ankiel2 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Kupiłem niedawno A4 97 1.8 automat. Spalanie trasa 12l/100 Spalanie miasto 18l/100 Sprawdziłem wszystko: lambda - ok komputer - zero błędów - wgrałem pomimo to nowe, fabryczne dane do niego analizator spalin - super wyniki zarówno na gazie jak i benzynie (również potwierdzenie, że lambda ok) tłumik środkowy i końcowy nowy, brak katalizatora (strumienica) Autko nie ma zapieczonych hamulców i nie ciągam przyczepy:) Wszystko sprawdzane przez kompetentnych mechaników (a nie "u szwagra w garażu") Nie mam porównania, ale wydaje mi się, że brakuje również autku mocy. Ponadto nie wiem czy ma to wpływ na sytuację: podczas jazdy na dłuższych odcinkach auto wpada czasami w delikatne wibracje (podobne jak przy źle wyważonych kołach), przy różnych prędkościach i różnych RPM, mam wrażenie, że ma to miejsce podczas przyspieszania. Auto z udokumentowanym przebiegiem 175 tyś km w bdb stanie. Zaznaczam, że nie mam ciężkiej nogi, wręcz przeciwnie - lubię spokojna jazdę. Odwiedziłem niejeden warsztat mechaniczny, czy elektromechaniczny - przy takich wynikach rozkładają ręce. Nie wiem co o tym myśleć ale to mnie nie dziwi, lecz zastanawia mnie bezradność elektromechaników... Liczę na pomoc, boję się jechać do serwisu, wywalić kolejne ciężkie pieniądze i usłyszeć:"ten typ tak ma". [br]Dopisany: 25 Luty 2010, 19:51_________________________________________________...dodam, że wszystkie dane sczytane przez komputer (zapłon, ciężar powietrza itd) mieściły się w fabrycznych. POMOCY:) Proszę używać prefix kolejne niezgodne z regulaminem wątki poleca do kosza.
maniek598 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Jeżeli to spalanie gazu to dla automatycznej skrzyni biegów myślę że mieścisz się w normie
olek4505 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 jeżeli na gazie to tez się zgadzam mi tez coś około tego palił jak miałem automat choć w mieście może trochę mniej tylko ze ja znowu mam ciężką nogę i to bardzo ciężką a wazie co może być u ciebie źle to dałeś zagadkę i to ciężką zagadkę jeżeli mówisz ze 0 błędów i wszystko ustawione jest ok
mstan Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Witam Wygląda na to że masz elegancko zestrojony silnik (i na BP i LPG) nie masz żadnych błędów. Ja bym nie szukał na siłę usterki w silniku. Tak jak koledzy piszą automaty tak mają.(nie mogę tego potwierdzić) Poszukaj raczej na forum opinij na temat skrzyń-automatów i tu poszukaj czy da się coś zaoszczędzić. A jak nie,to! wybrałeś automat,to wypada się z tym pogodzić i zaakceptować. Pozdrawiam
ankiel2 Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Opublikowano 26 Lutego 2010 To nie jest pierwsze moje auto w automacie. Takie spalanie miałem w MB W124 2,6 LPG własnie z automatem, ale to inna bajka...
Miszka82 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 a mi się wydaje, że to jednak za dużo, nie znam przyczyny ale kolega ma S6 4.2 quattro w automacie i mu pali podobnie co koledze ankiel2 więc raczej jest coś nie tak :gwizdanie:
ankiel2 Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Pod komputerem, na wykresach wychodził długi czas pracy sondy lambda, tzn jeden cykl ok 4s, czy efekt tego będzie niewykrywalny przez analizator spalin? Podam dane z wydruku z analizatora przy ok 2000obr/min BENZYNA %vol CO 0,34 %vol CO2 13,13 ppmvolHC 84 %vol O2 0,61 lambda S 1,016 GAZ %vol CO 0,29 %vol CO2 13,16 ppmvolHC 74 %vol O2 0,61 lambda S 1,018 Proszę i interpretację. Jeśli ktoś ma pojęcie bardzo proszę o chwilę refleksji i pomoc...[br]Dopisany: 27 Luty 2010, 20:55_________________________________________________...i masy wody (na LPG) wylatują z tłumika... Pozdrawiam
olek4505 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 kolego cały czas tankujesz na tym samym cpn bo jeżeli duże masy wylatują ci wody z tłumika może maja kijowy gaz spróbuj zatankować gdzie indziej i wtedy zobacz ile ci pali
ankiel2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Opublikowano 28 Lutego 2010 ...niestety... na różnych stacjach....
MoorPH Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Kolego ja mam A4 b5 z 95r. w automacie (a może raczej miałem) i powiem Ci że na początku palił mi nawet 17l/100km LPG nie mogę powiedzieć, że jezdzę jak emeryt bo tak nie jest. Najrozsądniej było by byś tankował na jakiejś jednej dobrej stacji przez dłuższy okres czasu. Ja tankuje od samego początku na Orlenie (z drobnymi wyjątkami - np gdy jestem w trasie a nie zanosi sie na to bym spotkał Orlen'a) Na początku strasznie się wk***iał*m z tego że on tyle pali. Choć na brak mocy nie mogłem narzekać, twierdzisz ze nie ma mocy? Może spotkaj się z kimś kto ma taki sam silnik i niech zobaczy, skoro jezdziłeś W124 z silnikiem 2,6 i twierdzisz ze palił tyle samo to może masz do niego za ciężką nogę? Audi w automacie nie było moim pierwszym autem w automacie, jednakże musiałem "nauczyć się" nim jeździć od początku do końca. W ostatniej fazie mojej jazdy Audi w automacie spalanie zeszło poniżej 8litrów w trasie i ok 10-12 w mieście (Warszawie). Prawda jest taka że mój automat się już wysrał i teraz jestem w trakcie zmiany na manual. Jak wszystko skończe to dam znać jak ma się sprawa spalania.
Miszka82 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 co do wody to normalka, że leci , mam tak samo, raz leci dużo a raz mniej ale nie wiem od czego to zależy, co do cyferek, które wkleiłeś to się nie wypowiem
ankiel2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Opublikowano 28 Lutego 2010 No i wynik z dzisiaj: 31l gazu na 172km (połowa trasa)... Załamka... 4 osoby na pokładzie totalny brak mocy. Próbowałem na prostym odcinku rozpędzić go i... 140 max i zaczęło trząść autem, po zdjęciu nogi z gazu przestało, jak wdepnałem ponownie to wibracje wróciły... A co do stylu jazdy, miałem również do stycznia BMW 520 manual i moja średnia spalania 10l, więc chyba potrafię jeździć ekonomicznie...
Miszka82 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 No i wynik z dzisiaj: 31l gazu na 172km (połowa trasa)... Załamka... 4 osoby na pokładzie totalny brak mocy. Próbowałem na prostym odcinku rozpędzić go i... 140 max i zaczęło trząść autem, po zdjęciu nogi z gazu przestało, jak wdepnałem ponownie to wibracje wróciły... A co do stylu jazdy, miałem również do stycznia BMW 520 manual i moja średnia spalania 10l, więc chyba potrafię jeździć ekonomicznie... nie wiem czego się spodziewasz po 1.8 ADR aut. z 4 osobami na pokładzie to to auto nie idzie raczej, a spalić to i spali więcej bo to ok 300kg więcej,
Dev Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Pod komputerem, na wykresach wychodził długi czas pracy sondy lambda, tzn jeden cykl ok 4s, czy efekt tego będzie niewykrywalny przez analizator spalin? Podam dane z wydruku z analizatora przy ok 2000obr/min BENZYNA %vol CO 0,34 %vol CO2 13,13 ppmvolHC 84 %vol O2 0,61 lambda S 1,016 GAZ %vol CO 0,29 %vol CO2 13,16 ppmvolHC 74 %vol O2 0,61 lambda S 1,018 Proszę i interpretację. Jeśli ktoś ma pojęcie bardzo proszę o chwilę refleksji i pomoc...[br]Dopisany: 27 Luty 2010, 20:55_________________________________________________...i masy wody (na LPG) wylatują z tłumika... Pozdrawiam i kto Ci wcisnał kit że spaliny masz ok, co ??? jak na dłoni widac że silnik nie przepala całego paliwa tylko wszystko idzie w komin HC zdecydowanie za wysokie, dla tego silnika powinno byc max 50, a to i tak duzo mój klamot ma HC<27 sprawdzałes na Vag-u jak nagrzewa sie silnik i jaka temperature ma podczas jazdy ???
ankiel2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Opublikowano 28 Lutego 2010 ... a wibracje auta? Brak mocy? Czyżby silnik nie dawał sobie rady ze zbyt bogatą mieszanką. A jeśli chodzi o temp: 2x byłem na kompie (OBD) i zero błędów. Co prawda dzisiaj zauważyłem, że temperatura podczas jazdy na trasie dochodziła nieco powyżej 80 st. C lecz po mieście dochodzi do 90 st. Uwierzcie, że te auto nie ma mocy... jeżdżę czasami teścia starą Corsą 1.4, która dynamikę ma lepszą. Ponadto silnik pracuje jak... mam wrażenie, podczas jazdy - drgania, praca, częstotliwośći jakbym jeździł TDI. Nie wiem czy tak powinno być, ale moj ojciec ma Passata 97 1.6lpg i jego kultura pracy, moc przewyższa O GŁOWĘ moją Białą Strzałę...[br]Dopisany: 28 Luty 2010, 18:33_________________________________________________A jednak nie... HC do 100 źródło: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/analizaspalin.html
Dev Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 na Vag-u nie bedzie błędów czujnika chyba że ma zwarcie jezeli temperatura spada termostat i czujnik do wymiany, ale ori może z silnikiem juz cos nie hallo, sprawdzałeś cisnienie na garach ????
ankiel2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Opublikowano 28 Lutego 2010 ...własnie jutro dzień sądny... Wiem, że mogą być jeszcze zawory, rozrząd przestawiony i wiele wiele innych ciekawych rzeczy. Chciałbym juz wiedzieć, kupić części i naprawić, a w najgorszym wypadku cały silnika na allegro!!! Niedzela wieczór... walka trwa kolejny dzień... odkręciłem korek wlewu oleju na odpalonym silniku. Dmucha - nie wiem czy dobrze, czy źle, ale dmucha. Z "dziury" słychać odgłosy jakby gotującej się wody:) Czyżby jakiś zaworek poddał się? Oleju z tego co zauważyłem silnik nie bierze.
MoorPH Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 nie wiem czego się spodziewasz po 1.8 ADR aut. z 4 osobami na pokładzie to to auto nie idzie raczej, a spalić to i spali więcej bo to ok 300kg więcej, Miszka i tu sie mylisz.. Ja z kompletem osób jechałem z Wawy do Łodzi i normalnie mi przyspieszał, co wiecej to powiem że V max to nie bylo 140 a duzo wiecej.. Więc ten samochód potrafi.. ankiel2 napisz może do nowotczyńskiego Jarka i może on Ci coś podpowie w tej kwestii - Jarek to magik w instalacjach LPG z Mławy o ile dobrze pamietam.
Miszka82 Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 nie wiem czego się spodziewasz po 1.8 ADR aut. z 4 osobami na pokładzie to to auto nie idzie raczej, a spalić to i spali więcej bo to ok 300kg więcej, Miszka i tu sie mylisz.. Ja z kompletem osób jechałem z Wawy do Łodzi i normalnie mi przyspieszał, co wiecej to powiem że V max to nie bylo 140 a duzo wiecej.. Więc ten samochód potrafi.. małe OT zgadzam się, że v max to nie 140 ale jednak jest odczuwalna różnica - 4 osoby a 1 osoba i to spora, no przynajmniej ja czuję jak jadę sam albo z 4 osobami na pokładzie
ankiel2 Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 Chyba mam... na kolektorze znajduje się zawór podciśnienia sterujący "ruchem klap" w samym kolektorze ssącym. Jak się dość przypadkowo okazało jeden kruciec jest złamany a gumowa rurka w kształcie kolanka jedynie zasłaniała dziurę po tym krućcu - przez co klapy nie były sterowane. Inny kruciec nie był zaslepiony (a to akurat wiedza ze zdjęć na allegro:) Indiańską na razie metodą dosztukowałem kawałek rurki o mniejszej średnicy. Jutro mała traska i test spalania. Potem nowy zaworek i... zobaczymy:) Prosze o opinie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się