienia dla wytrwalych
pioter_73 Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 No no panowie, chylę czoła za precyzyjne i dogłębne "rozebranie" tematu. Mimo dość ostrych, miejscami, wymian zdań, informacji o wymianie oleju w tiptronic'u jest oporowo Muszę przyznać że moim zdaniem najbardziej "rezebrał" temat mystic.pl. Jestem podobnego zdania, że należy przeprowadzić wymianę dynamiczną raz a porządnie, niż mieszać olej kilka razy wymianami statycznymi, i to jeszcze w odstępie "worka" kilometrów. Nawet po wielu wymianach statycznych, jakiś procent starego, przepracowanego oleju w skrzyni pozostanie. Podobnie jak FANTOMAS, sam lubię robić pewne rzeczy, bo osobiście do mechaników nie mam zaufania, ale robić specjalnie sprzęt w postaci pompy do wymiany dynamicznej, no nie bardzo! Sam właśnie stoję przed taką wymianą, i od jakiegoś czasu szukam informacji gdzie to zrobić i jakim olejem zalać? Moja skrzynia 6HP19A ma już "przelatane" nieco ponad 140kkm i nie sądzę żeby wcześniej olej był wymieniany, a niepokoi mnie to że czasem zdarza jej się (przy zwalnianiu) redukować biegi z 4 na 3 z delikatnym szarpnięciem. Póki co decyzja podjęta (ponownie chylę czoła mystic.pl'owi że mi swoim "wywodem" pomógł ją podjąć) że robię wymianę dynamiczną, tylko jeszcze nie wiem gdzie, i że zaopatrzę się w ZF LifeGuardFluid 8. Gdzie to zrobić? Jak dotąd zdarzyło mi się serwisować auto w Auto Unii w Nadarzynie pod Warszawą, więc zadzwonię do nich i podpytam czy są w stanie przeprowadzić taką wymianę (czy mają sprzęt) i "skolko to budiet" kosztować. Póki co dzwoniłem do www.autojozefow.pl ale tam facio powiedział że dynamicznej nie robią, uczciwie, ale tym samym dostali dyskwalifikację Mam jeszcze sprawdzony warsztat http://www.diagtronik.pl/chiptuning/index.php (głownie tuning ale i warsztat mechaniczny też posiadają) więc do nich też uderzę z pytaniem. Napiszę jak będę miał jakieś info po wykonaniu usługi :>[br]Dopisany: 23 Lipiec 2011, 23:35_________________________________________________Kontynuując temat mogę powiedzieć że zasięgnąłem języka w kilku miejscach. Pierwszym z nich była ASO, gdzie po pierwsze, poinformowano mnie że mogą wymienić olej, ale pan po drugiej stronie słuchawki chyba nie był w stanie mi wprost powiedzieć czy to będzie wymiana dynamiczna która "pochłonie" powiedzmy 13l oliwy, a po drugie stanowczo powiedziano że NIE ZALECA SIĘ wymiany oleju w tej skrzyni, ale jak chcę na własną odpowiedzialność to mogą mi go wymienić. Drugim warsztatem był prywatny serwis automatów, w którym pan uświadomił mnie, że wymiana dynamiczna to mit, bo starego oleju się wypłukać nie da, i chcąc tak płukać można zużyć nowego i 30l, i że to jest nabijanie Klienta w butelkę i że takiej wymiany nie robi, ew. dwie statyczne. Trudno się z nim nie zgodzić, bo wypłukanie starego oleju z "zakamarków" takich jak zawory czy sprzęgła hydrokinetycznego, raczej nie jest możliwe. Można go jedynie rozrzedzić. Prawda więc, co do wymiany dynamicznej, może stać gdzieś po środku Trzecim miejscem był również prywatny serwis specjalizujący się w Audi, i co do którego mam największe zaufanie, w którym to pan, jako jedyny z przepytanych, znał procedurę (nazwijmy to ASOwą), która mówi o utrzymywaniu temperatury w czasie wymiany. Niestety on również nie wymienia dynamicznie. Co w takim przypadku, gdy skrzynia była zalana pierwotnie olejem żółtym, a teraz zalewa się zielonym?
NYNA Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 W Częstochowie w ASO też mi powiedzieli że nie zaleca się wymiany w tej skrzyni jak dzwoniłem w zeszłym roku a wymiany dynamicznej też nie robią a o jakimś urządzeniu specjalnym do tego też nie słyszeli Więc olej kupiłem sam przez firmę która była podana w wątku i pierwsza wymiana z filtrem itd. dwie następne wymiany oleju po dwóch tygodniach już bez filtra tylko żeby przepłukać skrzynię i olej czysty już leciał po trzeciej wymianie po drugiej w sumie też ale dla spokojności wymieniliśmy 3 raz i skrzynia chodzi tak jak wcześniej nic złego się nie dzieje od wymiany auto przejechało do tej pory około 30 000 km.
FANTOMAS Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 nie neguje tej opcji dynamicznej ale też jestem zdania że wymiana dynamiczna to raczej przerost treści nad formę. Też jestem zdania że kilkukrotna zwykła wymiana (płukanie) w krótkich odstępach czasu daje pewnie zbliżony efekt a przynajmniej możemy to sobie zrobić sami bez stresu że ktoś coś nam spierdo....i. Wymieniałem już olej w kilku automatach jakie miałem i zawsze tak robiłem i po drugiej wymiane przeważnie olej spuszczany był koloru praktycznie tego samego co olej do zalania więc też jestem zdania że przy trzech wymianach olej jest praktycznie jak nowy co daje podobną objętość zużytego oleju co w wymianie dynamicznej (i zostaje nam sporo kasy za usługę bo do takiej zwykłej wymiany doktoratu mieć nie trzeba) ale jak ktoś lubi sobie życie utrudniać i myśli że będzie mieć zdecydowanie lepiej jak to mu ktoś zrobi metodą dynamiczną to jak tu komuś bronić a jeszcze jednym atutem jaki przemawia w/g. mnie za "płukaniem" jest to że jeśli mamy skrzynie nalataną na jednym oleju i chcemy jej zrobić "dobrze" wymianą całego oleju (dynamiczna) to możemy ją "zszokować" nowym olejem co często słychać na forach (wymieniłem i skrzynia padła) dlatego takie dozowanie emocji skrzyni w postaci kilkukrotnych wymian oleju może być dla niej lepszą i mniej szokującą metodą wymiany oleju
Panton Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 FANTOMAS 10/10 - nic dodać... nic ująć...
Qper3 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 jakby ktos byl zainteresowany 10l oleju ZF Lifeguardfluid 8 potrzebnymi na 2 wymiany statyczne w skrzyniach 6HP19/6HP19A spelniajacego norme norma G 060162A1 / A2 / A6 ATF to pisac smialo - chetnie odstapie po kosztach zakupu poniewaz ja potrzbeuje tylko 10l a mozna go zakupic tylko w bankach 20l
pioter_73 Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 Nadszedł dzień w którym to olej w mojej skrzyni 6HP-19A został wymieniony na obecnie zalecany, czyli ZF Lifeguardfluid 8. Przy okazji tej wymiany filtr siatkowy i uszczelka miski zostały również wymienione. Uszczelka i filtr zostały zakupione w P.H.U. Kujawa, tak więc mogę polecić tego hurtownika. Graty oryginalne ZF'a. Przy okazji wymiany oleju na ten właśnie, tak jak pisali koledzy kilka stron wcześniej, pojechałem do ASO celem upgrade'u sterownika skrzyni. Zostałem poinformowany że taki upgrade to czas ok 2,5h oraz koszt ok. 600zł! Co do czasu, to się spodziewałem że proces może trochę trwać, ale koszty miałem nadzieję że będą mniejsze ;( Ale cóż, skoro już przyjechałem z zamiarem upgrade'u to przełknąłem te 600 i zostawiłem auto. Teraz nie żałuję decyzji wymiany oleju i upgrade'u sterownika a to dlatego, że zniknął problem, który spędzał mi sen z powiek, tj. szarpnięc przy redukcji z 4 na 3 bieg. Tak więc reasumując, polecam wszystkim posiadaczom skrzyni 6HP-19A wymianę oleju i upgrade :-)
mystic.pl Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Jaki masz nr softu po upgradzie ? 070 czy wyższy ?
Brysio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Nadszedł dzień w którym to olej w mojej skrzyni 6HP-19A został wymieniony na obecnie zalecany, czyli ZF Lifeguardfluid 8. Przy okazji tej wymiany filtr siatkowy i uszczelka miski zostały również wymienione. Uszczelka i filtr zostały zakupione w P.H.U. Kujawa, tak więc mogę polecić tego hurtownika. Graty oryginalne ZF'a. Przy okazji wymiany oleju na ten właśnie, tak jak pisali koledzy kilka stron wcześniej, pojechałem do ASO celem upgrade'u sterownika skrzyni. Zostałem poinformowany że taki upgrade to czas ok 2,5h oraz koszt ok. 600zł! Co do czasu, to się spodziewałem że proces może trochę trwać, ale koszty miałem nadzieję że będą mniejsze ;( Ale cóż, skoro już przyjechałem z zamiarem upgrade'u to przełknąłem te 600 i zostawiłem auto. Teraz nie żałuję decyzji wymiany oleju i upgrade'u sterownika a to dlatego, że zniknął problem, który spędzał mi sen z powiek, tj. szarpnięc przy redukcji z 4 na 3 bieg. Tak więc reasumując, polecam wszystkim posiadaczom skrzyni 6HP-19A wymianę oleju i upgrade :-) troche Cie skroili za update softu kurde kolesie podlaczaja kabelek i update sam sobie leci a za to 600zl to rozboj w bialy dzien
mystic.pl Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Te 600 to myślałem, że z wymianą
pioter_73 Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 troche Cie skroili za update softu kurde kolesie podlaczaja kabelek i update sam sobie leci a za to 60 No wiesz, primo po pierwsze to ASO, a primo po drugie to proces trwający 2,5h po 270zł za godzinę to i tak ekskluzywna cena Przecież oprócz samego update'u wykonali jazdy adaptacyjne, a to musiało trwać. Jeszcze mi wachę wypstrykali
Brysio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Jeszcze mi wachę wypstrykali wallbash -- a co to takiego??? mnie sie wydaje ze mimo tego to bardzo drogo jak za update
pioter_73 Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Jeszcze mi wachę wypstrykali wallbash -- a co to takiego??? mnie sie wydaje ze mimo tego to bardzo drogo jak za update No jak jeździli co by adaptację przeprowadzić to trochę kilometrów zrobili i benzynki troszkę poszło :>
Brysio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 moze 2 x tankowali jeszcze dlatego 600 )
mystic.pl Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 Jeszcze mi wachę wypstrykali wallbash -- a co to takiego??? mnie sie wydaje ze mimo tego to bardzo drogo jak za update No jak jeździli co by adaptację przeprowadzić to trochę kilometrów zrobili i benzynki troszkę poszło :> Jaki masz nr softu po upgradzie ? 070 czy wyższy ?
pioter_73 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Jeszcze mi wachę wypstrykali wallbash -- a co to takiego??? mnie sie wydaje ze mimo tego to bardzo drogo jak za update No jak jeździli co by adaptację przeprowadzić to trochę kilometrów zrobili i benzynki troszkę poszło :> Jaki masz nr softu po upgradzie ? 070 czy wyższy ? Niestety co do numeru soft'u nie jestem pewien. "Pierwsza linia" serwisu powiedziała mi że miałem 0,5 a "podnieśli" do 100, ale sądzę że raczej chciał powiedzieć 1,0, jeśli taka wersja jest. Mój VCDS pokazuje (w całości) takie informacje: Address 02: Auto Trans Control Module Part Number: 8E1 910 156 A Component and/or Version: AG6 09L 2.0TFSI USA 0110 Software Coding: 0000002 Work Shop Code: WSC 06314 VCID: 254AED109567 Advanced Identification Serial number: 4029988 Identification: ZFS-005 Revision: --H01--- Date: 20050511 Manufacturer number: 0052 Test stand number: EOL7 Flash Status Programming Attempts: 1 Successful Attempts: 1 Programming Status: 00000000 Required Conditions: 00000000 Software 416416U2323 1267017169[br]Dopisany: 05 Listopad 2011, 15:58_________________________________________________mystic.pl pomógł mi znaleźć wersję softu :-) przed upgrade'm była: Component: AG6 09L 2,0TFSI USA 0050 po upgrade'ie: Component and/or Version: AG6 09L 2.0TFSI USA 0110 tak więc przeskok w wersjach, jak dla mnie, duuuuży :-)
mystic.pl Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 Czyli masz tą wersję softu, o której już półtora roku temu pisałem, że jest najnowsza a moje aso twierdziło, że nie ma takiej wersji i mi nie chcieli wgrać Niebawem mam przegląd u nich i nie wyjadę z warsztatu jeśli mi nie zrobią tego upadatu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się