aruś12 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje przekaźnik podgrzewaczy płynu chłodniczego do nagrzewnicy Wiem gdzie są świece ale nie do chodzi do nich prąd No i nie jestem pewien czy to przekaźnik czy coś innego ? Wiem tyle że powinny na zimnym silniku grzać i myślę że musi chyba być coś takiego jak przekaźnik Prosił bym o pomoc
Michał Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 są dwa przekaźniki, dużej i małej mocy grzewczej. najłatwiej sprawdzić je vagiem select->engine->output test (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej, J360 - dużej mocy grzewczej) w czasie testu przekaźniki będą się cyklicznie załączać, będzie słychać charakterystyczne kliknięcie pod kierownicą, lampka w podsufitce będzie lekko przygasać A skoro prąd nie dochodzi do świec to może warto sprawdzić też przewody?
aruś12 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Dzięki za info Już znalazłem przekaźnik był pod maską jak się stoi przodem do silnika jest pod pokrywą komputera przy samej szybie z prawej strony trzeba odkręcić pokrywę i jak pisze kolega( michal_s87) są tam dwa przekaźniki Już go zamówiłem więc jutro będzie jeszcze cieplej w samochodzie :>
Michał Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 a skąd masz pewność że był uwalony?
aruś12 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Rozebrałem go i włożyłem z powrotem i zwarłem styki i zaczęły świece syczeć w podgrzewaniu płynu No i była w nim izolacja trochę wytopiona A w środki jest jeszcze w nim jakiś kondensator możliwe że też jest tego wina No i wsuwki w przekaźniku były czarne przy samym plastiku
OLIVER Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 aruś12 Obyś miał racje ....żeby nie było rozczarowania jak założysz nowy a tu ząk..to samo poszukaj sobie na forum było to opisywane ......aby te świeczki podgrzewały płyn to muszą być pewne warunki spełnione...miedzy innymi odpowiednia niska temperatura na polu , itd. nie tylko zimny silnik jak to piszesz w pierwszym poście...Pozdrawiam..
aruś12 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 No i się rozczarowałem bo dalej to samo tylko przemyślałem sprawę i sprawdziłem jeszcze raz przekaźnik i jednak jest dobry nie potrzebnie bym wydał 120zł Tylko niech mi ktoś wytłumaczy jak to działa w ogóle Bo już zgłupiałem świece są dobre I sądzę że powinny się załączać na zimnym silniku I dzisiaj jeden kolega mi podpowiedział że załączają się wtedy miej więcej jak wiatrak na opór i na samo przednią szybę
OLIVER Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 aruś12 Tu poczytaj sobie.. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t98906.0.html;highlight=swiece+zarowe
aruś12 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Już czytałem to co mi podałeś OLIVER I dalej do końca nic nie wiadomo Myślę że one działają tylko nie jest to tak wyczuwalne jak byśmy tego oczekiwali Bo zastanowić się to co 3 święcę mogą tak naprawdę nagrzać tego płynu One tylko wspomagają troszkę żeby tego ciepła wcześniej poczuć A więc u mię jest wszystko ok z grzaniem
Michał Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Te świece nagrzewają płyn do tego stopnia, że skrobanie lodu z przedniej szyby jest dużo łatwiejsze... i to po ok 40 sekundach, także jednak jest to wyczuwalne
Bodzio998 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie czy we wszystkich silnikach diesla są te podgrzewacze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się