Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Po wymianie egr'a gorzej przyśpiesza


mxj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj wymieniono mi zawór egr(w 1.9 afv), stary już nie pracował i bardzo się pocił, po wymianie na nowy zawór auto stało się mułowate od ok 2 tyś obr.(coś tam przyśpiesza ale nie tak jak wcześniej), słabo się wkręca na obroty , przy starym przyśpieszało dobrze i nigdy nie było takich problemów, a i żadne błędy mi nie wyskakują. Proszę o pomoc, co może być nie tak że odrazu po wymianie są takie objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy wszystko przy nim jest dobrze podokręcane (przede wszystkim dolot spalin od dołu zaworu) oraz zdejmij wąż powietrza doładowanego i spójrz do wnętrza obudowy EGR w jakiej pozycji jest zawór (jego grzybek musi dolegać całkowicie to otworu wlotu spalin u dołu obudowy), następnie ze zdjętym wężem powietrza doładowanego uruchom silnik o obserwuj od razu w jakiej pozycji zawór się ustawi - powinien jego grzybek być wtedy podniesiony a po 2 minutach powinien opaść zamykając otwór wlotowy spalin. Podaj następnie co zaobserwowałeś - jeśli wszystko będzie prawidłowo przebiegało to znaczy, że ktoś kto montował nowy EGR uszkodził przy okazji (może nawet nieświadomie) lub nie podpiął czegoś innego. Przy okazji czym sprawdzałeś odczytywałeś błędy - Vagiem czy jakimś innym programem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na oko wszystko jest dobrze poskręcane, podłączone. Pojeździłem właśnie, chciałem go przegonić bo wcześniej nie miałem możliwości, i autko wchodzi w tryb awaryjny od 120 i dalej nie przyśpiesza w każdym zakresie prędkości, jutro pojadę do "mechaników" i może coś więcej się dowiem, co do błędów komputera, powiedzieli że wszystko jest ok jak go robili, kurcze ale co mogli zepsuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problem z trybem awaryjnym pojawił się dopiero po wymianie EGR-a a wcześniej go nie zaobserwowałeś kręcąc silnik zwłaszcza na najwyższym biegu do około 3500 RPM to z pewnością coś musieli sknocić z wężykami podciśnienia, bądź przy tym jak będą diagnozowali Twój samochód i albo zapisz kody błędów jakie się ewentualnie posypały albo najlepiej jak Ci zgrają te kody i ewentualne logi na pednrive'a byś potem mógł je tu wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem dokładnie egr w warsztacie i okazało się, że przy starym wężyk wychodzący z góry zaworu nie był wogle podłączony, w nowym podłączyli wszystko i objawy były właśnie jak wyżej, póżniej jak odłączyli mi na próbe w nowym zaworze auto zaczeło normalnie jeździć, logi mogę zrobić dopiero w przyszłym tygodniu, ale dziś przy podłączeniu komputera(na wyłączonym silniku) wyskoczył bład egr'a i czujnik temp. paliwa, po odłączeniu wężyka został tylko błąd czujnika, może ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to może zawór sterujący egr-em do sprawdzenia n18 i przewody podciśnieniowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehhe jeśli miałeś zaślepiony egr to po co go w ogóle było znowu podpinać :blink:

Do niczego nie jest on potrzebny, oprócz tego że po uruchomieniu silnika i bez obciążenia silnik musi przesmalać 2x spaliny.......

Już pisałem w innym poście że zaślepiony egr to dobrze działający egr :naughty:

Jak będziesz miał podpięte pod vag to wejdź w engine i output test. klikasz next next i w koncu bedzie test egr. <Tylko bedziesz musiał podpiąć ten wężyk do testu. Tam powinien zmieniać swoje ustawienie.

Ja stawiam że to zawór sterujący padł <ok170zł zamiennik> http://allegro.pl/item904319788_zawor_czujnik_turbiny_egr_vw_audi_ford_nowy_oryg.html

Znajduje się on obok filtra powietrza <dotrzesz po tym przewodziku od egr> Możesz go wyciągnąć i spróbować przeczyścić powietrzem, lub rozebrać i membrankę przeczyścić. Sam to robiłem z zaworem od turbiny< Niby różni się tylko białą główką i inna nazwą, ale to ten sam zawór :gwizdanie: bo robiłem podmiankę 1 z 2 i wszystko tam samo chodzi :cool1:

Ja bym go nie wymieniał i jeżdził spokojnie na zaślepce, ale wybór należy do ciebie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...