Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja elektryczna haka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a czy w Avancie B7 '06 moduł 8E0907383A będzie działał?

Tego niestety nie wiem, ja u siebie zakładałem z końcówką C. Mój samochód modelowo to 2007 i etka pokazuje moduł z końcówką C. Zapytaj kolegi lezy1 jaki ma moduł, On też niedawno montował hak w B7. Ja myślę że są duże szanse że będzie pasował ale pewności nie mam.

Opublikowano
Witam.Poszukuje schematu polaczenia orginalnego haka i modulu do b7 avant.

Jeden wysłałem Ci na maila z Elsy

A w tym wątku znajdziesz gdzieś schemat bardzo fajnie rozrysowany przez kolegę Barta-S, tylko nie pamiętam na której stronie jest schemat do B7 ale jest tam na pewno

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/index2.html

Opublikowano

Panowie,

posiadam Exeo- czyli blizniaka B7, kupiłem dedykowany hak Steinhof-a z modułem Steinhof-a tylko nie wiem jak się zabrać za poszukiwanie przewodów.

do których moge się podłaczyć.

W Octavii I to było banalne wpiąłem się do kabli od tylnej lampy a tu masakra nie wiem od czego zacząć.

pozdrawiam

Marcin

---------- Post dopisany 23-05-2014 at 17:49 ---------- Poprzedni post napisany 22-05-2014 at 21:19 ----------

instrukcja.jpg

Opublikowano

Również dziś ok 18:00 się przypomnij.

Opublikowano

Witam, wiem że jestem absolutnie nowy, ale nie uczęszczam często na forach niestety montaż haka mnie zabił...

Mam orgi moduł 8E0 907 383 niestety kable są ucięte na 40 cm..

tak więc w celach testowych wszystko robię odrazu w przestrzeni pod kierownicą...

Podłączyłem wszystko dokładnie jak tutaj:

http://WWW.bye-clan.neostrada.pl/A4K...przek_bezp.JPG

(masa ze skrzynki bezpieczników, plus po stacyjce, plus stały) (wszystko sprawdziłem nie ginie działa!!)

Can - wpięty tymczasowo na wcisk z orgi pinem (ale naprawdę solidnie) pod do kostki MCE w piny zgodne z instrukcją (oczywiście Can ładnie poskręcany)

kostka modułu haka 6 pinowa

Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)

Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)

Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)

Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)

Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)

Kostka 14 pinowa haka

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny) -- Lub pin 15 w kostce do MCE - sprawdzałem oba podłączenia.. (stop działa)

kodowanie VAG'iem Centralna elektryka i zestaw wskaźników -- ZROBIONE...

WYNIK: (testuje standardowa żarówka chyba 5w)

Działa tylko Żarówka stopu po podłączeniu Czerwono czarnego z Kostku 6 pinowej i MASY,

Oraz Kierunek Lewy, Kostka 16 pinowa Czarno szary i Masa... ( przy kierunku ładnie zapala się kontrolka o przyczepie na desce)

I koniec nic Innego..... Po odłączeniu modułu w centralnej elektryce wyłapywany jest błąd, więc Centralka z modułem haka raczej się komunikuje...

Moduł haka już podmieniałem na inny sprawny z Touarega też dokładnie to samo zachowanie

Opublikowano
Witam, wiem że jestem absolutnie nowy, ale nie uczęszczam często na forach niestety montaż haka mnie zabił...

Mam orgi moduł 8E0 907 383 niestety kable są ucięte na 40 cm..

tak więc w celach testowych wszystko robię odrazu w przestrzeni pod kierownicą...

Podłączyłem wszystko dokładnie jak tutaj:

http://WWW.bye-clan.neostrada.pl/A4K...przek_bezp.JPG

(masa ze skrzynki bezpieczników, plus po stacyjce, plus stały) (wszystko sprawdziłem nie ginie działa!!)

Can - wpięty tymczasowo na wcisk z orgi pinem (ale naprawdę solidnie) pod do kostki MCE w piny zgodne z instrukcją (oczywiście Can ładnie poskręcany)

kostka modułu haka 6 pinowa

Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)

Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)

Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)

Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)

Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)

Kostka 14 pinowa haka

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny) -- Lub pin 15 w kostce do MCE - sprawdzałem oba podłączenia.. (stop działa)

kodowanie VAG'iem Centralna elektryka i zestaw wskaźników -- ZROBIONE...

WYNIK: (testuje standardowa żarówka chyba 5w)

Działa tylko Żarówka stopu po podłączeniu Czerwono czarnego z Kostku 6 pinowej i MASY,

Oraz Kierunek Lewy, Kostka 16 pinowa Czarno szary i Masa... ( przy kierunku ładnie zapala się kontrolka o przyczepie na desce)

I koniec nic Innego..... Po odłączeniu modułu w centralnej elektryce wyłapywany jest błąd, więc Centralka z modułem haka raczej się komunikuje...

Moduł haka już podmieniałem na inny sprawny z Touarega też dokładnie to samo zachowanie

wszystko masz prawidłowo, zostaw podpiętą żarówkę do świateł stopu w przyczepce i wtedy sprawdzaj kolejną żarówką pozostałe światła, powinno zadziałać.

Opublikowano

Siema, dzięki za odpowiedź,

Problem rozwiązany.. - wydaje mi się ze doszedłem do tego co napisałeś

Jednak czasami w nocy przychodzą dobre pomysły...

Powodem nie działa reszty świateł był banalny, sterownik nie widział ze przyczepa jest podłączona( no bo Fizycznie nie była symulowałem tylko jedną żarówka), Gdy obciążyłem układ co najmniej 2 żarówkami jednocześnie ( np Kierunek lewy i kierunek prawy) moduł zauważał przyczepę i działały oba, oczywiście dla pewności obciążyłem układ 5 żarówkami ( 2pozycja 2kierunki 1stop) układ działą perfekcyjnie..

Oczywiście później rozebrałem cała lewa strone auta i ładnie puściłem kabelki i moduł do bagażnika, Działą Perfekto...

Końcowy wynik, Plus stały z bezpiecznika 27, Plus po stacyjce ( dołożyłem swój bezpiecznik w skrzynkę), CAN Pomarańcz zieleń pin 13, CAN Pomarancz-brąz 12, Sygnał światło stop pin 15 czerowno-czarny)

Pozdrawiam I jeszcze raz dzięki za odpowiedź

Opublikowano
Siema, dzięki za odpowiedź,

Problem rozwiązany.. - wydaje mi się ze doszedłem do tego co napisałeś

Jednak czasami w nocy przychodzą dobre pomysły...

Powodem nie działa reszty świateł był banalny, sterownik nie widział ze przyczepa jest podłączona( no bo Fizycznie nie była symulowałem tylko jedną żarówka), Gdy obciążyłem układ co najmniej 2 żarówkami jednocześnie ( np Kierunek lewy i kierunek prawy) moduł zauważał przyczepę i działały oba, oczywiście dla pewności obciążyłem układ 5 żarówkami ( 2pozycja 2kierunki 1stop) układ działą perfekcyjnie..

Oczywiście później rozebrałem cała lewa strone auta i ładnie puściłem kabelki i moduł do bagażnika, Działą Perfekto...

Końcowy wynik, Plus stały z bezpiecznika 27, Plus po stacyjce ( dołożyłem swój bezpiecznik w skrzynkę), CAN Pomarańcz zieleń pin 13, CAN Pomarancz-brąz 12, Sygnał światło stop pin 15 czerowno-czarny)

Pozdrawiam I jeszcze raz dzięki za odpowiedź

Jest dokładnie tak jak napisałeś, sterownik przyczepy załącza się dopiero po podpięciu przyczepy lub zasymulowaniu żarówkami jej podpięcia. Sprawdzanie jedną żarówką nic nie daje.

Opublikowano

Koledzy możecie mi podać kodowanie licznika i abs/esp dla haka holowniczwgo.

Będę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

tyle razy już było

ABS nie tykasz

MCE 09

Coding
  • 0?xxx: Light Sensor
    • 0 = Light Sensor not installed
    • 1 = Light Sensor installed
  • 0x?xx: Trailer Hitch
    • 0 = Trailer Hitch not installed
    • 1 = Trailer Hitch installed
  • 0xx?x: Headlights
    • 0 = Halogen Headlights
    • 1 = Xenon Headlights
  • 0xxx?: Country
    • 1 = Rest of World
    • 2 = Northern Countries (Finland, Sweden, Norway, Denmark)
    • 3 = USA
    • 4 = Canada

Moduł PDC 76

Coding
  • ?xxxx: Trailer Hitch
    • 0 = Not Installed
    • 1 = Installed
  • x?xxx: Transmission
    • 0 = Manual Transmission
    • 1 = Automatic Transmission
  • xx?xx: Confirmation Sound
    • 0 = No
    • 1 = Yes
  • xxx?x: Chassis
    • 0 = Limousine (Sedan) Rest of World
    • 1 = Avant (Wagon) Rest of World
    • 2 = Limousine (Sedan) North America
    • 3 = Avant (Wagon) North America
    • 4 = S-Variant Limousine (Sedan) Rest of World
    • 5 = S-Variant Avant (Wagon) Rest of World
    • 6 = S-Variant Limousine (Sedan) North America
    • 7 = S-Variant Avant (Wagon) North America
    • 8 = allroad
  • xxxx?: Model
    • 2 = Audi A2 (8Z)
    • 4 = Audi A4 (8E)
    • 5 = Audi A4 Cabrio (8H)
    • 6 = Audi A6 (4B)
Opublikowano

Koledzy możecie mi podać kodowanie licznika i abs/esp dla haka holowniczwgo.

Będę bardzo wdzięczny.

Jeszcze licznik, 17

Adaptacje kanał 61 do wartości która tam jest dodajemy 64.

Opublikowano

Jakiej firmy to hak? Producent powinien dostarczyć odpowiednią instrukcję montażu haka. Co do elektroniki - w zestawie powinien być sterownik haka, który kodujesz do Gateway'a, do ABS/ESP (jeśli chcesz mieć stabilizację toru przyczepy) oraz ewentualnie do sterownika czujników parkowania (żeby tylne czujniki dezaktywowały się przy założonym/rozłożonym haku).

Dzięki

A tu kolega napisał , że abs też się koduje.

Więc jak z tym jest

Opublikowano

w B6/B7 nie koduje się ABS-u pod hak

Opublikowano

Witam, Panowie mam problem gdyż w moim audi po podłączeniu przyczepki działają kierunkowskazy wraz z kontrolka na desce, stop, przeciwmgielne bez wygaszania w aucie ale nie ma jakiegokolwiek światła w przyczepie ( obrysówski, mijania i oświetlenie rejestracji ). Co może być przyczyną? W gnieździe haka wszystko jest ok. Audi a4 b7 kombi 1.8t quattro kupiłem auto, hak już był ( westfalia ) wydaje mi się, że montowany w fabryce, ale pewien nie jestem.

Opublikowano
3 godziny temu, darus1993 napisał:

Witam, Panowie mam problem gdyż w moim audi po podłączeniu przyczepki działają kierunkowskazy wraz z kontrolka na desce, stop, przeciwmgielne bez wygaszania w aucie ale nie ma jakiegokolwiek światła w przyczepie ( obrysówski, mijania i oświetlenie rejestracji ). Co może być przyczyną? W gnieździe haka wszystko jest ok. Audi a4 b7 kombi 1.8t quattro kupiłem auto, hak już był ( westfalia ) wydaje mi się, że montowany w fabryce, ale pewien nie jestem.

westfalia na pewno nie była montowana w fabryce, fabrycznie były tylko haki firmy AlKo.
a co do Twojego problemu to rozumiem że w gnieździe haka wszystko działa a w przyczepce już nie? Sprawdzałeś dobrze wtyczkę przyczepki i instalację w przyczepce

Opublikowano
11 minut temu, kdawid napisał:

westfalia na pewno nie była montowana w fabryce, fabrycznie były tylko haki firmy AlKo.
a co do Twojego problemu to rozumiem że w gnieździe haka wszystko działa a w przyczepce już nie? Sprawdzałeś dobrze wtyczkę przyczepki i instalację w przyczepce

Przeczytałem, swój post i teraz widzę błąd. W gnieździe haka nie ma napięcia na światła 5 i 7 pin. Chodziło mi o samo połączenie kabli, że z nimi wszystko ok, tzn nie są ułamane itp. Przyczepka ok w innym aucie nie ma problemu. Tak jakby z modułu nie wychodził prąd. I tu moje drugie pytanie gdzie mogę go zlokalizować? Po prawej w bagażniku nie widzę. Bezpieczniki 27 i 32 są OK.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak jest w Twoim aucie bo jak Westfalii był na pewno dokładny. Fabrycznie moduł haka jest za lewym boczkiem bagażnika 15cm poniżej szyby na specjalnym uchwycie.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez kdawid
Opublikowano (edytowane)

Ok, w takim razie jutro postaram się zajrzeć czy tam jest. Ewentualnie jakieś porady odnośnie sprawdzenia samego modułu czy tylko wymiana na inny w celu sprawdzenia 

 

Mogę dodać, że auto sprowadzone ze Szwecji i już miało hak, dodatkowo widać że nie był używany ( kulka posiada jeszcze farbę ) 

Edytowane przez darus1993

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...