krzysztof_waldi Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 Witam. Czy przy zmianie hamulców z 280mm na 312mm jest potrzeba zakodowania sterownika ABS pod 312mm (wieksza średnica tarczy, większy tłok zacisku). Jest kilka wątków na temat swapów ale nic na temat kodowania. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 może być 280 wentylowana albo 288 solid nie pamietam czy 288 wentylowana też
krzysztof_waldi Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 Wentylowana również Co do zmiany tarczy z 280mm na 312mm bez kodowania ABS, to będzie on działał ale na pewno niepoprawnie.
spetsnaz Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Co do zmiany tarczy z 280mm na 312mm bez kodowania ABS, to będzie on działał ale na pewno niepoprawnie. Uzasadnij
krzysztof_waldi Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 Z czystej fizyki: Większa średnica tłoka -> wieksza siła hamowania -> więcej potrzeba płynu do wpompowania w zacisk. Proponuje przeszukać siec, może znajdziemy cos na ten temat.
spetsnaz Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 w takim wypadku po co jest czujnik prędkości koła odblokowujący zacisk przy spadku prędkości obrotowej koła? Wg mnie nie będzie absolutnie żadnej różnicy w hamowaniu po kodowaniu sterownika agregatu.
krzysztof_waldi Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 Sam sobie odpowiedziałes na pytanie "czujnika". Poczytaj ten temat: http://forum.skodaclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=1950
spetsnaz Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Cholernie w to wątpię. Jestem po swapie z 280, sprawdzę to u siebie i dam znać.
krzyniek Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ktoś (nie pamiętam kto) na forum (nie pamiętam czy naszym) kiedyś pisał że po zmianie na 312mm ma odczucia jakby mu ABS się częściej załączał
marewel Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Wentyle przy zaciskach llucasa maja srednice 280 a tloczek 54. Przy 288 i 312 tłoczek ma taka sama średnicę 57.Tylne w każdym przypadku 38 wiec jedyne co musisz zmienic to kodowanie...
krzysztof_waldi Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Opublikowano 5 Lutego 2010 Wiec tak. Tłok Lukasa 54mm srednica tarczy 280mm Tłok ATE 57mm srednica tarczy 288 lub 312mm I różnicy przy przejsciu z 280 na 312 nie widzisz????????
QRi Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 ja to sie wogole zastanawiam czy jest sens przesiadki na troche wieksze tarcze - jak juz zmieniac to na 345mm (s4 b6) tutaj roznica jest juz mocno zauwazalna - tyle ze minimum 17" felgi
spetsnaz Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 w tym wątku jest mowa o zamianie układu hamulcowego w A4 B5.
szogun0 Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Długo jeszcze będziecie te bzdury ciągnąć. Nie zmienia się kodowanie, a w starszych modelach nawet nie ma opcji zmiany kodowania w ABS. Za ABS odpowiadają czujniki prędkości obrotowej koła. Dopiero w samochodach, gdzie jest ESP jest opcja zmiany kodowania ze względu na rozmiar tarcz. I tam można to zrobić. Ale nawet jeśli by się tego nie zrobiło, to nie wpływa na działanie ABS, bo on działa, jak widzi, że prędkość obrotowa koła = 0.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się