tomeklucky Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Witam wszystkich. Dawno mnie tu nie było. Mam następujący problem z moim audi 2.5tdi... otóż dzieje się coś takiego... kiedy dodaję gazu stopniowo tak do oporu wszystko jest OK, ale kiedy raptownie wcisnę pedał w podłogę wskazówka owszem skoczy do 5tyś obrotów potem spadnie do 4tyś silnik zaczyna dziwnie pracować, słychać jakby coś się ślizgało, przez chwilę pracuje nie równo a wolnych obrotach i czuć spalony olej nie wspominając już o czarnej chmurze dymu za samochodem... z tego co udało mi się zobaczyć to nie ma na turbinie żadnych śladów oleju więc raczej nie puszcza, za to prawy IC jest mokry z góry jak i od dołu. Dodam też że kupiłem to autko z zapchaną odmą którą starannie wyczyściłem (jakieś 8 miesięcy temu) ale nic wcześniej się nie działo poza dymieniem które ustąpiło po jej wyczyszczeniu. Niedawno miałem lekką stłuczkę i po odebraniu samochodu z warsztatu.. wydaje i się że ten "fachowiec" przykręcił mi osłonę silnika blachowkrętami do metalowej rury łączącej oba IC. Tak dla pewności dodam jeszcze że przy gwałtownym dodaniu gazu kiegy motorek wkręca się na wyrzsze obrotu auto traci moc.... przy delikatniejszym jego dodaniu rozpędza się normalnie. Nie mam pojęcia co może być przyczyną... czyżby to był olej w IC który nagromadził się tam podczas jazdy z zapchaną odmą a teraz daje o sobie znać? PROSZĘ o pomoc[br]Dopisany: 22 Luty 2010, 23:44_________________________________________________fachowiec sprawdził powierzchownie turbo i powiedział że raczej problem nie leży w nim. Podpięcie pod VAGa pokazało błąd turbiny i przepływomierza...
bish - kopt Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 wyczyść IC a przepływka to swoją drogą
tomeklucky Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 dziś sprawdziłem odmę... była zapchana więc przeczyściłem. Zastanawiam się czy przyczyną moich problemów nie jest przypadkiem zasyfiony katalizator bo przy gwałtownym wciśnięciu gazy aż w podłogę kiedy obroty dojdą już do max wartości co s tak jakby "hamowało" silnik.... czyżby to były cofające się spaliny???
bish - kopt Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 pierwsze co jak kupiłem auto to wywaliłem katalizator i ty zrób to jak najszybciej (pamiętaj za flaki z kata dostaniesz ok 300zł)
tomeklucky Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 tak dla wszelkiej pewności piszę... powyżej 4 tyś obrotów... objawy: spadek obrotów, telepanie motorem i sadza z tyłu. czarno!!! Wybacz że tyle razy to powtarzam ale chcę jak najlepiej opisać sytuację
bish - kopt Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 wywalaj tego kata, wyczyść IC i bedziesz widział co sie dzieje dalej
tomeklucky Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 Wybebeszyłem kata i nie wydaje się być jakoś szczególnie zapchany... a w rurze łączącej oba IC iest olej [br]Dopisany: 26 Luty 2010, 07:23_________________________________________________Przyczyną wszystkich problemów były 3 dziórki w rórze łączącej oba IC. Otwory zaspawane i problem zniknął. Za to na nieszczęście pojawił się jakiś dziwny dźwięk tak jakby z turbo. Przy przyspieszaniu kiedy złącza się turbina i zaczyna gwizdać słychać przez chwilę tak jakby dodatkowy gwizd świst czy coś w tym stylu.... co to może być???
klaus31183 Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 brak katalizatora i w puszcze tej powstaje taki dżwięk mam tak u siebie.
kudalty66 Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Wybebeszyłem kata i nie wydaje się być jakoś szczególnie zapchany... a w rurze łączącej oba IC iest olej [br]Dopisany: 26 Luty 2010, 07:23_________________________________________________Przyczyną wszystkich problemów były 3 dziórki w rórze łączącej oba IC. Otwory zaspawane i problem zniknął. Za to na nieszczęście pojawił się jakiś dziwny dźwięk tak jakby z turbo. Przy przyspieszaniu kiedy złącza się turbina i zaczyna gwizdać słychać przez chwilę tak jakby dodatkowy gwizd świst czy coś w tym stylu.... co to może być??? witaj, a co spowodowało te dziurki, korozja???? czy mechaniczne uszkodzenie,.
tomeklucky Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 Kretyn w warsztacie przykręcił mi do niej hokej na blachowkręty [br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 19:55_________________________________________________ten dziwny dźwięk to na pewno przez pusty kat???????
bish - kopt Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Kretyn w warsztacie przykręcił mi do niej hokej na blachowkręty [br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 19:55_________________________________________________ten dziwny dźwięk to na pewno przez pusty kat??????? ,masakra co za typ a ten dzwięk to turbinke teraz bardziej słychać bez kata - przerabiałem to
tomeklucky Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 na 100% turbo? ten dźwięk w zasadzie to bardzo przypomina "głos" małego autka z silniczkiem elektrycznym. słychać to chwilę po tym jak zacznie gwizdać turbinka
bish - kopt Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 na 100% turbo? ten dźwięk w zasadzie to bardzo przypomina "głos" małego autka z silniczkiem elektrycznym. słychać to chwilę po tym jak zacznie gwizdać turbinka u mnie też zaczęło głośniej swistać po wycince kata i sie już martwiłem że mam turbo na wysraniu, ale wszystko jest ok ciężko to tak ocenić, trzeba by było to posłuchać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się