Młody_drog Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 No i następna połowa modu już za mną. Do puki wszystko jest świeże w pamięci to opiszę jak wymieniłem sprężyny z tyłu na obniżające Koni (-40mm).TyłCo potrzebujemy:1. Ściągacz do sprężyn (Spring compressor) - do dostania w większości sklepów motoryzacyjnychwyglądają tak (są 2 sztuki, zakładamy na przeciwko siebie):2. Sprężyny obniżające (w moim przypadku Koni) www.larkspeed.com - wyszły mnie 150 euro z przesyłką no i gwarancja dożywotnia 3. Najlepiej drugą osobę do pomocy4. Klucze-oczkowy 22, 20-Nasadkowy na grzechotkę 20Zaczynamy od zdjęcia koła, tego chyba nie muszę opisywać... ? heheNajlepiej postawić samochód na jakieś podstawce, oczywiście dla bezpieczeństwa w razie jakby lewarek się ześlizgnął, połamał czy cholera wie co, remember, SAFETY first! Odkręcamy wahacz kluczami 20 i 22. Podnosimy piastę na lewarku i wyciągamy śrubę.Zakładamy ściągacze na sprężynę, no i kręcimy, pamiętajmy o założeniu ich jak najbardziej na przeciwko siebie, strasznie do d*py jest dojście więc skręcenie trochę zajmuje. (tutaj mam zdjęcie już nowej sprężyny, ale trzeba tak założyć ściągacze najpierw na starą)Jak mamy już wystarczająco skręconą że da się ją już trochę ruszyć to teraz przyda się druga osoba. Ty próbujesz wyciągnąć sprężynę, a druga osoba pcha piastę w dół żeby było łatwiej. Jak nie chce wyjść to trzeba bardziej skręcić.A jak wyjdzie to mamy taki widok:Porównanie starej ori 1ba Audi i nowej Koni -40.Teraz zostaje nam założenie ściągaczy na nową sprężynę w dobrym miejscu, żeby nie przeszkadzała osłona nadkola przy wkładaniu sprężyny na miejsce. Prosimy naszego pomocnika o pchanie w dól piasty no i wkładamy na miejsce upewniając się, że górna gumka i dolne wycięcie są w poprawnym miejscu. Podnosimy lekko piastę na lewarku, wkładamy śrubę, przykręcamy i włala, zabieramy się za drugą stronę.Jako iż robiliśmy to pierwszy raz to zeszło nam około 1,5h na 1 stronę. Specjaliści mają jakiś patent no ale cóż, my tylko amatorzy hehe.W niedzielę planuje zmienić przód to dopiszę w miarę możliwości jak poszło Niestety nie miałem jeszcze zdjęcia jak usiadł ale mam nadzieję, że jak zrobię przód to zrobię i foty! W każdym bądź razie -40 to jest optymalne rozwiązanie!Aha no i nie przejmujcie się jak po złożeniu wszystkiego do kupy będzie się wydawało, że stoi jak stał dalej (na szczudłach). Amortyzator był rozciągnięty przez jakiś czas i potrzebuje się skurczyć. Jedźcie się przejechać, docisnąć tył no i zejdzie! Pozdro klubowicze no i miłego rezania.!
salata Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Fajnie ze opisales bo ja dzis zmienialem przod i zastanawialem sie jak "ugryzc" tyl:)
truckmaniac Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Kuźwa. Ja u siebie wczoraj zmieniłem przód i poszło bez problemów. Tył próbowałem ugryźć dzisiaj i poległem Jakoś nie jestem w stanie założyć ścisków w pokazany sposób.
sikszak Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 mi również nie udało się założyć dwóch ściągaczy naprzeciw siebie i w rezultacie nie założyłem sprężyn Przód bez problemu a tył chyba oddam do mechanika niech on się pomęczy:D
Młody_drog Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Opublikowano 16 Maja 2010 Haha to strasznie dziwne, bo u mnie właśnie tył zrobiłem sam, a przód oddałem mechanikowi bo nie dałem rady. Może dlatego, że śruby były tak zajechane, że masakra! Musiał wyciągnąć całą zwrotnicę i na frezarkę. 1
KOval81 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Tak dla ciekawości dołożę od siebie, że też nie mogłem założyć ściągaczy na tył - za nisko siedziało autko Sprawę rozwiązałem w inny sposób - odkręciłem śrubę mocującą stabilizator, poluzowałem śrubę która była pod nią oraz wykręciłem tą mimośrodową trzymającą piastę. troszkę roboty było (przy okazji zmieniałem tarcze i klocki), no i trzeba by się udać później na diagnostykę. Następnie całą piastę odgiąłem w dół i wyciągnąłem sprężynkę
truckmaniac Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Tak dla ciekawości dołożę od siebie, że też nie mogłem założyć ściągaczy na tył - za nisko siedziało autko Sprawę rozwiązałem w inny sposób - odkręciłem śrubę mocującą stabilizator, poluzowałem śrubę która była pod nią oraz wykręciłem tą mimośrodową trzymającą piastę. troszkę roboty było (przy okazji zmieniałem tarcze i klocki), no i trzeba by się udać później na diagnostykę. Następnie całą piastę odgiąłem w dół i wyciągnąłem sprężynkę I właśnie tą metodę zamierzam zastosować. Tą mimośrodową wykręciłem, ale to było jeszcze za mało. Widziałem, że teraz przeszkadza w dalszym odchyleniu właśnie stabilizator.Niestety czas nie pozwolił, ale myślę, że w sobotę znów powalczę
Kuba A4 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 czy do wyjecia amora ze sprezyna z przodu musi wyjechac jakis wahacz gorny bo kiedys w B5 wymienialem sprezyny i obylo sie bez takich problemow ---------- Post dopisany at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ---------- jakie sciagacze lepiej kupic 260 czy 380 mm tylko te dluzsze chyba nie dadza rady z tylu co?
kris_91 Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 Jak zalożyć spręzyne Weitec do B6 na tył ponieważ sa jakby sciete z jednej strony na górze/dole. Jesli sciecie dam na góre bo tam siedzi lepiej to napis jest do góry nogami. Ktoś pomoże?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się