Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 2.5 TDi V6 AFB stukanie


Mik99

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

2 tyg temu w sobotę skończyliśmy składać samochodzik. W aucie zostały wymienione, rolki, napinacze, tulejka napinacza paska wielorowkowego, łożysko od sprzęgiełka wiskotycznego, uszczelki pod kolektory, filtr oleju. Gwoździem programu była wymiana hydrauliki zaworowej, po 24 szt. podkładek, dźwigienek i popychaczy firmy INA. Zalany został oryginalny Castrol Magnatec Diesel 10W40. Po odpowietrzeniu auta próbie odpalenia AFB zaskakuje, praca jednostki jest bardziej miękka niż była przed wymianą. Silnik jak jest zimny pracuje bardzo cicho. Niestety nie wiem co się dzieje, ale nadal słychać takie jakby klepanie z prawej głowicy (strona pasażera). Jest ono jakby troszkę cichsze niż było wcześniej (pewnie to sprawa lepszego oleju). Teraz mam pytanko co to może tak klepać?. Wtryskiwacze?. Nie chce mi się wierzyć, że nowiuteńka hydraulika zaworowa będzie wydawała takie odgłosy. Może to sam zawór tak klepie?. Może naprowadzi Was na jakiś trop następujące zjawisko. Jak redukuj bieg powiedzmy z 4 na 3 i obroty spadają do ok 900 wciskam gaz i z silnika słychać takie hrrr i za chwilkę jest ok. Dzieje się tak tylko jak przyśpieszam po redukcji z niskim obrotów 900-1000. Przy redukcji na wyższych obrotach zjawisko nie występuje. Odma wymieniona ponad rok temu, jest nadal drożna, auto nie ma objawów zapchanej odmy. Gdzie się podłączyć by zmierzyć ciśnienie oleju w V6 tdi i jakie powinno mieć wartości na zimnym i na ciepłym silniku?. Czy słabe ciśnienie oleju może wywoływać takie skutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bry:

miałem dokładnie to samo po wymianie hydrauliki,wałków,podkładek itd.

wymieniłem najpierw popychacze na zewnętrznym wałku, nie pomogło, wiec dobre popychacze z tego wałka włożyłem na drygi,gdzie jest koło rozrządu, cisza jak makiem zasiał. Też nie wierzyłem, bo wszystkie części były Nowe ory INA,ale potem po sprawdzeniu z jednego popychacza wyszło bardzo mało oleju i powietrze,czyli nie trzymał ciśnienia. to była przyczyna takie stukania u mnie. nie wiem dokładnie czy jest tak samo u Ciebie, ale proponuje sprobować..

pozdrawiam

Kuba

a odnośnie ciśnienia oleju możesz sie wpiąć w czujnik ciśnienia oleju przy turbinie,zaraz obok filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bry:

miałem dokładnie to samo po wymianie hydrauliki,wałków,podkładek itd.

wymieniłem najpierw popychacze na zewnętrznym wałku, nie pomogło, wiec dobre popychacze z tego wałka włożyłem na drygi,gdzie jest koło rozrządu, cisza jak makiem zasiał. Też nie wierzyłem, bo wszystkie części były Nowe ory INA,ale potem po sprawdzeniu z jednego popychacza wyszło bardzo mało oleju i powietrze,czyli nie trzymał ciśnienia. to była przyczyna takie stukania u mnie. nie wiem dokładnie czy jest tak samo u Ciebie, ale proponuje sprobować..

pozdrawiam

Kuba

a odnośnie ciśnienia oleju możesz sie wpiąć w czujnik ciśnienia oleju przy turbinie,zaraz obok filtra paliwa.

Dzięki za odpowiedź, będę musiał to sprawdzić chociaż nie wiem czy to właśnie tutaj tkwi przyczyna. Jeśli dobrze rozumiem to zamieniłeś popychacze stronami? tzn. popychacze z lewej głowicy na prawą głowicę lub na odwrót?. Popychacze miałeś nowe więc je reklamowałeś?. Powinna być na nie 24 miesięczna gwarancja. Czy u Ciebie też występowało takie zjawisko, że niektóre popychacze wchodziły w gniazda w głowicy lżej a drugie ciężej?

ps.

sam to wszystko robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jedne wchodziły ciężej inne lżej.

ja zrobiłem tak, ze na prawej głowicy ( tam miałem stuki ) wymieniłem nowe popychacze na jeszcze inne nowe, zrobiłem to najpierw na zewnętrznym wałku, nie pomogło, więc te dobre, z pierwszego wałka założyłem na drugi wałek, ten z kołem rozrządu. stukanie zniknęło. jak pisałem wcześniej, jeden z tych 6 popychaczy ( wewnętrznego wałka ) po wyciśnięciu kropelki oleju,miał powietrze w środku, a tak nie powinno być, resztę 5 było ok. robiłem to sam,ale pod okiem kolegi,bardzo dobrego mechaniora.

opisz dokładnie jakie to stukanie? takie jakby klepanie? jak dasz mu dobrze gazu ustaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jedne wchodziły ciężej inne lżej.

ja zrobiłem tak, ze na prawej głowicy ( tam miałem stuki ) wymieniłem nowe popychacze na jeszcze inne nowe, zrobiłem to najpierw na zewnętrznym wałku, nie pomogło, więc te dobre, z pierwszego wałka założyłem na drugi wałek, ten z kołem rozrządu. stukanie zniknęło. jak pisałem wcześniej, jeden z tych 6 popychaczy ( wewnętrznego wałka ) po wyciśnięciu kropelki oleju,miał powietrze w środku, a tak nie powinno być, resztę 5 było ok. robiłem to sam,ale pod okiem kolegi,bardzo dobrego mechaniora.

opisz dokładnie jakie to stukanie? takie jakby klepanie? jak dasz mu dobrze gazu ustaje?

Tak to jest takie metaliczne klepanie, coś pod styl jakbyśmy uderzali młotkiem o kowadło tylko, że cichsze. Dźwięk ma wyraźne podłoże mechaniczne. Jak dodaję gazu to zanika, lub jest cichsze, ale zagłuszane przez pracę silnika dlatego ciężko je zidentyfikować. Na pewno jest na ciepłym silniku i na rozgrzanym z tym, że na rozgrzanym jest jakby ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ciśnienie oleju? olej lałeś taki jak przed wymianą hydrauliki?

jeżeli dodajesz gazu i cichnie to znaczy,że na wyższych obrotach powstaje wieksze ciśnienie i popychacz napełnia sie olejem. wsłuchaj się dokładnie...

zdjemij dekiel i wtedy bedziesz słyszał o wiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dlaczego wlałeś10w40?? Chyba, że jest zgodny z normą 505.00. Ja do swojego AKNa leję 5w40 Castrol Magnatec diesel. Oczywiście 3 tygodnie temu wymieniałem rozrząd plus hydraulika zaworowa... Po wymianie chodził dość głośno, ale to była wina kąta wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne znowu jakiś magik niedouczony mu polecił ten olej bo autko ma już trochę nalatane, lej pełny syntetyk i się nie przejmuj, te motorki potrzebują super oliwę a nie jakieś badziewie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ciśnienie oleju? olej lałeś taki jak przed wymianą hydrauliki?

jeżeli dodajesz gazu i cichnie to znaczy,że na wyższych obrotach powstaje wieksze ciśnienie i popychacz napełnia sie olejem. wsłuchaj się dokładnie...

zdjemij dekiel i wtedy bedziesz słyszał o wiele lepiej.

Audi posiadam ponad 2 lata i zawsze leliśmy 10w40 bo poprzednik też taki lał a ryzyko przejścia z semi na full syntetyk wiąże się z wypłukaniem nagaru i pozatykaniem kanałów olejowych co byłoby tragedią.

Hmm, dlaczego wlałeś10w40?? Chyba, że jest zgodny z normą 505.00. Ja do swojego AKNa leję 5w40 Castrol Magnatec diesel. Oczywiście 3 tygodnie temu wymieniałem rozrząd plus hydraulika zaworowa... Po wymianie chodził dość głośno, ale to była wina kąta wtrysku.

Mój Castrol spełnia normy VW. Kąt wtrysku ustawiałem zaraz po złożeniu auta i jest wzorcowy więc to nie tutaj leży przyczyna. Panowie a jeśli klepanie słychać na ciepłym silniku to czy przypadkiem ciśnienie oleju nie jest za niskie?. Nie wiem być może będę musiał wymienić zawory zwrotne (x2) a może pompa kuleje?.

zapewne znowu jakiś magik niedouczony mu polecił ten olej bo autko ma już trochę nalatane, lej pełny syntetyk i się nie przejmuj, te motorki potrzebują super oliwę a nie jakieś badziewie :hi:

Ja wiem o tym, że te silniki od początku do końca powinny latać na full syntetyku, ale po przejściu z semi na full jest duże ryzyko wypukania nagarów z silnika co może spowodować zablokowanie kanalików olejowych w głowicy, których nie jest mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne znowu jakiś magik niedouczony mu polecił ten olej bo autko ma już trochę nalatane, lej pełny syntetyk i się nie przejmuj, te motorki potrzebują super oliwę a nie jakieś badziewie :hi:

Ja wiem o tym, że te silniki od początku do końca powinny latać na full syntetyku, ale po przejściu z semi na full jest duże ryzyko wypukania nagarów z silnika co może spowodować zablokowanie kanalików olejowych w głowicy, których nie jest mało :)

wiele osób przechodziło z gorszego na lepszy i jakoś nikomu nic nie wypłukało, sam w poprzedniej B5 zmieniałem z minerala na semi i silnika mi nie wypłukało, twoje auto zrobisz jak uważasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osób przechodziło z gorszego na lepszy i jakoś nikomu nic nie wypłukało, sam w poprzedniej B5 zmieniałem z minerala na semi i silnika mi nie wypłukało, twoje auto zrobisz jak uważasz

I tu się mylisz. V6 Tdi jest bardzo wrażliwe na zmiany oleju bo istnieje ryzyko wypłukania nagaru. To nie jest 1.9 Pd. Wejdź sobie na A6 klub i poczytaj temat o oliwach do V6 Tdi i tam są osoby, które po przejściu z semi na full musiały robić remont jednostki napędowej. Ty masz silnik o kodzie literowym Bxx więc jest już poprawiony w stosunku do motorów Axx, ale nie wiem czy wiesz, że Twój silnik pomimo tego, że jest nowszej konstrukcji posiada jako jedyny w gamie silników Bxx stary układ hydrauliki zaworowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

U mnie również występuje podobny klekot jak u kolegi Grzegorz76.

Jest to dźwięk wg mojej opinii wydawany przez wtryskiwacze.

Najlepiej zdjąć obudowę silnika i zobaczyć czy stukot zgrywa się z uderzeniami na rurkach od VP44 do wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja sprawdzałem i u mnie to jest raczej wtryskiwacz, ponieważ jak poluzowałem przewód to stukanie ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja sprawdzałem i u mnie to jest raczej wtryskiwacz, ponieważ jak poluzowałem przewód to stukanie ustało.

Dziękuję za filmik u mnie jest coś podobnego, aczkolwiek jakby cichsze. W poniedziałek wezmę klucz 17-tkę i będę po kolei odkręcał przewody ciśnieniowe, jak stukot ucichnie to będę zadowolony, bo wolałbym, żeby to były wtryski jak znowu hydraulika zaworowa. Jest tylko teraz pytanie czy po wciśnięciu gazu w zakresie obrotów 1000-1200 uszkodzony wtryskiwacz może jakby na chwilę zachrubotać? czy raczej jest to hydraulika?. E poniedziałek jakoś postaram się nagrać ten dźwięk podczas jazdy.

Grzesiu jeśli u Ciebie po okręceniu zasilania wtrysku stukanie ustało to na 100% masz do wymiany końcówki DSLA w wtryskiwaczu, koszt ok 200zł w Bosch.

Zamieszczam stare dwa filmiki na których co nie co słychać to pukanie, musicie się dobrze wsłuchać a usłyszycie szybkie metaliczne puk puk puk...

Dodatkowo na pierwszym filmiku zaraz po odpaleniu auta słychać takie jakby podniesienie obrotów i identyczny dźwięk mam podczas przyśpieszania w okolicy 1000-1200 obr takie hrrr trwające tak jak na filmie dosłownie sekundę.

ps. nie miałem wtedy osłony na rozrządzie bo testowałem ustawienia kąta wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym filmiku rzeczywiście słychać jakiś nieprzyjemny dzwięk. Nie jest to czasem wyrechany już tłumik drgań? Zobacz jak to było u mnie, wrzucam filmik. Z tym, że dzwięk jakby inny i słychać go było podczas odpalania i gaszenia auta, ale może jaki tłumik taki dzwięk?. :)

MOV00609Aparat leży pod autem na deskach.

Na drugim filmiku słyszę ten sam dzwięk co u mnie z tego wtryskiwacza, takie metaliczne puk, puk, puk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym filmiku rzeczywiście słychać jakiś nieprzyjemny dzwięk. Nie jest to czasem wyrechany już tłumik drgań? Zobacz jak to było u mnie, wrzucam filmik. Z tym, że dzwięk jakby inny i słychać go było podczas odpalania i gaszenia auta, ale może jaki tłumik taki dzwięk?. :)

MOV00609Aparat leży pod autem na deskach.

Na drugim filmiku słyszę ten sam dzwięk co u mnie z tego wtryskiwacza, takie metaliczne puk, puk, puk...

Co do pierwszego filmu to uszkodzony miałem tłumik drgań teraz jest ok, ale ten dźwięk podczas odpalania takie hrrr (jakby podniesienie obrotów) słychać u mnie podczas jazdy w okolicach 1000-1200 obr/min jak na tych obrotach wcisnę gaz podczas jazdy oczywiście, na luzie nie ma tego zjawiska. Wolałbym, żeby to były wtryskiwacze niż miałby czekać mnie ponowny proceder wyjmowania wałków itp. Chociaż większość mechaników obstawia, że jest to hydraulika zaworowa. Grzegorz czy u Ciebie to pukanie jest również na ciepłym silniku?. Czy podczas jazdy też słyszysz jakieś dziwne dźwięki?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukanie jest słyszalne chyba tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym raczej nie - chyba, że jest zagłuszane bo wtedy silnik głośniej pracuje. Podczas jazdy nic nie słyszę, tylko na wolnych obrotach na luzie i jak wyjdę z auta. Może zanim pojedziesz do mechanika, popuść przewody ciśnieniowe i zobacz czy ucichnie. Co do pierwszego filmiku to nie wiem..., może spróbuj zlokalizować dokładniej ten dzwięk i nagraj lepszy filmik, żeby to lepiej było słychać. Poza tym, jak Ci się uda wyeksponować ten dzwięk na bardziej słyszalny, proponuje skonsultować problem z kolegą o nicku Piotruś - facet zna się na 2.5 jak mało kto, z tym, że słownictwo jakim się posługuje jest trudno zrozumiałe dla laików :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukanie jest słyszalne chyba tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym raczej nie - chyba, że jest zagłuszane bo wtedy silnik głośniej pracuje. Podczas jazdy nic nie słyszę, tylko na wolnych obrotach na luzie i jak wyjdę z auta. Może zanim pojedziesz do mechanika, popuść przewody ciśnieniowe i zobacz czy ucichnie. Co do pierwszego filmiku to nie wiem..., może spróbuj zlokalizować dokładniej ten dzwięk i nagraj lepszy filmik, żeby to lepiej było słychać. Poza tym, jak Ci się uda wyeksponować ten dzwięk na bardziej słyszalny, proponuje skonsultować problem z kolegą o nicku Piotruś - facet zna się na 2.5 jak mało kto, z tym, że słownictwo jakim się posługuje jest trudno zrozumiałe dla laików :)

To u mnie jest podobnie bo na luzie na rozgrzanym i na zimnym silniku zaczyna pukać z tym, że przy zamkniętej masce to bardziej to słychać na zimnym silniku niż na ciepłym. Jakbyś mógł to wsłuchaj się dokładnie w pracę zimnego silnika czy na nim też stuka. Kontaktowałem się już z Piotrusiem nie raz :) Jestem członkiem A6 klubu i Audi Klubu Polska :). Jutro nagram lepsze filmiki, chociaż ciężko będzie wyperswadować ten dźwięk bo zgrywa się z pracą silnika, na żywo go słychać a na obrazie rejestrowanym przez cyfrowe urządzenia już nie koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...