Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Falujące obroty - Tryb Awaryjny??


dreamburn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Czytajac niektóre posty zamieszczone na forum, dotyczace falowania obrotów, zaczołem sie zastanawiac jak to jest ??U mnie tez wystepuja Falujace obroty!, tzn obroty trzymie silnik ok900 i po chwili spadaja do 800!, ale najprawdopodobniej ECU wykrywa ze cos jest nie tak z obrotami i włacza mi tryb Awaryjny i obroty wracaja na 900!przynajmniej u mnie tak jest.A w niektóry postach przeczytanych przezemnie dotyczacych własnie falowania tak niema albo silnik gasnie , albo obroty trzymia 500-600, jak to jest U innych?? niema trybu Awaryjnego??Moze nowsze roczniki maja tryb awaryjny a te starsze nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś AHL '97 i obroty u mnie falowały delikatnie,ale najistotniejszym problemem było "wskakiwanie" samoistne obrotów na np 4tys i utrzymywanie sie tam,bez względu na to,co robiłem-pomagało tylko zgaszenie silnika,ale po takim zabiegu-ciężko było odpalić auto- winny jest czujnik obrotów ,umieszczony w przepustnicy,jest to ten element,do którego podłączona jest wtyczka,jeśli obroty falują,to znaczy ,że czujnik nie odbiera sygnału na pewnych zakresach obrotów i przestawia przepustnice do wartości wyższych,które może już odczytać,ale one mogą być zbyt rozbieżne od wartości zapisanych w ECU,który dostosowuje je do wartości odczytanych z innych czujników,jak przepływomierz,czujnik obrotów itp i obniża je,ale jeśli nie jest w stanie odczytać średnich,zniża dalej-te z kolei są za niskie-koryguje do wymaganych wartości podwyżając wartości,co objawia sie falowaniem obrotów,i tak w kółko...

jeśli silnik "wpada" w tryb awaryjny,to oznacza,że rozbieżności w odczycie są za duże i ECU nie jest w stanie sam poprawnie skorygować-jedyne rozwiązanie-nowa przepustnica,lub czujnik :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze to tez zalezec od przepływomierza??, bo po odłaczeniu go samochód zaczyna równo pracowac, niema jakichkolwiek szarpan na wolnych!!, ani w jezdzie tez nie zauwazyłem,jedyne co to po odjeciu gazu jest jakby takie szrpniecie , tak jakby przepustnica sie zaraz zamkła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze to tez zalezec od przepływomierza??, bo po odłaczeniu go samochód zaczyna równo pracowac, niema jakichkolwiek szarpan na wolnych!!, ani w jezdzie tez nie zauwazyłem,jedyne co to po odjeciu gazu jest jakby takie szrpniecie , tak jakby przepustnica sie zaraz zamkła

żeby wyeliminować przepływomierz-musisz zrobić logi z przepłyki,ale to jest raczej pewne,że winna jest przepustnica-możesz ją wyczyścić-opisane na Forum,jak to robić :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica wyczyszczona na błysk!, przeplywomierz tez, auto ma 180tyskm, od babci z niemiec :cool1:A dodoam jeszcze ze czasami wywala mi blad sondy, caly czas ten sam, ale sonda wiem bo byla sprawdzana jest na 100% dobra!Wiec co by to było??słyszalem równiez ze bład sondy moze powodowac własnie przepływomierz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysta przepustnica nie gwarantuje zaniku falowania...

przepływka na pewno nie jest bezpośrednia przyczyną błędu sondy-a co to za błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz mi powiedzec taka rzecz ,chodzi mi oto czy we wszystkich B5 sa takie same czasy wtrysków??A tak dokładnie to kolega z forum mi pisze zemoje czasy wtrysków sa na wolnych za duze a na wysokich za małe, a inaczej to na wolnych wynosza 3,9-4ms amaksymalne na mapie pokazuje 15ms ! A na forum mówi koles ze powinny byc 2,5ms a maksymalne 18ms z tym ze on ma 1.8 turbo a ja 1.6.Wydaje mi sie ze zle on mysli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie nie może być dużych rozbieżności pomiędzy rzeczywistym odczytem ,a tym,co podaje mapa-jeśli tak jest,przyczyn trzeba szukać we wtryskach,ciśnieniu paliwa,w przepływce,bo jak przepływka zle zmierzy, to i zle zostanie dobrana dawka paliwa,co skutkuje takimi odczytami i nierówną praca silnika...wszystko sie musi "zazębiać" ,komputer o to dba i koryguje sam

czy we wszystkich B5 sa takie same czasy wtrysków

w tej samej pojemności i wolnossącym silniku na pewno będą takie same
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi chodzi oto ze kolega twierdzi ze w moim musza byc takie same czasy lub minimalnie inne jak w jego 1.8TMechanik mi powiedzial ze napewna tak nie bedzie i napewno w 1.8t bedzie inna mapa.A tak pozatym to byłem teraz w wozie i czekałem az sie zagrzeje do 90C i czasy wtrysku spadły do 3.2.Zauwazyłem równiez ze równiej pracuje silnik jak jest zagrzany do 90C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas wtrysku na pewno będzie inny w silniku 1,6,niż w silniku 1,8T-tego możesz być pewien i dobrze Ci mechanik mówi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie to chciałem usłyszec!!! Kolega z Forum z tym samym silnikiem 1.6 tez ma na starcie 4ms a po za grzaniu 2.06 , wiec róznicy jest tylko 1ms a pozatym to on ma silnik ANA a ja AHL wiec tez moze byc róznica bo On ma nowszy :cool1:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 16:30_________________________________________________Dzis po odebraniu Vaga poszłem do wozu zobaczyc czy sa jakies błedy i sa nastepujace:

psXD0.jpg

jest to cos powaznego??[br]Dopisany: 04 Luty 2010, 10:32_________________________________________________dodam jeszcze ze przepływomiez odpinalem na odpalonym silniku i sprawdzalem róznice wiec stad moze te bledy przeplywomierza, a co do innych to czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wtyczki od sondy skoro mówisz za na 100% jest dobra, ostatni bład dotyczy przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...