Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKN] Jakie klocki hamulcowe na przód?


marmaj

Rekomendowane odpowiedzi

TRW albo Bosch

ale nie tarcze Brembo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość oskaritto

TRW albo Bosch

ale nie tarcze Brembo

Pytanko

co polecicie na przod do AUdi a4 b6 1.8T 170 kucy ? VIN : WAUJC68E52A307141 oczywiscie z czujnikami i nie chodzi o najtansze.Maja byc dobre i dobrze hamowac.Mialem zalozone bosh....ale jakos szalu nie robia na mnie :) moze przez to ze wczesniej byly oryginaly wydawalo mi sie ze lepiej hamowal.Czekam na wasze porady!! z gory dzieki wszystkim! Milego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

288mm... na takiej wiekosci tarczach nigdy nie będziesz miał szału...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie chcesz zmieniac na 312 lub 320mm zapodaj perforowane OZ-ty + Ferodo DS Performance (FDS1323) :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tak juz kilka tematow i Waszych wypowiedzi na temat tarcz i klockow i szczerze powiem ze im wiecej czytam tym wiecej mam watpliwosci jakie wybrac...

Konkretnie kupilem swoja A4 w pazdzierniku, zrobilem niewiele bo dopiero 20tys od tamtego czasu i skonczyly mi sie klocki - tak przynajmniej ostatnio oznajmil komputer...

No i teraz sie zastanawiam w co polecacie i co mozna zainwestowac ? Z tego co wyczytalem sa dosc dobre opinie na temat klockow Textar-a, na temat tarcz Ferodo i O.Z nie wiem czy kupic nacinane ? czy jest duza roznica i jak z zuzywajacymi sie klockami - bo wyczytalem ze szybciej sie zuzywaja... lub czy istnieje ewentualnosc zalozenia wiekszych tarcz ? z jakimi modyfikacjami sie to wiaze ?

Podam jeszcze swoj nr VIN : WAUZZZ8E85A016267

Wyczytalem rowniez ze tylnie klocki zuzywaja sie pozniej wiec nie rozumiem ze jeszcze spokojnie mozna na nich jezdzic ?

Jezeli juz sie na cos zdecyduje i posiada na sprzedaz klocki i tarcze to bylbym zainteresowany rowniez zakupem.

I zastanawiam sie nad pomalowaniem zaciskow, jezeli mozecie sie wypowiedziec czy warto i ew. jakie farby polecacie...

Pozdrawiam i prosze o odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze.

Tarcze nawiercane/nacinane są zawsze głośniejsze przy hamowaniu.

Do drugie, mało kto zdaje sobie sprawe że DOBRE tarcze nawiercane/nacinanie (takie żeby rzeczywiście poprawiały skuteczność hamowania a nie tylko wyglądały mega cool :wink4:) nierzadko są 2x droższe od zwykłych.

Do tego klocki też muszą być inne ponieważ zwykłe poprostu spalisz. Nie mówiąć już o częstrzych wymianach...

To wszystko powoduje, że najbardziej opłacalnym wyborem jest kupienie zestawu z 3.0 tdi (320/321mm).

Hamulce te są na całkiem innym zacisku (takim jak w s4) i w skuteczności hamowania jest poprostu przepaść. Koszty eksploatacji takiego zestawu są nieznacznie droższe od seryjnych hamulców (288mm) co powoduje że jest to chyba najlepszy stosunek skuteczności do kosztów.

Zaciski z 3.0 jak poszukasz to kupisz za 300zł. Do tego potrzebujesz dobrych klocków i tarcz. Ja jestem zwolennikiem Ate ale wiem że na ten temat opinie są podzielone. Np. kolega devastation nie przepada za Ate :wink4:

Jeśli chcesz polakierować zaciski to moim zdaniem tylko na czarno i tylko piecowo (i tak jak kupisz zaciski to będziesz je miał "na stole", więc zawiezienie ich do lakiernika nie będzie problemem).

Jedyna rzecz na którą musisz jeszcze zwrócić uwage to rozmiar kól.

Przy tym zestawie koło musi być minimum 16' alu.

Ale naprawde warto.

Co do płynu hamulcowego to polecam szczerze Ate Blue Racing.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz hmm... rozwiazanie bardzo ciekawe, zimowki mam na 16 wiec raczej nie bedzie problemu, na lato 17" orginal quattro wiec tez spokojnie, czyli generalnie musze kupic tarcze 320mm do tego klocki i zaciski ? Gdzie idzie kupic takie zaciski ? Szczerze powiem ze nie bardzo sie na tym znam... na co zwrocic uwage ? czy trzeba cos przerabiac podczas montazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zimówki masz alu? Bo stalowe nie wchodzą.

Zaciski na alegro najlepiej kup.

Zaraz postaram się czegos poszukać i jakby co to podeśle jakieś linki.

Przeróbek większych nie ma.

Odkręcasz stare zaciski, przykręcasz nowe, ot cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do ''oddania'' zaciski pod tarcze 320mm, tak jak napisal Kolega Siemian, wypiaskowane I pomalowane lakierem piecowym na czarny kolor, oczywiscie tarcze I klocki tez moge ''zorganizowac''

info na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz odpowiednie zaciski.

Cena 200zł/ szt. niestety nic innego teraz nie znalazłem.

http://allegro.pl/item927293339_a6_03_2_5tdi_v6_zacisk_przod_lewy_kompletny.html

http://allegro.pl/item927293331_a6_03_2_5tdi_v6_zacisk_przod_prawy_kompletny.html

Do tego wystarczy dokupić tarcze i klocki i będzie gites[br]Dopisany: 06 Marzec 2010, 12:28_________________________________________________

mam do ''oddania'' zaciski pod tarcze 320mm, tak jak napisal Kolega Siemian, wypiaskowane I pomalowane lakierem piecowym na czarny kolor, oczywiscie tarcze I klocki tez moge ''zorganizowac''

info na priv

ooo, to będzie najrozsądniejszy wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ate Typ200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam Ate Blue Racing i jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typ200 kosztuje 45 zł a BlueRacing ok 80zł

ale każdy leje to co lubi :>

mi akurat bardzo pasuje EBC BF307+ :good: :good: :good: :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja płaciłem u wojtekce jakoś 60zł za BlueRacinga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 1 litr ????[br]Dopisany: 06 Marzec 2010, 15:05_________________________________________________faktycznie, za mocno sie rozpędziłem, można kupic go już za 60zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi.

Odświeże troszke temat :) Lada moment czeka nie wymiana klocków na przodzie, jako że auto mam serwisowane w ASO (Bielsko),

podjechałem tam i z ciekawości pytam jaki koszt wymiany klocków, i ... wymiana przód i tył + robocizna 1200zł :shocked:

No cóż uznałem że wymienie poza ASO.

Kolega mechanik podał mi następujące pozycje:

ATE - 13.0460-2837.2 przod 280 zł.

13.0460-2887.2 tyl 240 zł.

13.0460-7110.2 przod 339 zł.

13.0460-7201.2 przod 432 zł.

13.0463-7110.2 przod 1012zł.

Ferodo - FDB1629 przod 280 zł.

FDB1636 tyl 199 zł.

FDB1717 przod 300 zł.

FSL1636 tyl 180 zł.

TRW - GDB1617 przod 240 zł.

GDB1622 tyl 130 zł.

Cenny podane bez upsutów także....

On osobiście poleca mi TRW, Ja natomiast czytając wątek skłaniałbym się do ATE (ale nie koniecznie), tylko teraz które ? ATE ma 4 rodzaje na przód...

Te ozaczenia też mi nic nie mówią :confused4:

Tarcze podejrzewam że mam 320mm no ale moge się mylić.

Podam VIN: WAUZZZ8EX5A445538

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...