dreamburn Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam.Czytajac niektóre posty zamieszczone na forum, dotyczace falowania obrotów, zaczołem sie zastanawiac jak to jest ??U mnie tez wystepuja Falujace obroty!, tzn obroty trzymie silnik ok900 i po chwili spadaja do 800!, ale najprawdopodobniej ECU wykrywa ze cos jest nie tak z obrotami i włacza mi tryb Awaryjny i obroty wracaja na 900!przynajmniej u mnie tak jest.A w niektóry postach przeczytanych przezemnie dotyczacych własnie falowania tak niema albo silnik gasnie , albo obroty trzymia 500-600, jak to jest U innych?? niema trybu Awaryjnego??Moze nowsze roczniki maja tryb awaryjny a te starsze nie??
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 miałem kiedyś AHL '97 i obroty u mnie falowały delikatnie,ale najistotniejszym problemem było "wskakiwanie" samoistne obrotów na np 4tys i utrzymywanie sie tam,bez względu na to,co robiłem-pomagało tylko zgaszenie silnika,ale po takim zabiegu-ciężko było odpalić auto- winny jest czujnik obrotów ,umieszczony w przepustnicy,jest to ten element,do którego podłączona jest wtyczka,jeśli obroty falują,to znaczy ,że czujnik nie odbiera sygnału na pewnych zakresach obrotów i przestawia przepustnice do wartości wyższych,które może już odczytać,ale one mogą być zbyt rozbieżne od wartości zapisanych w ECU,który dostosowuje je do wartości odczytanych z innych czujników,jak przepływomierz,czujnik obrotów itp i obniża je,ale jeśli nie jest w stanie odczytać średnich,zniża dalej-te z kolei są za niskie-koryguje do wymaganych wartości podwyżając wartości,co objawia sie falowaniem obrotów,i tak w kółko... jeśli silnik "wpada" w tryb awaryjny,to oznacza,że rozbieżności w odczycie są za duże i ECU nie jest w stanie sam poprawnie skorygować-jedyne rozwiązanie-nowa przepustnica,lub czujnik
dreamburn Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 A moze to tez zalezec od przepływomierza??, bo po odłaczeniu go samochód zaczyna równo pracowac, niema jakichkolwiek szarpan na wolnych!!, ani w jezdzie tez nie zauwazyłem,jedyne co to po odjeciu gazu jest jakby takie szrpniecie , tak jakby przepustnica sie zaraz zamkła
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 A moze to tez zalezec od przepływomierza??, bo po odłaczeniu go samochód zaczyna równo pracowac, niema jakichkolwiek szarpan na wolnych!!, ani w jezdzie tez nie zauwazyłem,jedyne co to po odjeciu gazu jest jakby takie szrpniecie , tak jakby przepustnica sie zaraz zamkła żeby wyeliminować przepływomierz-musisz zrobić logi z przepłyki,ale to jest raczej pewne,że winna jest przepustnica-możesz ją wyczyścić-opisane na Forum,jak to robić
dreamburn Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Przepustnica wyczyszczona na błysk!, przeplywomierz tez, auto ma 180tyskm, od babci z niemiec :cool1:A dodoam jeszcze ze czasami wywala mi blad sondy, caly czas ten sam, ale sonda wiem bo byla sprawdzana jest na 100% dobra!Wiec co by to było??słyszalem równiez ze bład sondy moze powodowac własnie przepływomierz!
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 czysta przepustnica nie gwarantuje zaniku falowania... przepływka na pewno nie jest bezpośrednia przyczyną błędu sondy-a co to za błąd?
dreamburn Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Teraz to ci dokładnie nie powiem bo nie pamietam!Jak juz bede mial vaga to napisze
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 no to napisz,jak bedziesz miec vaga
dreamburn Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 A mozesz mi powiedzec taka rzecz ,chodzi mi oto czy we wszystkich B5 sa takie same czasy wtrysków??A tak dokładnie to kolega z forum mi pisze zemoje czasy wtrysków sa na wolnych za duze a na wysokich za małe, a inaczej to na wolnych wynosza 3,9-4ms amaksymalne na mapie pokazuje 15ms ! A na forum mówi koles ze powinny byc 2,5ms a maksymalne 18ms z tym ze on ma 1.8 turbo a ja 1.6.Wydaje mi sie ze zle on mysli
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 generalnie nie może być dużych rozbieżności pomiędzy rzeczywistym odczytem ,a tym,co podaje mapa-jeśli tak jest,przyczyn trzeba szukać we wtryskach,ciśnieniu paliwa,w przepływce,bo jak przepływka zle zmierzy, to i zle zostanie dobrana dawka paliwa,co skutkuje takimi odczytami i nierówną praca silnika...wszystko sie musi "zazębiać" ,komputer o to dba i koryguje sam czy we wszystkich B5 sa takie same czasy wtrysków w tej samej pojemności i wolnossącym silniku na pewno będą takie same
dreamburn Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Ale mi chodzi oto ze kolega twierdzi ze w moim musza byc takie same czasy lub minimalnie inne jak w jego 1.8TMechanik mi powiedzial ze napewna tak nie bedzie i napewno w 1.8t bedzie inna mapa.A tak pozatym to byłem teraz w wozie i czekałem az sie zagrzeje do 90C i czasy wtrysku spadły do 3.2.Zauwazyłem równiez ze równiej pracuje silnik jak jest zagrzany do 90C
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 czas wtrysku na pewno będzie inny w silniku 1,6,niż w silniku 1,8T-tego możesz być pewien i dobrze Ci mechanik mówi
dreamburn Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 Własnie to chciałem usłyszec!!! Kolega z Forum z tym samym silnikiem 1.6 tez ma na starcie 4ms a po za grzaniu 2.06 , wiec róznicy jest tylko 1ms a pozatym to on ma silnik ANA a ja AHL wiec tez moze byc róznica bo On ma nowszy [br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 16:30_________________________________________________Dzis po odebraniu Vaga poszłem do wozu zobaczyc czy sa jakies błedy i sa nastepujace: jest to cos powaznego??[br]Dopisany: 04 Luty 2010, 10:32_________________________________________________dodam jeszcze ze przepływomiez odpinalem na odpalonym silniku i sprawdzalem róznice wiec stad moze te bledy przeplywomierza, a co do innych to czekam na wasze opinie
wojtek26 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Sprawdz wtyczki od sondy skoro mówisz za na 100% jest dobra, ostatni bład dotyczy przepustnicy
dreamburn Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Opublikowano 5 Lutego 2010 A co on moze oznaczac?? ten bład przepustnicy??jest to do naprawy??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się