Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Czy wałki są już wyrobione,po czym poznać


Gość ciasny

Rekomendowane odpowiedzi

witam zrobiłem zdjęcie wałków przez wlew od oleju i niewiem czy widać cos dobrze bo ja sie nie znam chciałbym wiedzieć czy mam wyrobione walki przebieg mam 265 tys

4GMPA.jpg

I jeszcze jedno jak odkręcę korek od oleju to lekko wychodzi dymek nic nie chlapie olejem to dobrze. :> :mysli:

4I_vA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest chyba wszystko OK :good: tylko mógłbyś zapodać jeszcze fotkę z dymkiem :naughty::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych fotach mozna stwierdzic to samo co patrzac z 20 pierta na człowieka i powiedziec ile ma lat :disgust: Pasowało by walek dokladnie ogladnac okiem znawcy a nie przez wlew :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe smiechu warte tak nie sprawdzisz walków muszi sobie kupic dwie uszczelki pod dekle i dokladnie sprawdzic jak wygloadaja walki i w jakim stanie jest hydraulika tzn luz miedzy walkiem a dzwignia to co widzisz przez wlew oleju nic ci nie da!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego nic nie stwierdzisz.

Widać tylko jedną krzywkę :) a wałków jest 4 i są 24 krzywki.

Najlepszym sposobem jest zrzucenie dekli z głowic ale to już jest większa sprawa :mysli:.

Dlaczego niepokoją cię wałki?

Nie ma mocy??

___________________

Co do dymu to jest dobrze dopuki nie wypycha bagnetu :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ciasny pisz troszkę składniej bo mało można Ciebie zrozumieć o co kaman :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego niepokoją cię wałki?

Nie ma mocy??

___________________

Co do dymu to jest dobrze dopuki nie wypycha bagnetu :kox:

To że moc jest nie oznacza że wałki są nienaruszone, warto je sprawdzic nawet po to aby za wczasu wymienic samą chydraulike o ile zachodzi taka potrzeba. Dodam do tego że nie wiem czy to jest regułą ale z tego co czytam wałki są bardziej zużyte w prawej głowicy.

Co do "dymku" z korka oleju, to jest dmuchnięcie czy tylko dymek?

Warto by sprawdzic w jakim stanie jest filtr odmy bo jeśli jest dmuchnięcie z korka to może byc ona przytkana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ciasny, w taki sposób nigdy nie sprawdzisz wałków. Mój AKN jakieś 10 kkm temu zaczął przy zimnym silniku "kłapać" czy jak kto woli "klepać" dłużej jak 30s. To był objaw klękającej hydrauliki. Niedawno zdecydowałem się wymienić rozrząd przed czasem (30kkm) i dobrze, że tak zrobiłem. 10 popychaczy i 7 dźwigienek było zużytych. Ta decyzja uchroniła wałki przed zagładą. Tak więc nie czekaj na nic tylko zdejmuj pokrywy z silnika i dokładnie sprawdzaj każdą dźwigienkę i popychacz. Mam nadzieję, że wałki masz nietknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dymu to jest dobrze dopuki nie wypycha bagnetu :kox:

To że moc jest nie oznacza że wałki są nienaruszone, warto je sprawdzic nawet po to aby za wczasu wymienic samą chydraulike o ile zachodzi taka potrzeba. Dodam do tego że nie wiem czy to jest regułą ale z tego co czytam wałki są bardziej zużyte w prawej głowicy.

Co do "dymku" z korka oleju, to jest dmuchnięcie czy tylko dymek?

Warto by sprawdzic w jakim stanie jest filtr odmy bo jeśli jest dmuchnięcie z korka to może byc ona przytkana.

Nie wiem czy to jest regułą że w prawej głowicy wałki się szybciej zużywają.

Z doświadczenia wiem, że potrafi się wytrzeć jedna, dwie krzywki na wałku a pozostałe są dobre.

Oczywiście to w jakim stanie jest hydraulika w silniku przekłada się wprostproporcjonalnie :decayed: do osiągów auta. Jeżeli masz zapchaną, wybitą hydraulike zaworową w silniku auto nie będzie mieć pełnej mocy. Wiadomo że uszkodzenie jednego hydropopychacza będzie niezauważalne ale już 4 tak.

W silniku masz 24 sztuki popychaczy.

Niebezpieczne jest gdy zdarzy się, że wypadnie podkładka z popychacza. Może niefortunnie zablokować spręzyne zaworu i zawór się nie zamknie :wallbash:. Ale to już najczarniejszy scenariusz.

_________

Co do dymka. Jeżeli nie wypycha ci bagnetu od pomiaru poziomu oleju i przy odkręcaniu korka NIE słychać psssssssssss to z odmą powinno być :good:.

Tzw. dymek to poprostu opary z rozgrzanego oleju.

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 21:10_________________________________________________

ma moc jest dobrze przynajmniej mi sie wydaje w jakim zakresie obrotów najlepiej siagnie turbo i to jakich jeździć zęby nie przesadzić

Kolego 2.5tdi to nie F1. Najlepiej jeździć do 3500 3800 obr/min max. Na pierwszym i drugim biegu delikatnie, najlepiej płynnie dodawać gazu aby nie uderzać głową o zagłówek.

Od 3 można już buuuuuuuutować :thumbup: do oporu :decayed:

Na trasie jak będziesz na 6 biegu trzymał 2500obr/min powinno być już szybko i jeszcze bezpiecznie - ok. 140km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odmy to powinieneś ją wymienić, w AKN jest stary typ odmy (szmaciany) i sie zapycha co ma przełożenie też na wałki podobno. Mój braciszek też ma AKN (którym ja wcześniej jeździłem) jak ostatnio zmienialiśmy odme (2 dni temu) to pochodziła z 98 roku.Przy okazji sprawdziliśmy wałki (myśleliśmy że będą do roboty) a tu okazało się że są w barzdo dobrym stanie, mogłem zrobić zdjecia byłoby co podziwiać. Przebieg ma licznikowy 230tys a ile jest naprawde to wie jego poprzedni właściciel któey jeździł sobie po niemieckich autobach, ale na pewno jest dużo wyższy a wałeczki git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...