Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Rozładowywanie akumulatora


Siwy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie od poprzedniej zimy mam problem z akumulatorami. Chodzi o to ze w zimie kiedy auto postoi w garazu 2tygodnie bez uruchomienia rozladowywuje sie aku. Wiecie moze co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy??? Jak by to mialo znaczenie auto zostawiam w garazu z kluczykami w stacyjce, radio mam alpine cde 9874rr - slyszalem ze radia alpine gdy nie sa podlaczone w zaleznosci od stacyjki (tak jak u mnie) potrafia rozladowywac aku. Dodam, ze przez taka sytuacje wymienilem juz 2 aku.

Jesli wiecie cos na ten temat prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki masz pobór prądu na postoju. Dopuszczalny to 0,04A.

A jak to sprawdzic??? U jakiegos fachowca???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz miernik to nastaw na ampery (na 10A), odłącz akumulator (masę), daj czerwony przewód miernika do przewodu masowego a czarny do minusa akumulatora i wyświetli Ci jaki masz pobór prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się obiło o uszy że zdarzają się uszkodzenia elektroniki w liczniku, które powodują rozładowywanie aku, jak masz sporo większy prąd spoczynkowy niż napisał kolega, spróbuj odłącyć kostki od liczydła i zmierz jeszcze raz, być może to jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu nie widzię większego problemu 2 tygodnie bez uruchamiania silnika to bradzo długo szczególnie w zimie, dla pewności możesz zmierzyć prąd, tak czy inaczej zawsze jakiś płynie i wkońcu akumulator się rozładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz miernik to nastaw na ampery (na 10A), odłącz akumulator (masę), daj czerwony przewód miernika do przewodu masowego a czarny do minusa akumulatora i wyświetli Ci jaki masz pobór prądu.

Odgrzewam kotleta - ale może ktoś uściśli :)

Czarny przewód miernika - czyli rozumiem ten wpinany w gniazdo z symbolem "ziemi" zwanym niekiedy odwróconą choinką. I ten przewód łączymy z "-" akumulatora.

Natomiast czerwony "+" z miernika łączymy z przewodem minusowym akumulatora? Ale przecież to ziemia więc dlaczego nie możemy zwyczajnie przyłożyć do blachy? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz miernik to nastaw na ampery (na 10A), odłącz akumulator (masę), daj czerwony przewód miernika do przewodu masowego a czarny do minusa akumulatora i wyświetli Ci jaki masz pobór prądu.

Odgrzewam kotleta - ale może ktoś uściśli :)

Czarny przewód miernika - czyli rozumiem ten wpinany w gniazdo z symbolem "ziemi" zwanym niekiedy odwróconą choinką. I ten przewód łączymy z "-" akumulatora.

Natomiast czerwony "+" z miernika łączymy z przewodem minusowym akumulatora? Ale przecież to ziemia więc dlaczego nie możemy zwyczajnie przyłożyć do blachy? :mysli:

...do zdjętej klemy podłanczasz ziemie miernika , a do - bieguna aku(z tego którego zdjołeś kleme) jak to mówią czerwony przewód miernika :wink4:

najprościej mówiąc ameromierz włanczasz szeregowo w obwód masy (-) aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...