Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zgasł i nie chciał odpalić, różnica doładowania itd


karbonek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Muszę założyć kolejny temat który połączy wszystkie problemy które występują z moim AFN.

1. Jakiś czas temu silnik zgasł po przygazowaniu na 3 biegu (nie wiem czy bieg jest istotny).

Stawiałem na paliwo, ale już nie mam pewności, ponieważ dziś podczas robienia logów na 3 biegu też zgasł.

Nic nie szarpnęło, poczułem że mam ciężką kierownicę do skrętu, patrzę na deskę a tu akumulatorek się pali i 0 obrotów.

Gdy zgasł jechałem na biegu, sprzęgło wcisnąłem po pewnym czasie (nie wiem czy to jest istotne).

Po zepchnięciu próba odpalenia...

Wszystko wyglądało tak samo jak za pierwszym razem.

Posprawdzałem:

wtyczki - OK

turbina oleju nie ma, wirnik luzów nie ma - OK

odkręciłem przewody paliwowe od wtrysków i zakręciłem, paliwo się lało - OK

Silnik nawet na chwilę nie załapał. Poprzednim razem znajomy psiknął w dolot (między filtrem powietrza a turbiną) jakimś stater motorem, silnik próbował załapać, po chwili odpalił i po każdym gaszeniu odpalał ładnie.

Dziś nie miałem tego psikadła ale miałem wurst (czy jakoś tak, coś jak wd40, napis łatwopalne), odkręciłem czujnik ciśnienia na dolocie, psiknąłem trochę tego i poszedłem zakręcić.

Jakieś oznaki próby odpalenia były więc popsikałem więcej i założyłem czujnik, silnik po chwili odpalił.

Jedyny błąd który był to:

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Czasem gdy odpalam od razu silnik jest gaszony (przeważnie 1 raz na tydzień czy dwa) i występuje ten sam błąd.

2. Wymieniłem termostat na nowy bo poprzedni puścił oraz płyn. Przed wymianą zobaczyłem że płynu ubywa, musiałem dolewać wody co jakiś czas. Przed wymianą termostatu miałem płynu między min a max, pojechałem do londynu na tydzień, auto stało na parkingu (tylko ja nim jeżdzę). W polsce wtedy było w okolicach -15oC. Po powrocie sprawdziłem płyny i tego było ok 1cm poniżej minimum. Po wymianie termostatu i zalaniu płynu zobaczyłem że w dalszym ciągu płynu ubywa powoli. Oleju mi nie przybywa, bagnet jest czysty. Oczek oleju w zbiorniku nie mam. Po odkręceniu korka zbiornika słyszałem jak zeszło ciśnienie, tak powinno być? Czy korek ma niedrożne odpowietrzenie i robi się przez to ciśnienie większe na skutek czego płyn sobie ucieka gdzieś?

3. Auto wchodzi w tryb awaryjny powyżej 120KM/h. Błąd na vagu jest:

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym

różnica dorególowania

Zamieniłem zawory N75 z N18, nic to nie zmieniło. Turbina jest nowa, ma nie cały rok. Gdy podkładam kluczyk i ruszam sztangą góra/dół wszystko ładnie chodzi (wiem jak wygląda sytuacja w której łopatki są w syfie, to nie to). Połączyłem strzykawkę 100ml bezpośrednio z gruszką turbiny i ruszałem nią. Ruchy miała takie jak przy pracy z N75.

Czy uszkodzeniu mogła ulec gruszka turbiny?

Poniżej zamieszczam logi z próby statycznej, boję się robić dynamiczną aby znowu auto na środku ulicy nie stanęło.

Proszę o pomoc w diagnozie, chciałem w sobotę pojechać w trasę ok 200km, ale w takiej sytuacji boję się...

m000.th.gif

000

m001.th.gif

001

m003.th.gif

003

m004.th.gif

004

m007.th.gif

007

m013.th.gif

013

bs000.th.gif

bs000

bs003.th.gif

bs003

bs004n.th.gif

bs004

bs011.th.gif

bs011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

zacznij od naprawy stacyjki/immobilizera ....

byl gdzies opis na forum ....

wtedy bez obaw bedzies mogl zrobic logi dynamiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zaglądałem do cewki immo i było ok, nie miga mi kontrolka auta z kluczykiem na desce (zapala się na chwilę po przekręceiu kluczyka).

Mam założony alarm, pod ukrytym przyciskiem mam włączenie świec żarowych (bez tego nie odpali), a pod innym antynapad, nie dopatrzyłem się wejścia tych przewodów do alarmu.

Może jam jest jakaś rzeźba zrobiona z tym alarmem, nie wiem.

Podłączyłem za 1 razem gdy auto zgasło przewód od +12V do zaworu na pompie paliwa (który jest odcinany alarmem) i też nie było oznak próby zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie grucha - bo jak sam powiedziałeś działa bez zarzutu na strzykawce - możesz podłączyć rurkę i dmuchać w nią zobaczysz czy nie puszcza :good:

A jeżeli masz turbinkę regenerowaną to mogły ci kierownice zacząć zacinać i ręką to ciężko wyczuć..

Generalnie błąd 575 odnosi się do N75 który nie odłącza turbiny powyżej 3-3,2tyś obr/min.

Poza tym podanie napięcia na pompę nic nie da bo imo ma własny zaworek schowany w pompie i blokuje paliwo :hi: - podłącz vag'a i sprawdź błędy w immobilizerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zapiąć się do grupy immo?

Turbina jest nowa nie regenerowana.

Nie wiem właśnie czy problem z odpaleniem silnika nie jest spowodowany tym że jechał na biegu i się zapowietrzył lub coś podobnego.

Odnośnie świec żarowych, czy wiecie gdzie się je odcina?

Mam to zrobione tak, że po wciśnięciu ukrytego przycisku zapala się kontrolka świec (długość świecenia zależna jest od temperatury) i dopiero po tym silnik odpala.

Jeżeli się nie wciśnie to można go kręcić cały czas a mimo tego nie odpali.

A może to jest odcięcie napięcia ECU?

Czy możecie połączyć się VAGiem do grupy Engine bez włączonego silnika?

Odczytane logi:

Address 25: Immobilizer

Controller: Bit teA dre ss

Component: e 17 eingeben

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

Co to może znaczyć? Że nie mam immo? Jeżeli tak to co robi kontrolka na desce rozdzielczej od immo i pastylki w kluczykach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ECU to musisz mieć tylko stacyjkę załączoną , a immo wskazuje na błąd programu - spróbuj zaprogramować jeszcze raz kluczyki do immo bo "Bit teA dre ss" powinno być Bitte Adress a to chyba chodzi o pastylkę w kluczyku której nie rozpoznaje.

Co do odcięcia świec to popatrz na przekaźnik , a właściwie na kabel ze sterowania to tam często robi się obejście :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest log z pełnego skanu, w okienku od tej grupy mam tak jak napisałeś.

Zaznaczam że problem występuje raz na jakiś czas, wczoraj wyciągnąłem pastylkę od immo z drugiego kluczyka i działanie immo jest zupełnie inne.

Bez pastylki auto odpala ale po chwili gaśnie i mruga kontrolka immo.

Mi auto zgasło (z dobrym kluczykiem) i nic nie migało.

Bigrazor czy robiłeś już takie odcięcia?

Chodzi mi o sposób ich działania.

Ktoś u mnie nieźle nagłowił się aby włożyć ten alarm.

Bez włączenia świec żarowych nie odpala mi się silnik (nawet jak jest ciepły) ani nie działa antynapad.

Dopiero po wciśnięciu tego przycisku zaczyna działać antynapad.

Stawiam na to że jakiś przekaźnik się wypalił i przez niego jest ten problem, muszę tylko zrozumieć jak działa to odcięcie.

Jest to forum ogólne, więc aby nie ryzykować prosiłbym Ciebie o kontakt na PW.

Odnośnie jeszcze tego problemu z odpaleniem po wyłączeniu silnika.

Załóżmy, że alarm wyłączył silnik, jechałem na biegu więc silnik jeszcze robił swoje rzeczy.

Co mogło się w nim zapowietrzyć (jeżeli się zapowietrzyło) że odpalił dopiero po psiknięciu czegoś łatwopalnego w dolot?[br]Dopisany: 05 Marzec 2010, 10:58_________________________________________________Czy jest jakis sposób na sprawdzenie wartości podciśnienia?

Muszę wyeliminować następujące rzeczy:

1. za małe podciśnienie, sztanga turbiny nie jest do końca podnoszona

2. gruszka turbiny do wymiany

3. łopatki turbiny do czyszczenia

Punkt 2 chcę sprawdzić poprzez odłączenie sztangi od turbiny i zapuszczenie BS, jak nie będzie podciągała do końca to wiadomo punkt 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakis sposób na sprawdzenie wartości podciśnienia?

vacuometr ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiesz może jakie podciśnienie powinno panować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiesz może jakie podciśnienie powinno panować?

jak dobrze pamietam to przy gruszce turbo w granicach 0,6-0,7 [minus ;)]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiesz może jakie podciśnienie powinno panować?

jak dobrze pamietam to przy gruszce turbo w granicach 0,6-0,7 [minus ;)]

turbo ma gruszke??? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, a takie określenie tego elementu turbiny znalazłem na forum więc jego używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jest tu przesadnie precyzyjny :kox: wiadomo o co chodzi :gwizdanie:

a wyobrazmy sobie ze ktos kto nie zna owego "fachowego" nazewnictwa bedzie poszukiwal gruszki w silniku... :cool1:

jest to silownik i tak powinien byc nazywany :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchodzimy od tematu.

Zna ktoś wartość prawidłowego podciśnienia w audi a4 b5 1.9tdi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyobrazmy sobie ze ktos kto nie zna owego "fachowego" nazewnictwa bedzie poszukiwal gruszki w silniku... :cool1:

jest to silownik i tak powinien byc nazywany :hi:

nie ma sobie co wyobrazac [bo gdyby ciocia miala wasy to by byla wujkiem] ....

zainteresowany napisal "gruszka" wiec chyba wie co pisze ... :wink4:

p.s co by zakończyc temat nazewnictwa - po angielsku actuator ,po polsku siłownik ... w wersji forumowo/podwórkowej gruszka ... :wink4:

Odchodzimy od tematu.

Zna ktoś wartość prawidłowego podciśnienia w audi a4 b5 1.9tdi ?

przeciez Ci napisalem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...