Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Problem ze skrzynią lub sprzęgłem


kamilo319

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy od pewnego czasu mam problemy z wrzuceniem 1 i R. Biegi wchodzą idealnie przy wyłączonym silniku, na zimnym również, gorzej jest gdy silnik jest rozgrzany. Nie ma zgrzytów, tylko opór w połowie biegu.

Po lekturze naszego forum i VW ustaliem, że może to być spowodowane przez:

1. luzy na wybieraku, lub jakieś tulejki, które się wyrabiają (koszt podobno 10zł w ASO)

2. dosick sprzęgła

3. Poduszki pod skrzynią lub silnikiem

4. Synchronizatory

Dodam że wymieniłem i nic to nie dało, a w oleju nie było żadnych opiłek.

Czekam na jakieś podpowiedzi, może ktoś wpadnie na coś innego? Lub przerabiał ten temat już wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może płyn jest do d*py? przecierz to siłownik jest nie linka ..wymien :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te skrzynie mają w swojej budowie jakieś tulejki, które się wyrabiają. Na forum passata pisali, że właśnie padają owe tulejki. Skoro to grupa VW to pewnie i tu tak jest. Wie ktoś może jak się zabrać do tego??

Moje drugie pytanie jak sprawdzić czy sprzęgło jest dobre??[br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 22:16_________________________________________________

a może płyn jest do d*py? przecierz to siłownik jest nie linka(może jak sie płyn nagrzeje to traci swoje własciwości) wymien :hi:

A o jaki płyn chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszyłem dziś z czwórki i wolno puszczałem sprzęgło. Samochód nie zgasł, tylko wolno się toczył. Czyli sprzęgło się kończy-Tak??? I tu raczej trzeba upatrywać ciężkiego wrzucania 1 i R????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarłem do książki w pdf-ie SAM NAPRAWIAM samochód i:

Obajwy-trudno włączyć nie można włączyć biegów

Przyczyna:

1. Zatarty lub nieszczelny siłownik sterujący sprzęgłem

Sposób Pestępowania - sprawdzić wzrokowo

2. Tarcza sprzęgła zatarta na wałku sprzęgłowym, wielowypust pozbawiony smaru lub zatarty

SP - Oczyścić wielowypust, usunąć zadziory, w razie potrzeby usunąć produkty korozji i nałożyć cienką wartswę smaru MoS2

3. Powietrze w układzie hydraulicznym sterowania sprzęgła; SP - odpowietrzyć układ

4. Okładzina zasklepiona produktami ścierania - SP - wymiana tarczy

5. Tarcza sprzęgła ma bicie boczne - SP - zlecić sprawdzenie tarczy

6. Uszkodzony zespół dociskowy - SP - wymienić docisk

DOBRZE ŻE TO NIE SKRZYNIA... NIEKTÓRZY MIELI TE SAME OBJAWY, WYMIENILI SKRZYNIĘ, A ZA 3 MIESIĄCE TEN SAM PROBLEM Z 1 i R.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może płyn jest do d*py? przecierz to siłownik jest nie linka(może jak sie płyn nagrzeje to traci swoje własciwości) wymien :hi:

Taaak , zamarza lub wyparowywuje.............. a może płyn pod wpływem temperatury staje się ściśliwy :decayed::naughty::kox:

A czy pozostałe biegi jesteś w stanie wrzucić przy pracującym silniku i wciśniętym sprzęgle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może płyn jest do d*py? przecierz to siłownik jest nie linka(może jak sie płyn nagrzeje to traci swoje własciwości) wymien :hi:

Taaak , zamarza lub wyparowywuje.............. :decayed::naughty::kox:

A czy pozostałe biegi jesteś w stanie wrzucić przy pracującym silniku i wciśniętym sprzęgle ?

nie filozuj :gwizdanie:

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może płyn jest do d*py? przecierz to siłownik jest nie linka(może jak sie płyn nagrzeje to traci swoje własciwości) wymien :hi:

Taaak , zamarza lub wyparowywuje.............. :decayed::naughty::kox:

A czy pozostałe biegi jesteś w stanie wrzucić przy pracującym silniku i wciśniętym sprzęgle ?

nie filozuj :gwizdanie:

:decayed:

Nie filozofuje, wytłumacz mi co może się stać z płynem pod wpływem temperatury silnika i jego przetłaczania , że układ przestaje poprawnie pracować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cwaniakuj :naughty:

ok dziadku

:decayed: (dobra koniec,to nie temat na takie słodzenie) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...