Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Mapa wtrysku Gazu -Czy tak ma być??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na 4 biegu i do odciecia to bedzie jakies 170km/h, to bede musial czekac do wiosny, no i pewnie jeszcze bede w TVN Turbo :rolleyes:[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 20:05_________________________________________________A moze zanim zrobie taki wypad na A4 to da sie inaczej sprawdzic czas tych wtrysków??np na 2 biegu i do odciecia i zobaczyc czas wtrysków czy wogóle dojdzie do 18ms??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 20:08_________________________________________________Przyznam sie ze nigdy nie jezdze do odciecia i nie jezdzilem! maxymalnie do 5000tys obrotów, bo wsumie to niema gdzie tak jezdzic :rolleyes:[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 20:09_________________________________________________A jak to sprawdzic czy mapa w Ecu nie jest rozjechana??Czasami bywalo tak ze na benzynie włanczał mi sie tryb awaryjny(za niskie obroty)moze to przez to mapa Pb sie rozjezdza??

Opublikowano

Na 4 biegu i do odciecia to bedzie jakies 170km/h, to bede musial czekac do wiosny, no i pewnie jeszcze bede w TVN Turbo :rolleyes:[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 20:05_________________________________________________A moze zanim zrobie taki wypad na A4 to da sie inaczej sprawdzic czas tych wtrysków??np na 2 biegu i do odciecia i zobaczyc czas wtrysków czy wogóle dojdzie do 18ms??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 20:08_________________________________________________Przyznam sie ze nigdy nie jezdze do odciecia i nie jezdzilem! maxymalnie do 5000tys obrotów, bo wsumie to niema gdzie tak jezdzic :rolleyes:[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 20:09_________________________________________________A jak to sprawdzic czy mapa w Ecu nie jest rozjechana??Czasami bywalo tak ze na benzynie włanczał mi sie tryb awaryjny(za niskie obroty)moze to przez to mapa Pb sie rozjezdza??

Bez przesady, dusisz tylko chwilę, patrz w lusterka :polew:

Na 2 biegu nie ma to sensu, bo silnik nie będzie obciążony. Tu nie chodzi o max obroty ale o max obciążenie silnika co wiąże się bezpośrednio z długością czasu wtrysku. Jak boisz się dać mu w kichę, to możesz to zrobić tak, że od powiedzmy 2 tys. obr mocno wciśniesz gaz, ale nie do dechy i dasz mu się rozpędzić do niech Ci będzie autostradowych 130. Przy mocnych obciążeniach silnika czasy wtrysku będą odpowiednio długie. Jak nie dojdziesz do maxa, to nic się nie stanie, ale będzie Ci gorzej ustawić mnożnik przy dłuższych czasach. A to ważne, bo długie czasy to nie tylko prędkość i dynamiczne rozpędzanie, ale również jazda np. w górach, szczególnie przez kobitę (5 bieg, 4 osoby w aucie + bagaże, kemping na haku, 70 na zegarze i góra o nachyleniu 30% o długości 5 km.)

Mapę możesz sprawdzić tylko VAG-iem lub innym testerem diagnostycznym. A dokładnie korekcje długoterminowe. Ten Twój gazownik raczej posiada skaner, więc go zapytaj. Zapisz jakie były wartości dla korekcji długoterminowych dla wolnych obrotów i częściowego obciążenia. Wtedy będzie wiadomo. Jak jest dobrze korekcje powinny mieścić się w przedziale +/-10%

Jak na benzynie fiksuje, a na gazie chodzi dobrze, to na bank mapa jest rozjechana.

Opublikowano

Mój gazownik nawt nie jechal tym samochodem wiec pewnie nic o ty co mówisz nie bedzie wiedzial!!!a chodzby nawet wiedzial to pewnie nie bedzie pamietał, bo praktycznie caly czas zakłada gaz do samochódów, ale spytac nie zaszkodzi. :confused4:

Opublikowano

On nie musi nic pamiętać. Niech to zrobi przy Tobie, ważne jest jakie masz teraz odczyty, a nie jakie były kiedyś.

Opublikowano

A powiedz mi jeszcze jak juz zaczne jechac, np wjazd na A4 i sa swiatła przed wjazdem, jak rusze to na pierwszych 3 biegam mam jech normalnie trzy tak jak na 4 biegu poczekac az dojdzie do 1500-2000tys/obr/min i wtedy gaz ale tak jak mówisz nie do dechy ale tak zeby sie rozpedzał.A tak pozatym to nie boje sie jechac do odcinki tylko ze to 1.6 a ty masz 18 i to turbo wiec u mnie zanim dojdzie do odcinki to bede juz w Wrocławiu :notworthy:Aha jeszcze jedno przed wjazdem na ta "A4" to mam zrobic autoadaptacje??tak jak pisales wczesniej??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 21:04_________________________________________________Moze sa głupie te pytania co zadaje , ale juz mi sie wszystko w głowie miesza![br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 21:06_________________________________________________A tak pozatym to zamówiłem juz dzisiaj vaga z podwójna linia k na rs232 wiec za tydzien moze dojdzie

Opublikowano

Przeczytaj jeszcze raz od początku cały wątek. Napisałem Ci jak ma to wyglądać. Jeszcze raz.

1. Kasujesz korekcje długoterminowe VAG-iem lub jeżdżąc na benzynie - opisałem ci to dokładnie.

2. Albo robisz to sam, albo jedziesz do gazownika i niech rozwierci ci dysze

3. Robisz autoadaptację i dajesz screena na forum, oceniamy mnożnik.

4. Dopiero jak dysze będą dobrze dobrane i będzie właściwe ciśnienie na reduktorze zabierzesz się za zbieranie map i strojenie mnożnika. Na razie nie ma to sensu, bo instalacja jest źle skonfigurowana i nie da się jaj w takim stanie dobrze ustawić.

Opublikowano

Marku jeszcze długość wężyków niech wyrówna a najlepiej jakby je skrócił w jakiś cudowny sposób;)

Opublikowano

Węzyki to najwyzej moge dac wszystkie po14cm zeby byly równe ,12-13 niedam rady naciagnac!Opaski odrazu załozyc czy pózniej??[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 08:10_________________________________________________Moze gdyby listwa wtryskiwaczy była długosci listwy benzynowej to dalo by rade z tymi wezykami, ale tak to raczej odpada.Jak sie skonczy gwarancja i bede mial jeszcze samochód to cos po kombinuje , srednio co 2 lata zmieniam auto na nowsze :wink4:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 08:13_________________________________________________A mozesz mi powiedziec jak skasowac te korekcje długoterminowe Vagiem??

Opublikowano

pojedyncze wtryskiwacze są tu rozwiązaniem.

adaptacja na kanale 0 wartość 0 niepracujacy silnik wlączony zapłon.

Opublikowano

Jak bedziesz miał już vaga to najpierw zczytaj błedy:)

Potem z ciekawości adaptacje jak marek ci mówił bedzie obraz jak teraz silnik pracuje.

wybieszasz sterownik silnika potem adaptacje kanał 0 podajesz wartość 0 i zapisz

Opublikowano

Dzisiaj byłem z ciekawosci zobaczyc czasy wtrysku benzyny, zagrzałem silnik do 90C i czasy wtrysku zmalały z ponad 4 do 3,2ms, a na zdjeciach z mapami gazu silnik jest na pół zimny!wystarczy spojzec na temperature cieczy!Nie bede ukrywał ze mam termostat do wymiany bo nie potrafie go zagrzac! a po zagrzaniu zauwazyłem ze obroty trzymie w miare równo i nie szarpie silnikiem.

Opublikowano

mega ciekawy wątek z kupą informacji, szkoda że sie urwał

mógłbym kontynuować tylko nie wiem czy wiecie jak wygląda soft do SECa (bo taki mam komp)

ogólnie mam interfejs VAG i SEC i chciałbym żeby auto jeździło idealnie

czy możecie mi pomóc ? od czego zacząć ? jakich informacji potrzebujecie ? oprócz zdjęć instalki ....

Opublikowano

Witam , watek sie nie urwał, tylko mam problem z jazda na Pb a zeby ustawic dobrze LPG to na Pb samochód musi chodzic jak nowy !!! bez zadnego zajakniecia , jak znajde usterke na Pb to dalej watek bedzie dokończony.Pozdrawiam

Opublikowano

mógłbym kontynuować tylko nie wiem czy wiecie jak wygląda soft do SECa (bo taki mam komp)

ogólnie mam interfejs VAG i SEC i chciałbym żeby auto jeździło idealnie

czy możecie mi pomóc ? od czego zacząć ? jakich informacji potrzebujecie ? oprócz zdjęć instalki ....

Znam SECa, męczyłem się z nim dwa lata. :evil: Trudno to ustawić, ale jakoś się da.

Powiedz w czym jest problem. Jeśli chcesz tylko sprawdzić, czy jest dobrze to podaj mi następujące informacje:

1. wartości korekcji długoterminowych z VAG

2. jaki masz reduktor, wtryskiwacze, filtr FL

3. screen z ustawień seca parametry + mapa uproszczona i zaawansowana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...