Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Termostat do AJM


ppaziuu

Rekomendowane odpowiedzi

Siemnko

Jaki możecie polecić dobry termostat do B5 AJM,

mam problem z temperaturą, nie trzyma mi 90 stopni,

na trasie jakiś 40 km wskazówka nie dochodzi mi do równych 90 stopni tylko do jakiś 70 - 80 .. ..

chce zacząć od wymiany termostatu, później najwyżej sprawdzać resztę ..

i pytanko drugie czy ciężko jest wymienić samemu w AJM .. .. gdzie on sie znajduje i czy dużo grzebania ..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat kup tylko ori, a moze nagrzewiniczka ci ine trzyma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki: http://www.allegro.pl/item903227447_termostat_audi_seat_skoda_volkswagen_orginal.html

Jest 10000 tematów na forum o termostatach także użyj szukajki i wszystko znajdziesz.

Termostat w ASO kosztuje około 100 zł plus oring uszczelniający trzeba kupić za około 4 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linki do fotek w zamieszczonej fotoporadzie na jej pierwszej stronie zostały oznaczone uwagą, że witryna została zgłoszona jako dokonująca ataków więc wkleję swoje - na poniższym foto (silnik AJM z Golfa więc osprzęt w A4 może być zainstalowany inaczej i utrudniać trochę dostęp - lub nie) widać od razu na pierwszym planie, na lewo od obudowy filtra oleju, czarny plastikowy króciec od montażu węża dolnego do chłodnicy) :

11559f95358715b5m.jpg2b46f652953ec96fm.jpg72353ee920fac62bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ajm z a4 ten króciec wygląda nieco inaczej. Ja wymieniałem samemu i da się to zrobić bez problemu, chociaż trzeba się trochę nagimnastykować :) Trzeba uważać żeby nie połamać takich plastikowych zaczepów wewnątrz tego króćca, mi jeden się wyłamał ale na szczęście wszystko udało się złożyć. Przy okazji wymieniłem też płyn chłodniczy. Termostat ori wraz z oringiem kosztuje w aso coś koło 130zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba uważać żeby nie połamać takich plastikowych zaczepów wewnątrz tego króćca

zgadza się - chodzi o te przytrzymujące termostat i stąd ta konieczność obracania termostatu przy jego demontażu i montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam z swojej strony ze tak zachwalacie ORI.

A na mnie trafiło że ORI trzymał za wysoką temperature, i na szczesicie udało mi sie go wymienic "po wielkich zmaganiach"

A tak na marginesie "ostatnio w golfie 4 wymieniałem termostat 1,4 benz i był tam Wahler i to z oznaczeniami VW"

Wiec nie nażekajcie tak na inne niż ORI bo z mojego doświadczenia widać że nawet VW stosuje podróbki.

Jak wskazówka dochodzi do 70, to zmieniaj odrazu termostat.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyjęciu króćca nie było już jednego zaczepu, a drugi był wepchnięty do wewnątrz do tego stopnia że nie zaczepiał już o termostat. Próbowałem go odgiąć i pękł. Czy można założyć nowy termostat bez zaczepów w króćcu?? Czy układ chłodzenia będzie dobrze działął ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam z swojej strony ze tak zachwalacie ORI.

A na mnie trafiło że ORI trzymał za wysoką temperature, i na szczesicie udało mi sie go wymienic "po wielkich zmaganiach"

A tak na marginesie "ostatnio w golfie 4 wymieniałem termostat 1,4 benz i był tam Wahler i to z oznaczeniami VW"

Wiec nie nażekajcie tak na inne niż ORI bo z mojego doświadczenia widać że nawet VW stosuje podróbki.

Jak wskazówka dochodzi do 70, to zmieniaj odrazu termostat.

Pozdrawiam.

firma Wahler robiła ( być może dalej robi) termostaty dla grupy VW/Audi

a zepsuć może się każdy, czy ori, czy nie ori :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ja na takim jezdze (wahler) juz rok i dziala elegancko. A kosztowal mnie tylko 30zl wraz z oringami w sklepie motoryzacyjnym. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem koledze ori w ASO i po 3 dniach się zepsuł.

Oddał na reklamację i międzyczasie założył wahlera, narazie działa bez zarzutu, więc reguły nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też wahler lata już dłuższy czas,

a co do wymiany, ja odkręciłem jedną śrubę przy alternatorze i przekręciłem go lekko na bok, trochę lepsze podeście jest wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem koledze ori w ASO i po 3 dniach się zepsuł.

Oddał na reklamację i międzyczasie założył wahlera, narazie działa bez zarzutu, więc reguły nie ma :)

tylko sprawdź VAG'iem temp. , założę się że jest w okolicach 84-86oC :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem koledze ori w ASO i po 3 dniach się zepsuł.

Oddał na reklamację i międzyczasie założył wahlera, narazie działa bez zarzutu, więc reguły nie ma :)

tylko sprawdź VAG'iem temp. , założę się że jest w okolicach 84-86oC :gwizdanie:

to była usterka mechaniczna, VAG zbyteczny :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...