Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Zmiana silnika z 1.8 T(2002) na 2.0 T(2006)


tito76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam uprzejmie. Czy wie ktos z Was czy jest mozliwosc podmiany silnika 1.8 T z roku 2002 na 2.0 T rocznik 2006. Jestem niestety zmuszony do wymiany motoru i jest dostepny w/w silnik(nie znam niestety oznaczenia tego silnika). Czy uchwyty(lapy) pasuja, czy konieczna jest zmiana komputera, jak z kolektorem, itp...

Czekam na uwagi i porady, dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzez to że w 2,0 tfsi jest bezpośredni wtrysk paliwa i sa to całkiem inne silniki wymagane jest wymiana silnika, instalacji silnika, sterownika silnika i ospprzętu jak wydech, podciśnienia tec. My przerabiamy teraz z Audi A3 8p 2,0tdi na 2,0tfsi i do tego jeszcze na 4x4 ale koszt takich przeróbek przekroczył wyobrażenie klienta. Ale sam tego chciał bo go ostrzegalismy. Zawsze mówię że lepiej sprzedać chocby nawet ten twój samochód z uszkodzonym silnikiem i dozbierać na 2,0tfsi niz pakowac sie w to. A jeśli ktoś podejmie się tego to licz się z tym że auta nie będziesz miał od ,iesiaca do trzech. Chyba że drugi taki sam samochód b7 bedzie stał obok i przełożysz wszystko ( częśc po częsci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody.

A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić.

No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody.

A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić.

No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak.

Z tymi koszami to źle ci się wydaje.Aby odpalic 2,0 tfsi jest ci potrzebny komplet z jednego auta tzn, licznik, sterownik silnika, stacyjka w której jest pętla i kluczyk. Bez tego życze powodzenia :> :>. Do tego 2,0tfsi ma 2 IC więc trzeba albo rzeźbic jeden duży albo wsadzic 2 ori. Koszty wieksze i to sporo niż te twoje 7 tys opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody.

A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić.

No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak.

A ja znowu gdzieś przeczytałem ze nie bardzo z tymi TFSI :( niby sie odkłada jakiś nagar na zaworach i silnik traci moc :thumbdown: wszystko niby przez ten wtrysk,bo paliwo nie obmywa zaworów tak jak to jest ponoć np; w 1.8T :wink4: no ale może źle zrozumiałem to co przeczytałem,jak tak to niech mnie ktos poprawi :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody.

A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić.

No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak.

A ja znowu gdzieś przeczytałem ze nie bardzo z tymi TFSI :( niby sie odkłada jakiś nagar na zaworach i silnik traci moc :thumbdown: wszystko niby przez ten wtrysk,bo paliwo nie obmywa zaworów tak jak to jest ponoć np; w 1.8T :wink4: no ale może źle zrozumiałem to co przeczytałem,jak tak to niech mnie ktos poprawi :tongue4:

Tak jest w tyn część prawdy, źle skonstrowali odme i nagar zbiera sie ale tylko po stronie zaworów ssących. Jest na to sposób na wyczyszczenie lub budowa oil catch. Szlam dopiero jest wiekszy po przebiegu okolo 80tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze zrozumiałem :naughty:

nie zmienia to faktu ze silnik 2,otfsi jest duzo lepszym silnikiem do tuningu. A w autach o silniku umieszczonym poprzecznie takim jak A3 tuning jest znacznie tanszy a i efekty sporo lepsze. W 1,8turbo nie uzyskasz w całym zakresie obrotów tak ładnego momentu jak tfsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze zrozumiałem :naughty:

nie zmienia to faktu ze silnik 2,otfsi jest duzo lepszym silnikiem do tuningu. A w autach o silniku umieszczonym poprzecznie takim jak A3 tuning jest znacznie tanszy a i efekty sporo lepsze. W 1,8turbo nie uzyskasz w całym zakresie obrotów tak ładnego momentu jak tfsi.

a czemu w poprzecznie umieszczonych taniej wychodzi tuning?? Większa dostępność gratów? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 jest problem z umieszczeniem turbo i nie wystepowały seryjnie turbiny k04 06. W a3 masz S3 któa ma w serii 265 ps apo sofcie 310ps. Co nie znaczy że nie mozna załozyc duzego turbo. Tylko koszty są sporo wieksze niz do silnika poprzecznego :> :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z resztą w 1.8T też zbiera się nagar... Jakby ktoś piachem sypnął...

Osobiście wolałbym kupić trochę rozbitego ori 2.0tfsi niż bawić się w to co napisał Patryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzekuje Wszystkim za rady. Zdecydowalem jednak poczekac i poszukac oryginalnej jednostki.

Mam dodatkowe pytanie, a mianowicie:

Czy w A6 z 05 roku byl montowany identyczny silnik co w A4?

Znalazlem nadpalona A6 z 1.8 T 2005. Chwytam sie po prostu kazdej okazji, gdyz ciezko znalezc taki model silnika. Z zewnatrz motor wyglada identycznie(A6 rowniez w Quattro, jak moja A4).

A moze ktos z Was ma silnik na sprzedaz ktorego poszukuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 jest problem z umieszczeniem turbo i nie wystepowały seryjnie turbiny k04 06. W a3 masz S3 któa ma w serii 265 ps apo sofcie 310ps. Co nie znaczy że nie mozna załozyc duzego turbo. Tylko koszty są sporo wieksze niz do silnika poprzecznego :> :> :>

Prawdziwe sportowe samochody mają silnik umieszczony wzdłużnie :tongue4: i Basta! :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...