rswancar Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam ,szukając na forum nie natknąłem się na podobny temat więc proszę o opinie .Otóż zamykam auto (audi a4 B6 2,0 petrol 01/ALT)nie ma reguły ale po około 2 /5/ 6 godzinach postoju różnie ,włącza się wiatrak (w sposób ciągły, nie wyłącza się ) chłodnicy i rozwala baterię , o co chodzi nie wiadomo natomiast obserwując auto udało mi się go złapać na gorącym uczynku ,włączył się wiatrak i co ciekawe po załączeniu zapłonu natychmiast się wyłącza!?Nieźle Co zrobiłem ,kilkakrotnie podłączone pod kompa : Diagnoza uszkodzony czujnik na wyjściu z chłodnicy błąd 17698 , a wcześniej błąd 16502 czujnik temperatury płynu chłodzącego .No więc obydwa zostały wymienione błędy skasowane , ponowne skanowanie pokazało zero błędów pomyślałem rewelacja problem z głowy , a tu niespodzianka znów załącza się wentylator nie wiadomo kiedy i nie wiadomo dlaczego ....rozładowując baterię ....dodam że oględziny kilka godzinne auta ze sprawdzaniem sterownika wiatraków, kabli ,wtyczek , bezpieczników , przekaźników nie przyniosły rezultatu nic złego się nie dzieje , nie mam więcej pomysłów , podłączenie pod kompa : wynik brak jakichkolwiek błędów .Proszę o pomoc w rozwikłaniu tajemnicy przy okazji pozdrawiam wszystkich na forum i poza Robert Dublin
siwy2731 Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 sprawdz miejsce tam gdzie jest komputer, czesto zbiera sie tam woda a tam sa przekazniki od wentylatorow,przekaznik jest na samym dole i jak jest tam woda to jest w niej zanurzony i to raczej napewno bedzia cala przyczyna, pozdrawiam...
ROBERT Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Co masz na myśli "sprawdzenie sterownika wiatraków" ? Sprawdzałeś go wizualnie ? Według mnie w nim tkwi przyczyna. Sprawdź dokładnie wszystkie wtyczki i przewody tej wiązki
rswancar Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 Dziękuję za podpowiedzi jutro zabiorę się do pracy ,sterownik był rozebrany i sprawdzony pobieżnie ,układy scalone ewentualne zimne luty ,zaśniedziałe końcówki raczej wyglądało dobrze ale to nie znaczy że nic tam nie jest , hmmm>Bardzo dziękuję za pomoc i naprowadzenie mnie na punkty które mogą być przyczyną. jutro wezmę się jeszcze raz za nią sprawdzę przekaźniki oraz wszystkie połączenia ze schematu, wielkie dzięki i pozdrowencje ,oczywiście dam znac jak uporam się z problemem no i jeśli coś jeszcze można sprawdzić proszę o opinię i dziękuje Robert
DDESPERADOO Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 poczytaj moje posty, w których dokładnie wyjaśniałem ten problem. U mnei mechanicy stwierdzili padnięty sterownik wentylatora klimatyzacji, który zakupiłem za 840 zł. Okazało sie winna była peknieta obudowa ECU gdzie zbierała sie woda i zalalała większośc przekazników. To powodowało, że lewy prad załanczał wentylator, który rozładowywał mi ACU. Jeśli u Ciebie zepsuty bedzie ten sterownik to mam go na sprzedaż bo warsztat nie przyjął mi zwrotu. Nówka nie zakładany (patrz dział sprzedam).
rswancar Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Opublikowano 19 Lutego 2010 Witam Ponownie problem rozwiązany dzięki pomocy i naprowadzeniu mnie w odpowiednie lokalizacje ,otóż cała przyczyna tkwiła w obudowie ECU -(KOMPA) w której znajdują się przekaźniki bezpiecznik etc etc a mianowicie dostała się tam woda i zalała przekaźnik który jest zamocowany u dołu obudowy ( był skorodowany i nawet lekko zapleśniały w stanie agonalnym heheh)Musze także dodać że po kilku dniach do usterki dołączyła się kolejna otóż samochód odmówił posłuszeństwa kręcił ale nie odpalał , po podpięciu komp pokazał brak zasilania ECU a przyczyna to ten nieszczęsny przekaźnik przy Kompie w serwisie Audi dostępny od ręki koszt 32 EUR po wpięciu auto natychmiast odpaliło i usterka z włączającym się samoczynnie wiatrakiem ustąpiła.Wielkie dzięki za podpowiedzi i pomoc pozdrowencje dla wszystkich Robert Dublin
chris061 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Witam wszystkich, chciałbym z miejsca wam podziękować za wskazówki. W mojej A4 b6 od kilku dni miałem poważny problem, praktycznie jak poprzednicy, a mianowicie wentylatory dwa z przodu szalały włączając się o każdej porze dnia i nocy (na wyłączonym silniku). Jak włączałem stacyjkę, wentylatory przestawały działać. Początkowo myślałem, że jest to problem z klimą i gdzieś wyczytałem o braku czynnika w układzie klimatyzacji. Nabiłem, bo brakowało 100 gram. Problem pozostał. Okazało się, że problem tkwi w obudowie ECU -(KOMPA) w której znajduje się przekaźnik. Był on zalany całkowicie wodą, widać było ślady po wyższym stanie wody. Wyczyściłem wszystko papierem kuchennym oraz zabezpieczyłem styki specjalnym środkiem do elektroniki i udało się zwalczyć problem. Jak na razie wentylatory się nie włączają i mam nadzieję, że więcej się to nie stanie. Jednak na drugi dzień tylko, że wieczorem, problem powrócił, przekaźnik miał zwarcie co widać na zdjęciu niżej. Wyczyściłem i zobaczymy co będzie. pomocny link http://forum.vw-passat.pl/threads/39549-Krok-po-kroku-jak-wyj%C4%85%C4%87-komputer! kilka fotek z naprawy: Pozdrawiam Krzysztof Edytowane 9 Marca 2016 przez chris061
AdiAdecky Opublikowano 11 Maja 2018 Opublikowano 11 Maja 2018 Pytanie co zrobić i jak to zrobić,żeby nie zalewało przekaźnika?? Wymieniłem na nowy, kilka ulew i dalej to samo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się