SkOs Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam Posiadam A4 1996 roczek i w VAGU pokazało mi się ze mam coś z czujnikiem ciśnienia doładowania i mam pytań parę Gdzie się znajduje ten czujnik ??na zdjęciu jest mój silnik Mógłby ktoś zaznaczyć gdzie to się mniej więcej znajduje ?:PP i czy ten czujnik będzie pasował do mojej niuni http://allegro.pl/item890088890_czujnik_cisnienia_doladowania_vw_golf_audi_a3_a4.html Objawem uszkodzenia może być wchodzenie samochodu przy 3k obrotów w tryb awaryjny ?? Jak w VAGU skasować inspekcje ? Dajcie link do jakiegoś dobrego VAGa jak możecie
wojtekce Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 najpierw vag logi a potem ewentualna wymiana
antonio Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 kolego najpierw proponuję przejrzeć dokładnie FAQ działu "Silniki diesla" i "Diagnostyka"
Sztomel Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w Twoim silniku od spodu rury powietrza doładowania tej co idzie równolegle z tyłu za silnikiem do przegrody czołowej a następnie dochodzi ona do kolektora ssącego, sięgniesz do niego jak pomacasz od spodu tę rurę zaraz za zaworem regulującym ciśnienie odmy (tym czarnym dyskiem na pokrywie klawiatury) : http://img261.imageshack.us/img261/7351/cisnieniejp0.png na tej fotce go widać na prawo od elektrozaworu N18 : ale jest jedna rzecz, podaj kod błędu i zrób logi dynamiczne bo sprawa wcale może nie dotyczyć tego czujnika, zwłaszcza jeśli jest to 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej, przyczyny są zgoła inne.
SkOs Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2010 a wiec tak na poczatku wywalilo mi kod bledu 00519 po skasowaniu go przejechalem sie szybko samochodem ( dalem mu popalic ) i po podlaczeniu wyskoczyl mi blad 00575 - intake manifold pressure 17-00 control difference ocb ?
RADOSŁAW Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 W A4 od 1995r do lipca 1997r czujnik ten znajduje się w sterowniku silnika (jest częścią sterownika silnika), a od sierpnia 1998r jest na rurze ssącej. Sztomel to o czym mówisz to czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym, a czujnik ciśnienia doładowania jeśli jest na tej rurze to jest mocowany od góry.
paput Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 W A4 od 1995r do lipca 1997r czujnik ten znajduje się w sterowniku silnika (jest częścią sterownika silnika), a od sierpnia 1998r jest na rurze ssącej. Sztomel to o czym mówisz to czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym, a czujnik ciśnienia doładowania jeśli jest na tej rurze to jest mocowany od góry. RADOSŁAW ma rację szukaj rurki ciśnieniowej idącej do kompa. Też mam ten sam problem ale na razie jeżdżę. Jak się zrobi cieplej rozbiorę turbo i wyczyszczę. Do tej pory jak było ciepło nie miałem tego problemu do tej pory
SoMeS Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 przyczyn przy 575 może być kilkanaście więc bez logów tu nic nie pogadamy swoją drogą... zastanawiam się Sztomel czemu Ty jeszcze moderatorem nie jesteś
Sztomel Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 swoją drogą... zastanawiam się Sztomel czemu Ty jeszcze moderatorem nie jesteś bo do tego trzeba mieć wiedzę, czas i praktykę "w terenie" a ja nigdy nawet Audi nie miałem więc niekiedy strzelam "babole" a to już nie przystaje moderatorowi ale dzięki za uznanie
SkOs Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 pojechalem do ziomka co kiedys w ASO robil sprawdzil wsio i wogole i powiedzia " przyczyna jest prosta turbina jest do kompletnej regeneracji" czy jakos tak
wojtekce Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 pojechalem do ziomka co kiedys w ASO robil sprawdzil wsio i wogole i powiedzia " przyczyna jest prosta turbina jest do kompletnej regeneracji" czy jakos tak dlaczego od razu do regeneracji może tylko czyszczenie :gwizdanie:
seba1-2 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 a co chcesz a aff czyścić ?? kierownice :gwizdanie:
Rizo Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 To ahu jest porombalo mi sie w ahu tez nie ma zmiennej geometrii a to turbo ze zdjecia też mia na turbo z AHU nie wygląda:|
Sztomel Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 właśnie, to turbo z fotki jest ze zmienną geometrią więc to musi być AFN.
paput Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 U mnie w AFNie jest tak że jak go przegazuje na 1-2 biegu na ciepłym silniku do 4 tys obrotów to potem na każdym biegu ładnie ciągnie i nie wpada w tryb awaryjny a jak tego nie zrobię to jak próbuje przyspieszyć na 3,4,5 to wpada w tryb awaryjny. Zamierzam wyczyścić turbo pewnie pomoże jak myślicie? Nie mam jak zrobić logów dynamicznych
Sztomel Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 czyszczenie z pewnością pomoże jeśli to wina zapieczonej geometrii, nie mając Vaga można zdiagnozować zakres skoku dźwigni zmiennej geometrii oraz sprawność wężyków podciśnień - takie manualne 011 w trybie Basic Settings - zdejmujesz wężyk podciśnienia z gruszki turbiny, odpalasz silnik i na przemian przykładasz i odciągasz wężyk od króćca gruszki obserwując w jakim zakresie porusza się sztanga (zakres około 1.8-2.0 cm i ruch płynny bez widocznych zacięć) - jeśli tak nie będzie to sprubuj następnie ręką poruszać sztangą i sprawdzić czy da się nią cofnąć w stronę gruchy tak aby dźwignia, którą porusza sztanga oparła się na śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni - jeśli również się nie da do końca sztangi cofnąć ani podciśnieniem ani ręką to wtedy wiadomo, że zmienna geometria jest zapieczona i tylko jej czyszczenie przyniesie efekt. Zawsze jest tak, że jak sztanga jest maksymalnie wysunięta z gruszki i wraca tylko w minimalnym zakresie lub wcale to wtedy mamy do czynienia z przeładowaniem (na logach wyszłoby wtedy zbyt duże ciśnienie rzeczywiste względem tego zadanego) a jeśli sztanga jest maksymalnie wciągnięta w stronę gruchy i ani drgnie lub drgnie w minimalnym zakresie to zawsze wtedy notlauf będzie spowodowany niedoładowaniem - więc bez Vaga też się można obyć przy diagnozowaniu turbo.
paput Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 czyszczenie z pewnością pomoże jeśli to wina zapieczonej geometrii, nie mając Vaga można zdiagnozować zakres skoku dźwigni zmiennej geometrii oraz sprawność wężyków podciśnień - takie manualne 011 w trybie Basic Settings - zdejmujesz wężyk podciśnienia z gruszki turbiny, odpalasz silnik i na przemian przykładasz i odciągasz wężyk od króćca gruszki obserwując w jakim zakresie porusza się sztanga (zakres około 1.8-2.0 cm i ruch płynny bez widocznych zacięć) - jeśli tak nie będzie to sprubuj następnie ręką poruszać sztangą i sprawdzić czy da się nią cofnąć w stronę gruchy tak aby dźwignia, którą porusza sztanga oparła się na śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni - jeśli również się nie da do końca sztangi cofnąć ani podciśnieniem ani ręką to wtedy wiadomo, że zmienna geometria jest zapieczona i tylko jej czyszczenie przyniesie efekt. Zawsze jest tak, że jak sztanga jest maksymalnie wysunięta z gruszki i wraca tylko w minimalnym zakresie lub wcale to wtedy mamy do czynienia z przeładowaniem (na logach wyszłoby wtedy zbyt duże ciśnienie rzeczywiste względem tego zadanego) a jeśli sztanga jest maksymalnie wciągnięta w stronę gruchy i ani drgnie lub drgnie w minimalnym zakresie to zawsze wtedy notlauf będzie spowodowany niedoładowaniem - więc bez Vaga też się można obyć przy diagnozowaniu turbo. A jak już turbo wyjmę to potrzebna mi będzie jakaś nowa uszczelka czy można wszystkie stare włożyc?
Sztomel Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 wszelkie uszczelki podczas demontażu turbiny wymieniamy na nowe.
paput Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 wszelkie uszczelki podczas demontażu turbiny wymieniamy na nowe. A ile tych umówiszczelek i jakie bo jutro chciałem zamówić?[br]Dopisany: 07 Luty 2010, 20:16_________________________________________________To znaczy że jak raz chodzi dobrze po przkatowaniu na 1 lub 2 biegu a czasem potrafi złapać notlaufa to znaczy że to wina turbo? U mnie sztanga porusza się w niewielkim zakresie a po podłączeniu vaga pokazuje on w czasie pracy silnika 7 krotne wyższe ciśnienie w kolektorze dolotowym niż zadane oraz błąd G71 czujnuka ciśnienia który znajduje się u mnie w kompie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się