Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Modyfikacje 1,9tdi Quattro ,cześci mechaniczne + chiptuning


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

Na początku - na forum jestem od kilku dni i przyznam szczerze ze jest bardzo ciekawego, obszerne wypowiedzi, ale iż jestem początkującym na forum nie wszystko rozumiem i mam kilka pytan - temat byl powielany w innych watkach o ktorych czytalem, ale wydaje mi sie za mam inne watpliwosci...

Przejde do rzeczy, posiadam A4 1,9TDi Quattro - 2004r. Przebieg orgynialny 289tys, silnik AVF 131PS. Chcialem uzbroic auto w troche wiecej kucykow, ale trybem bezpiecznym tzn. jezdze dosc duzo (okolo 80tys km rocznie) i nie chcialbym przemeczac zadnych z podzespolow i moje pytanie czy chiptuning prowadzi do oslabienia jakis komponentow silnika ? tzn. sprzeglo, dwumas, turbo itp. ?

W chwili obecnej modyfikuje hamulce (przod : tarcze 320mm + klocki i odpowiednie zaciski - wszystko dzieki pomocy jednego z forum-owiczow) - takze niebawem powinny byc u mnie zainstalowane

Ponadto auto jest obnizone o 40 mm od standardu

Zmodyfikowane przednie oswietlenie tzn. Xenon + postojowki LED na szynie Can-a, kierunki OSRAM z niebieska poswiata i dlugie swiatla Philips Extreme Power

Sportowy filtr powietrza K&N + magnetyzery

Oryginalny uklad wydechowy (2 tlumiki)

No i moje pytanie co warto lub nie warto wymienic lub zrobic aby przybylo bezpiecznie kucykow - szczerze dodam ze interesowala by mnie tutaj liczba 200KM, dodam jeszcze ze turbina wymieniana byla na nowa w serwisie ASO przy przebiegu 190tys.

Z diagnostyki silnika wynika ze 3 PD leje nieco wiecej paliwa niz pozostale 1,33mg (o ile dobrze pamietam) miesci sie to w normie ale nie wiem jak dlugo... i czy ewentualnie idzie to jakos wyczyscic ?

Czytalem ze mozna zmienic IC, turbo, PD ? Prosilbym o przyblizenie ile dane podzespolu moga przyniesc kucykow, jakie sa koszta i poziom trudnosci wykonania...

Nie doczytalem rowniez o mozliwosciach sprzegla standardowego i dwumasu ktore podobno szybko pada... czy sa jakies mocniejsze sportowe wersje ?

Na koncu po wszelkich przerobkach dopiero chcialbym zrobic chiptuning - nowy program...

Pozdrawiam i prosze o odp.

Opublikowano

w Twoim przypadku kolego... na 200KM musisz mieć:

Turbina BRD - ok. 1500zł - po jej zmianie program wyplułby ok. 170 - 180KM

FMIC - centralny intercooler do 1000zł - razem byłoby z 200 pod warunkiem że wtryski dadzą radę... jeśli nie to wtryski z końcówką AL i byłoby 200...

200KM i 400Nm to granica dla sprzęgła i dwumasu... (umowna bo wielu jeździ i nic się nie dzieje - tym bardziej że masz AVF gdzie jest trochę większe...) więc można by było wzmocnić te elementy u radzikowskiego

zresztą - poczytaj tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_czarna_padlina_19_tdi_212km_i_405nm_wykres_strona_17-t90195.0.html

Sportowy filtr powietrza K&N + magnetyzery

no tym to mnie zabiłeś... pomijając wątpliwą skuteczność tych magnetyzerów... filtry nasączane podobno źle wpływają na przepływomierz...

Opublikowano

no przy tym roczniku, raczej pewne, że kolega będzie miał słabsze pompki BA... przy nich wynik 200hp staje się bardzo wątpliwy...

u mnie na tych pompkach przy reszcie gratów i przebiegu 195 tysi wyszło 185hp i 396NM... wiadomo nie liczby jeżdżą więc nie nastawiał bym się na konkretny wynik tylko na optimum dla Twojego silnika!

co do kosztów, to wszystko zależy co i jak i GDZIE planujesz robić..

turbo 1500zł - wymiana 150zł - albo sam....

cooler - 1800zł profi firma - 1000zł jak zrobisz sam...

strojenie - 1400zł...

pytanie co z rozrządem? kiedy był wymieniany? jeśli pierwszy był przy około 120tkm następny przy 210tkm to wypadałoby też już wymienić wszystkie elementy dla bezpieczeństwa, bo bezsensu za 20tkm znowu rozbierać przód (i tak ściągasz to montażu coolera więc koszty roboty na pewno bedą niższe...)

sprzęgło w serii powinno wystarczyć...to AVF więc do 400Nm jest bezpiecznie :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

Rozrzad robilem 20tkm takze raczej spokojnie, pytanie jeszcze z mojej strony, czym rozni sie turbo ktore wymieniliscie od Ori ? czy przy wymianie przewody od turbo beda pasowac ? Co do FMIC-a to rozumiem ze jest to IC ? Co do PD to jakie sa koszty ? Jakie polecacie i czy ewentualnie latac na nich az sie calkowicie zuzyja czy odrazu wymienic ? Jakie sa koszta ? Co do dwumas-u i sprzegla to rozumiem ze nie ma 100% pewnosci ze wytrzyma 200km ? Pytam poniewaz mam znajomego ktory rowniez ma A4 2002r. z modem na 180KM i po przejechaniu 30tkm padlo mu sprzeglo, dwumas, do tego prawie pol elektroniki - i troche mnie to przerazilo...

Pozdrawiam i czekam na odp.

Opublikowano

Skoro 20 000 km wcześniej, to rzeczywiście nie ma sensu zmieniać już w tym momencie.

Turbo BRD jest od silnika 2.0 170PS - większe, wydajniejsze, ale często zdarzają się takie, które późno wstają, ale za to ciągną wyżej.

FMIC to centralny IC.

PD AL to koszt ok 100-1200 pln / kpl - 4 szt. równie ż wydajniejsze, pozwalające wraz z resztą gratów w/w osiągnąć 200 ps.

200KM sprzęgło i dwumas wytrzymają, pod warunkiem, że nie będziesz miał zbyt dużo Nm w dolnych zakresach obrotów (najczęściej wykorzystywanych) - nie będzie tak modnego kiedyś strzału Newton'a.

Jak widzisz, niektórzy mają podobne moce po samym sofcie, a niektórzy po całej kompletnej modyfikacji (BRD, FMIC, Al +soft) - także nie ma zasady, że wyjdzie Ci tyle, albo tyle. Ważna jest kondycja motorowni.

Opublikowano

Rozrzad robilem 20tkm takze raczej spokojnie, pytanie jeszcze z mojej strony, czym rozni sie turbo ktore wymieniliscie od Ori ? czy przy wymianie przewody od turbo beda pasowac ? Co do FMIC-a to rozumiem ze jest to IC ? Co do PD to jakie sa koszty ? Jakie polecacie i czy ewentualnie latac na nich az sie calkowicie zuzyja czy odrazu wymienic ? Jakie sa koszta ? Co do dwumas-u i sprzegla to rozumiem ze nie ma 100% pewnosci ze wytrzyma 200km ? Pytam poniewaz mam znajomego ktory rowniez ma A4 2002r. z modem na 180KM i po przejechaniu 30tkm padlo mu sprzeglo, dwumas, do tego prawie pol elektroniki - i troche mnie to przerazilo...

Pozdrawiam i czekam na odp.

- turbo od BRD czyli od silnika 2.0 TDI 170KM... po prostu więcej pompuje - Twoje starcza do jakiś 165KM i nie wydala... rzadko więcej

- FMIC to IC - bardzo ważne w upały...

- pompowtryski z końcówką AL można wyrwać już powyżej 1000zł za komplet... pytanie w jakim stanie :wink4: - aktualnie na allegro są za 1500zł... czasem zdarza się na forum w dziale "sprzedam"

- decyzję czy latać na tych co masz czy nie raczej powinien podjąć ten co będzie robił program

- sprzęgło wytrzyma o ile nie pojedziesz do jakiegoś idioty który zrobi Ci "strzała" z niutonów bardzo nisko... krzywa momentu powinna być możliwie płaska i ciągnąć od 1900 - 2000 obr. - nie niżej (co było modne parę lat temu...)

- Kolega ponieważ ma 2002r więc pewnie ma AWX (możesz spytać czy ma 5 czy 6 biegów - 5tki czyli AWX mają mniejsze sprzęgło - wszystko też zależy od jego stanu... bez wirusa też może Ci paść za chwilę)[br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 13:07_________________________________________________tyle się rozpisałem że KOval81 mnie uprzedził :wink4:[br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 13:07_________________________________________________ale przynajmniej obaj mamy podobne zdanie...

Opublikowano

Za 1000zł nie kupisz pompek AL w dobrym stanie. Praktycznie wszyskie używki to szrot.

Albo możesz poszukać pompek z pewnego żródła ale wtedy kosz pewnie bedzie wiekszy 1,5-2,5tyś zł albo wymienić w swoich pompkach końcowki na nowe o wiekszym przepływie paliwa koszt 1,2-1,5 tys zł.

Ja w swoim aucie robie podobną modyfikacje silnik, hamulce i zawieszenie i powiem tyle że jak chcesz to mieć zrobione porządnie to musisz się liczyć z wydatkami rzędu 10 tyś zł lub nawet wiecej. I nie słuchaj bredni ze pompki wymiensz na wydajniejsze za 1000zł bo same uszczelki do pompek to koszt 200-300zł + wymiana nastepne 200zł. Tak samo turbo BRD nowe to koszt 2000-2500zł + uszczelki, przewody i wymiana natepne 500zł.

Opublikowano

Czyli generalnie mozna wymienic turbo BRD do tego FMIC no i wydaje mi sie ze jakis rozsadny program u osoby ktora sie na tym zna i powinno chulac, pytanie jeszcze czy na Ori PD wyciagnie sie 200KM ? Co do A4 od znajomego zbieraja sie ona od Nm od 1300rpm wiec chyba troche za nisko ...

Teraz pytanie czy poloski i dyfer wytrzyma taka moc czy tez trzeba robic jakies modyfikacje ? No i czy wieksze turbo szybciej zuzywa silnik ? Jak to wyglada z eksploatacja ? Autko lata na Motul-u pelny syntetyk oczywiscie i nie bierze ani grama...

Pozdrawiam !

Opublikowano

Masz bardzo małe szanse że po wymianie tylko turbo i FMIC bedzie 200km ale wszystko jest mozliwe. Licz jeszcz że może się okazać że napinacz rozrządu nie wyrabia i trzeba go wymienić na hydrauliczny, po za tym głowica po takim przebiegu pewnie nie jest juz w super kondycji i żeby zrobićmoc jaką oczekujesz trzeba bedzie ją wyremontować.

Moja proozyja zacznij od samego programu i zobacz co z tego wyjdzie. Z czasem jak bedzie malo to zrobisz mody mechaniczne.

Opublikowano

Za 1000zł nie kupisz pompek AL w dobrym stanie. Praktycznie wszyskie używki to szrot.

Albo możesz poszukać pompek z pewnego żródła ale wtedy kosz pewnie bedzie wiekszy 1,5-2,5tyś zł albo wymienić w swoich pompkach końcowki na nowe o wiekszym przepływie paliwa koszt 1,2-1,5 tys zł.

Ja w swoim aucie robie podobną modyfikacje silnik, hamulce i zawieszenie i powiem tyle że jak chcesz to mieć zrobione porządnie to musisz się liczyć z wydatkami rzędu 10 tyś zł lub nawet wiecej. I nie słuchaj bredni ze pompki wymiensz na wydajniejsze za 1000zł bo same uszczelki do pompek to koszt 200-300zł + wymiana nastepne 200zł. Tak samo turbo BRD nowe to koszt 2000-2500zł + uszczelki, przewody i wymiana natepne 500zł.

tak jak pisze kolega Jarol ... wszystko zalezy od zasobnosci twojego portfela :wink4: poszukaj modyfikacje z twoim silnikiem to zobaczysz wyniki

Opublikowano

mam pyt co do zmiany turbiny na brd to duzo trzeba przerabiac zeby ja wlozyc zamiast avf bo tez chce sie podjac modyfikacji mojej b6 1.9???

Opublikowano

mam pyt co do zmiany turbiny na brd to duzo trzeba przerabiac zeby ja wlozyc zamiast avf bo tez chce sie podjac modyfikacji mojej b6 1.9???

Tylko wąż wychodzący do IC reszta pasuje P&P, poszukaj troszke bo jest pełno opisów tego typu modyfikacji.

Opublikowano

"JAROL" u mnie zestaw uszczelek do 1,9 TDI PD to 92,00 zł. z Vat-em za komplet na silnik. Oryginał Bosch. Skąd ci się wzięło 200-300 złotych?

Kosmos jak dla mnie. Ponad 300 szuk leży u mnie na półce. Przy hurcie mozliwośc rabatu :evil:

Opublikowano

"JAROL" u mnie zestaw uszczelek do 1,9 TDI PD to 92,00 zł. z Vat-em za komplet na silnik. Oryginał Bosch. Skąd ci się wzięło 200-300 złotych?

Kosmos jak dla mnie. Ponad 300 szuk leży u mnie na półce. Przy hurcie mozliwośc rabatu :evil:

Z ASO :wink4: Ja na szybko potrzebowałem dwa komplety (na dwie pompki) to płaciłem coś ponad 80zł za jeden w ASO.

Opublikowano

Mocno telepie autem przy gaszeniu jak wywalisz EGR i klape gaszącą.

Opublikowano

a jak wplywa to na zywotnosc silnika takie modyfikacje zakladajac ze chcial bym wyciagnac z niego okolo 200km i 400Nm??? (mam juz zrobione ponad 200 000km)

Opublikowano

ja podobne zmiany bede robil w sierpniu,kupilem turbine BRD-1500 po sprawdzeniu na wywazarce wysokoobrotowej i wymianie uszczelniaczy,kompletny centralny FMIC z orurowaniem zrobia chlopaki z PM-MOTORSPORT w Nadarzynie za ~1500,i pozniej pojda pewnie koncowki ,w tej chwili mam po progranie u Rogala 165 kucy,zobaczymy ile bedzie po suszarce ,FMIC i przestrojeniu u Witka i wtedy pomysle o wtryskach,na szczescie zawias i heble mam na razie za soba :good:

a tak dla informacji,po dwoch latach po programie zrobilem logi w ostatni wtorek i stara turbina pompuje idealnie.pzdr

Opublikowano

a jak wplywa to na zywotnosc silnika takie modyfikacje zakladajac ze chcial bym wyciagnac z niego okolo 200km i 400Nm??? (mam juz zrobione ponad 200 000km)

wlasnie niech sie ktos madry wypowie w tym temacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...