JW_Kraków Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Mam Audi A4 TDI z roku 2007,posiada filtr cząstek stałych, ma przejechane 60000 km, przybywa mi oleju w silniku (1litr/3000 km) i spala na trasie przy spokojnej jeździe 7 l/100 km a w miescie 10 l/100 km. Co może być przyczyną (na forum jestem nowy i nie wiem czy juz ten temat może był omawiany) proszę o radę. [mod]Jak wspomniałeś jesteś nowy jakbyś dokładnie przeczytał przynajmniej FAQ działu Newbie to byś widział, że trzeba używając prefixów przed napisaniem wątku użył funkcji szukaj itd. Kolejne posty będą leciały do kosza, jeśli nie będą miały prefixów.Po drugie uzupełnij dobrze profil bo wypisujesz że masz A4 z 2007 a w profilu masz co innego(chodzi o model jak i oznaczenie silnika).[/mod]
soolek Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Niestety, jest to normalne dla samochodów użytkowanych na krótkich lub miejskich trasach. Filtr musi się co jakiś czas wypalić. Dodawana jest większa dawka paliwa. W mieścia nie ma możliwości wypalenia (naście kilometrów stałej jazdy z większą prędkością jest potrzebne), więc nadmiar paliwa idzie do silnika, przez co wzrasta poziom oleju. To tak po krótce. Szczegóły znajdziesz w www.google.com
tx-didi Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 ... więc nadmiar paliwa idzie do silnika, przez co wzrasta poziom oleju. To tak po krótce. Szczegóły znajdziesz w www.google.com mam wielka prosbe: wiem ze google wiedza wszystko, lecz czasem trudno je poprosic aby pokazaly jednoznaczna odpowiedz. Mozesz rozwinac ten przypadek ??, wybacz, ale zastosowales za duzy skrot myslowy jak dla mnie ....
soolek Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Tematu nigdy nie zgłębiałem aż tak, żeby móc się tutaj wymądrzać, dlatego szczegółowo nie napiszę co i jak. Ale tak na szybko: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300 - patrz na REGENERACJA AKTYWNA Tutaj coś z forum Opla: http://forum.opel24.com/dpf-wypalanie-filtra-jak-czesto-vt30741.htm I jeszcze klub Mazdy: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1116871
tx-didi Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 wydaje mi sie ze jedynie w ostatnim z przytoczonych linkow bylo cos wspomniane na ten temat. (ale nie czytalem 'bardzo' dokladnie) Jednoczesnie caly tekst wyglada na przekopiowany z nieznanego zrodla (bo przeciez nikt nie klepie takich elaboratow), wiec wyglada nieco niepewnie. Lecz nawet przyjmujac ze tak wlasnie jest - tekst nadal nie wyjasnia dlaczego i jakim to mechanizmem olej silnikowy jest 'wzbogacany' olejem napedowym i czemu to wlasciwie ma sluzyc ??? Czepiam sie jedynie dlatego, aby nasz kolega przypadkiem nie przeoczyl powazniejszej przyczyny wzrastajacego poziomu oleju, zakladajac ze 'tak wlasnie jest ok'
marcin(driver) Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Edmondo zgadzam się z twoją wypowiedzią, dużo ludzi po porstu usuwa ten filtr cząstek stały a potem modza przy komputerze zeby sie kontrolka nie świeciał i jest po kłopocie. Jest to do ogarniecia:)
piotrsob1 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Mam Audi A4 TDI z roku 2007,posiada filtr cząstek stałych, ma przejechane 60000 km, przybywa mi oleju w silniku (1litr/3000 km) i spala na trasie przy spokojnej jeździe 7 l/100 km a w miescie 10 l/100 km. Co może być przyczyną (na forum jestem nowy i nie wiem czy juz ten temat może był omawiany) proszę o radę. Jak wspomniałeś jesteś nowy jakbyś dokładnie przeczytał przynajmniej FAQ działu Newbie to byś widział, że trzeba używając prefixów przed napisaniem wątku użył funkcji szukaj itd. Kolejne posty będą leciały do kosza, jeśli nie będą miały prefixów. Po drugie uzupełnij dobrze profil bo wypisujesz że masz A4 z 2007 a w profilu masz co innego(chodzi o model jak i oznaczenie silnika). Moja pali tyle samo , a czasami nawet więcej :> Nalatane ma 99 kkm, i oleju nie przybywa , od wymiany do wymiany ubywa ok. 0,5l. Ja obstawiam uszczelnienia pompowtrysków, choć przy tym przebiegu to trochę za wcześnie, pewny jesteś że przebieg nie jest większy? To że paliwa przybywa przez procedurę wypalania DPF-a możesz między bajki włożyć, chyba że ktoś mało fachowo grzebał w sofcie. A i jeszcze jedno , auto nie miało przypadkiem problemów z układem chłodzenia ? Oringi pompek nie są odporne na wysokie temperatury, krótkotrwała jazda bez chłodziwa nawet w nowym motorze może skutkować ich uszkodzeniem.
JW_Kraków Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Przebieg auta nie jest większy, bo auto było po wypadku z Niemiec i jeździło zaledwie 1,5 roku, a myślę że po wypadku i to w Niemczech, to nikt by nie przestawiał licznika. Jeśli chodzi o wypalanie filtra to dokonywałem tego regularnie zaraz po zaświeceniu się kontrolki. Jakiś czas tankowałem na samoobsługowej stacji "Nestea" i musiałem filtr przepalać co około 100 km jazdy miejskiej. Teraz tankuję diesel gold i udaje się przejechać 800 do nawet 1200 km do zaświecenia kontrolki. Auto pali dobrze nawet na zimnie, silnik pracuje regularnie, ale po 3 tysiącach od wymiany oleju przybyło mi dokładnie litr oleju. Czytałem, że ten filtr (z wtryskiem paliwa do filtra w czasie przepalania) jest praktycznie filtrem dożywotnim, więc po 60 000 nie powinien być zapchany. Auto pali bardzo regularnie 10 l/100km w Krakowie (trasa krótka 4 km, ale bez korków) i 7 l przy spokojnej jeździe na trasie. Byłem w serwisie "Bełtowski serwis Audi" powiedziano po podłączeniu do komputera, że jest wszystko w porządku, tylko filtr jest przytkany w 50%, wkrótce potem nastąpiła jego regeneracja. Czy ma ktoś pomysł co mu jest?
rikardo Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Przebieg auta nie jest większy, bo auto było po wypadku z Niemiec i jeździło zaledwie 1,5 roku, a myślę że po wypadku i to w Niemczech, to nikt by nie przestawiał licznika. Jeśli chodzi o wypalanie filtra to dokonywałem tego regularnie zaraz po zaświeceniu się kontrolki. Jakiś czas tankowałem na samoobsługowej stacji "Nestea" i musiałem filtr przepalać co około 100 km jazdy miejskiej. Teraz tankuję diesel gold i udaje się przejechać 800 do nawet 1200 km do zaświecenia kontrolki. Auto pali dobrze nawet na zimnie, silnik pracuje regularnie, ale po 3 tysiącach od wymiany oleju przybyło mi dokładnie litr oleju. Czytałem, że ten filtr (z wtryskiem paliwa do filtra w czasie przepalania) jest praktycznie filtrem dożywotnim, więc po 60 000 nie powinien być zapchany. Auto pali bardzo regularnie 10 l/100km w Krakowie (trasa krótka 4 km, ale bez korków) i 7 l przy spokojnej jeździe na trasie. Byłem w serwisie "Bełtowski serwis Audi" powiedziano po podłączeniu do komputera, że jest wszystko w porządku, tylko filtr jest przytkany w 50%, wkrótce potem nastąpiła jego regeneracja. Czy ma ktoś pomysł co mu jest? Czytałem ostatnio jakiś artykuł na podobny temat. Użytkownik jeździł samochodem też na krótkich trasach co powodowało, że komputer często włączał funkcje dopalania. W rezultacie przybywało mu oleju w silniku do momentu aż zatarł się silnik. Powodem zatarcia było paliwo które podczas dopalania przedostawało się do oleju silnikowego i go rozrzedziło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się