Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia


vauxhall95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pytanie jak wyżej,prosze nie dawac mi linkow do innych watku na forum,bo tamte sposoby nie daja wiele.Objaw po wymianie płynu chłodzącego temperatura zaczela spadac po wlaczeniu ogrzewania.Zostal wymieniony termostat,potem kolejny,i jeszcze jeden.Morał z tego taki że wszystkie trzy tak samo sie zachowuja.Na chwile obecna:samochod sie nagrzewa po 10km(pochodzi z 4min przed jazda)czyli troche wiecej w przeliczeniu niz 10km.Nagrzewa sie do tych 90 stopni,ale jest troche dziwnie np.złapie temperature 91 jak na wolnych obrotach da się mu gazu to delikatnie temp spadnie.Podczas włączenia ogrzewania to spada dosyc dosyc.Probowalem odpowietrzac,ale nic to zbytnio nie daje poleci przez chwile taka piana jakby,potem cisza(silnik rozgrzany 90stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pytanie jak wyżej,prosze nie dawac mi linkow do innych watku na forum,bo tamte sposoby nie daja wiele.Objaw po wymianie płynu chłodzącego temperatura zaczela spadac po wlaczeniu ogrzewania.Zostal wymieniony termostat,potem kolejny,i jeszcze jeden.Morał z tego taki że wszystkie trzy tak samo sie zachowuja.Na chwile obecna:samochod sie nagrzewa po 10km(pochodzi z 4min przed jazda)czyli troche wiecej w przeliczeniu niz 10km.Nagrzewa sie do tych 90 stopni,ale jest troche dziwnie np.złapie temperature 91 jak na wolnych obrotach da się mu gazu to delikatnie temp spadnie.Podczas włączenia ogrzewania to spada dosyc dosyc.Probowalem odpowietrzac,ale nic to zbytnio nie daje poleci przez chwile taka piana jakby,potem cisza(silnik rozgrzany 90stopni).

sprawdz wisko - moze sie zablokowalo na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie,poniewaz stalo to sie od razu po zmianie płynu.Mozna powiedziec z dnia na dzien.Watpie zeby wisko nie daje zadnych pobudek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia w A4 odpowietrza się samoistnie. Można co najwyżej przyspieszyć ten proces odkręcając korek zanim silnik nie osiągnie temperatury roboczej, tj. 90 stopni C. Skoro wisko jest ok, termostat też to może czujnik się zepsuł. Czy VAG też wskazuje na skoki temperatury? Jaką temperature pokazuje klimatronik na kanale 49 i 51?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia w A4 odpowietrza się samoistnie. Można co najwyżej przyspieszyć ten proces odkręcając korek zanim silnik nie osiągnie temperatury roboczej, tj. 90 stopni C. Skoro wisko jest ok, termostat też to może czujnik się zepsuł. Czy VAG też wskazuje na skoki temperatury? Jaką temperature pokazuje klimatronik na kanale 49 i 51?

\

Czujniki sprawdzalem vagiem ok.Moj sterownik obsluguje kanal 51 co pokrywa sie z tym na vagu.Temperatura sie nie waha,no chyba ze jak ogrzewanie wlacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak bys wiedział przyczyną zapowietrzonego układu chłodzenia, jest przegrzewanie się silnika a Tobie jak piszesz silnik sie nie dogrzewa ( nie łapie temp roboczej )

Zysk ciepła = strata ciepła w zimie w wiekszosci aut to jest normalne

Dla przypomnienia bilans cieplny z fizyki- chyba uczyłeś sie o tym w szkole albo na studiach

Jeśli zetkniemy ze sobą dwa ciała o różnej temperaturze, to następuje między nimi wymiana ciepła. ciało o wyższej temperaturze oddaje (traci) ciepło, a ciało o niższej temperaturze pobiera (zyskuje) ciepło. Wymiana ciepła kończy się, gdy temperatury obu ciał wyrównają się.

W Twoim przypadku nagrzewnica działa jak mała chłodniczka

A czy po przejechaniu 20 - 30 km auto łapie normalna temp czy dalej temp spada/rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak bys wiedział przyczyną zapowietrzonego układu chłodzenia, jest przegrzewanie się silnika a Tobie jak piszesz silnik sie nie dogrzewa ( nie łapie temp roboczej )

Zysk ciepła = strata ciepła w zimie w wiekszosci aut to jest normalne

Dla przypomnienia bilans cieplny z fizyki - chyba uczyłeś sie o tym w szkole albo na studiach

Jeśli zetkniemy ze sobą dwa ciała o różnej temperaturze, to następuje między nimi wymiana ciepła. ciało o wyższej temperaturze oddaje (traci) ciepło, a ciało o niższej temperaturze pobiera (zyskuje) ciepło. Wymiana ciepła kończy się, gdy temperatury obu ciał wyrównają się.

W Twoim przypadku nagrzewnica działa jak mała chłodniczka

A czy po przejechaniu 20 - 30 km auto łapie normalna temp czy dalej temp spada/rosnie

Podczas jazdy z ogrzewaniem lapie po 10km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych AFN układ się sam odpowietrza ja wymieniałem termostat (oryginalny ) czy rozbierałem ostatnio przód i nic odpowietrzałem.Natomiast to nie jest 49 kanał na klimatroniku aby sprawdzić temperaturę w tym roczniku a to jest normalne że temperatura silnika na wolnych obrotach będzie spadać.W tych temperaturach ujemnych jak ci łapie po 10 kilometrach 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych AFN układ się sam odpowietrza ja wymieniałem termostat (oryginalny ) czy rozbierałem ostatnio przód i nic odpowietrzałem.Natomiast to nie jest 49 kanał na klimatroniku aby sprawdzić temperaturę w tym roczniku a to jest normalne że temperatura silnika na wolnych obrotach będzie spadać.W tych temperaturach ujemnych jak ci łapie po 10 kilometrach 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu to jest ok

Uwazam ze chyba jestes w bledzie,bo przed tym lapal 92-93 stopnie.A teraz max 90-89.Stalo to sie jak wyzej pisalem po zmianie plynu.Co do odpowietrzania.To z tego co czytalem powinno doslownie sikac a u mnie na wolnych nic jak mu dam gazu to przy spadaniu z obrotow delikatnie siknie a tak to nic.SIlnik 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja robiłem tak odpaliłem auto i jak jest podszybie to po środku jest taka harmonijka i w niej są dwa przewody które wchodzą do nagrzewnicy .

Jeden przewód ma dziurkę i ściągasz go tyle żeby przez tą dziure mógł wydostać się płyn i mogło uciec powietrze jak zacznie sikać to nakładasz wąż spowrotem i układ jest odpowietrzony. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja robiłem tak odpaliłem auto i jak jest podszybie to po środku jest taka harmonijka i w niej są dwa przewody które wchodzą do nagrzewnicy .

Jeden przewód ma dziurkę i ściągasz go tyle żeby przez tą dziure mógł wydostać się płyn i mogło uciec powietrze jak zacznie sikać to nakładasz wąż spowrotem i układ jest odpowietrzony. :hi:

U mnie wlasnie nie chce sikac.Tylko tak delikatnie siknie jak mu dam na gaz i przy spadaniu wtedy,ale to leci piana taka.Jakby powietrze.Probowalem wlasnie ale nie chce sikac ciagle zielonym plynem chlodzacym[br]Dopisany: 08 Styczeń 2010, 18:08_________________________________________________Dodam jeszcze ze niewiem czemu ale przez ta dziurke w wezu nie chce leciec plyn ani nic,niewiem czym to spowodowane ale dopiero nieraz jak mu sie da gazu to jak spadnie z obrotow to siknie troszke.Silnik 90stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj tak długo aż będzie sikał jednostajnie jak jest piana tzn że jest powietrze .oczywiście wszystko na wolnych obrotach. :hi:

Aha,ogrzewanie ma byc wlaczone? korek odkrecony?.Fakt ze trzymalem go juz tak

gdzies z godzine.Gazowalem,cuda nie widy z tym odpowietrzaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie sika :> a nagrzewnica wymieniona w tamtym tygodniu.

Jak nagrzenice miałem starą zawaloną to nie pobierała tak ciepła i płyn szybciej się nagrzewał i na postoju trzymał temperature 85-90 a teraz jak nagrzenica wymieniona to ciężko mu złapać 90'C wiec podejrzenie padło na termostat. Dzisiaj przy wymianie oleju skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat - ucieszony że po sprawie a tu nadal ciężko mu złapać 90' (max 88 się udało na 49 kanale klimatronika), ale na postoju z ogrzewaniem włączonym, spada do 78 lub niżej.

Zacząłem sprawdzać dalej i co się okazało?

Visco za***prza cały czas na wysokich obrotach.

Jak silnik zimny i pracuje na wolnych obrotach to visca nie da się zatrzymać.....

Za tydzień lub dwa czeka mnie wymiana (zresztą jak co weekend :kox: zawsze coś wyjdzie :gwizdanie: coś jest do zrobienia :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to nie tego wina.Jesli ci z tego przewodu plyn nie leci.Ja tez nie moglem,mialem 88 stopni.Wymienilem jeszcze raz termostat i teraz max 91.Po tym odpowietrzaniu jest lepiej.Ale to jeszcze nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Wymienilem juz termostat na ORI.Nagrzewa sie do 92 czasami srednio 90-91.Na wolnych obrotach.Po wlaczeniu ogrzewania na HI temp spada,tak wmiare szybko.Czy to normalny objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...