Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 BFB] Prośba do znawców silników PB w interpretacji błędów - problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono

Jako że w motorach benzynowych jestem niedouczony :embarrassed: proszę o podpowiedż znawców w temacie PB :decayed:

Silnik jak w opisie, kuleje na jałowym, w logach ewidentne niedoładowanie pow.3000 obr[może DV].przepływator wg.logów OK

Po adaptacji przepustnicy pracował dobrze trzy dni i znowu CHECK świeci po oczach :confused4:

Przepustnica nie była czyszczona przeze Mnie,ale adaptacja poszła prawidłowo.

Podejrzewam nieszczelność pomiędzy turbinką a przepustnicą[tylko moje domysły]

Proszę o potwierdzenie lub znegowanie mojego toku myślenia :decayed:

Błędy i kody gotowości wyglądają tak:

Logów niestety nie mogę zamieścić poniewarz zostały na lapku w robocie :doh1:

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0002

Software Coding: 0011501

Work Shop Code: WSC 63351

6 Faults Found:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Readiness: 0010 1101

znaczenie znam :wink4: tylko niech ktoś z Szanownych kolegów podpowie "gdzie włożyć ręce które leczą" :>

Pozdrawiam serdecznie Paweł

P.S.

Log 115 prawie taki sam jak BFB Bryni za wyjątkiem logu przepływki gdzie wskazania są wyższe.

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t13325.0.html;highlight=bfb

:decayed: :decayed:

Opublikowano

Podejrzewam nieszczelność pomiędzy turbinką a przepustnicą[tylko moje domysły]

no to moze zaczac od sprawdzenia ... :wink4:

115 pokazuje niedoladowanie ?

Opublikowano

no to moze zaczac od sprawdzenia ... :wink4:

115 pokazuje niedoladowanie ?

Dzięki spanky

Dziś wszystko sprawdzone,dolot o A do Z wszystko szczelne :mysli:

Tak w bloku 115 jest niedoładowanie

Po adaptacji przepustnicy obroty wracają do normy do momentu przegazowania...

Potem zaczyna rzucać motorem i wywala błąd:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded

czyli w moim tłumaczeniu "nieszczelność między turbo a przepustmicą"

Po przejażdżce wywala reszte:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Nadmienię że logi z wypadania zapłonów są OK[ 014 015 ]

Masz jeszcze jakieś pomysły :mysli:

P.S.

A co myślisz o kodach gotowości?

Readiness: 0010 1101

Pozdrawiam serdecznie Paweł

Jutro jeszcze sprawdzę przepustnice [wyczyszcze]i zobacze co się wydarzy.

Opublikowano

Nie ma co czepiać się przepustnicy, ewidentnie wypadają zapłony i to sprawdzić na początek.

Przecież napisałem :cool1:

Nadmienię że logi z wypadania zapłonów są OK[ 014 015 ]

A pozostałe błędy Moim skromnym zdaniem są pochodnymi tego

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded

Opublikowano

Owszem napisałeś ale nic nie zrobiłeś aby to sprawdzić.

Zrobiłem logi grup 014 015 016...

Masz pomysł jak sprawdzić wypadanie zapłonów w trybie statyczym?[pogoda nie pozwala na dyn.]

Czy to cewki czy świece?[świece podobno wymienione, wizualnie wyglądają OK] cewka była wymieniona jedna [na którym cyl.

nie wiem]ale pewnie ta której nie wywalił VAG.

Czy od wypadających zapłonów może wystąpić niedoładowanie rzędu 0.3 bara :mysli:

Pozdrawiam Paweł

P.S. po adaptacji przepustnicy jakiś czs chodzi OK. ostatnio trzy dni.Dlatego pomysł z czyszczeniem.

Opublikowano

P.S. po adaptacji przepustnicy jakiś czs chodzi OK. ostatnio trzy dni.Dlatego pomysł z czyszczeniem.

ale doladowanie tez jest ok ... ?

Opublikowano

ale doladowanie tez jest ok ... ?

Niestety nie :confused4:

A kolega zaczyna pisać sofciki :naughty:

... xxxPS/xxxNm soft by spanky - testy trwają ...

_________________________________________________

Ma ktoś inne pomysły.[br]Dopisany: 28 Styczeń 2010, 20:08_________________________________________________ Witam :hi:

Jako że mało jest wątków o silnikach Pb postanowiłem dokończyć,podać rozwiązanie problemu :wink4:

Jedynym konkretnym wątkiem jaki znalazłem na forum to wątek koleżanki Bryni ale niestety nie dokończony[brak rozwiązania]

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t13325.0.html;highlight=bfb

Winowajcą całego zamieszania był 'zawór regulacji ciśnienia" w silnikach DIESLA potocznie zwany ODMĄ....

notabene powiązany z kolektorem ssącym,pokrywą zaworów oraz dolotem za przepływką :naughty:

Cały ten zawór siał błędami jak wyżej...

Objawy to:

rzucanie motorem,niestabilne obroty,brak doładowania w całym zakresie obrotów[wskazania przepływki bardzo w normie]

Koszt zaworu w ASO Palmowski Olsztyn 110 PLN.

ewidentnie wypadają zapłony i to sprawdzić na początek.

Jednak nie... tak jak podejrzewałem pochodne tego błędu:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded

Po wymianie tego zaworu wszystkie błędy zniknęły i już nie powróciły.

Pozdrawiam Serdecznie Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...