Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 2.5 TDI AFB] Falowanie obrotow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na rogrzanym silniku (70 Olej 90 Plyn) jak przytrzymam obroty na np. 2000 to po wyrownaniu do 2 tys faluje w zakresie okolo 100 obrotow i jest to slyszalne jakby klawiatura zagrywala - falwoanie jest bardzo cykliczne i czestotliwosc wzrasta wraz z podnoszeiem obrotow, jest to tez odczuwalne przy rozpedzniu sie trzymajac pedal gazu w jednym poziomie. Dodam, ze na luzie gdy przytrzymam na 2 tys i deliakatnie zaczne dodawac gaz - zdaza sie ze obroty stoja w miejscu nawet gdy pedal juz w podlodze...jakby czujnik polozenia pedalu gazu nie dzialal. Przy normalnym dodawaniu gazu zadnych opoznien. Silnik ogolnie zbiera sie dobrze. Na jalowym nie faluje wogle. Sprawdzalem przy zimny silniku i nawet tak do 60 stopni oleju cisza i rowniutka praca. Moim zdaniem czujnik polozenia pedalu gazu, ale czy na pewno i czy jedynie to, Vag dopiero w poniedzialek. Prosze o pomoc, Jesli ktos ma ETKE to moze da rade podac nr czujnika, to moze poszukam gdzies na szrocie na chwilowa podmianke.

Prosze o pomoc, moze ktos sie z tym spotkal.

Opublikowano

A przeszukiwales forum ?? Bylo troche o tym, poprobuj troche :razz:

Opublikowano

Jak szukam ""falowanie obrotow" to raczej wszystko dotyczy jalowego a ja mam to jedynie przy przytrzymaniu na np. 2000, 2500, 3000 it ak do 4000, wtedy cichnie ale proporcjonanie do obrotow cykl falowania sie nasila wiec po 4 tys juz jakby go wogle nie slychac....

Opublikowano
Jak szukam ""falowanie obrotow" to raczej wszystko dotyczy jalowego a ja mam to jedynie przy przytrzymaniu na np. 2000, 2500, 3000 it ak do 4000, wtedy cichnie ale proporcjonanie do obrotow cykl falowania sie nasila wiec po 4 tys juz jakby go wogle nie slychac....

Poczekaj na tego Vaga moze cos bedzie ...

Mozliwe ze to ten czujnik, ETKE ma napewno Pikuś, napisz do niego :razz:

Opublikowano

Bylem przed chwila u mechaniora od TDI, jutro VAG po 8smej, jak mu powiedialem ze faluje na 2-3 tys przy stalym polozeniu ugazu i jest to tez odczuwalne podcas jazdy przy spokojnym przyspieszaniu to poweidzial ze nie chce starszyc ale albo wlasnie czujnik od polozenia gazu albo pompa..niestety. Vag prawde mi powie. ETKE sobie chyab dam rade jeszcze dzis zassac.Warto miec "przy sobie".

Opublikowano

rav_ef , jakbyś potrzebował to mam kontakt do mechaniora w Olsztynie, który pracował u Palmowskiego a teraz sam naprawia

Opublikowano

Witam, wczoraj zatankowalem na Shelu 54 l bo tyle wlazlo pod korek. Problem falowania zniknal, podejrzewam paliwko, popzrednei tankowanie bylo na StatOil bo mi brat tankowala, ja do tej pory tylko Shell. W poniedizalek zczytuje bledy ze sterownika pompy bo byly cztery i zostaly wyjasowane, lecz po ich kasacji falowanie (do ponownego tankwawnia) nadalk bylo. Tak wiec moze cos przytkalo albo poszlo trefne paliwo na StatoiL Olsztyn ul. Sliwy.

Bede monintowal w poneidzialek po diagnostyce. Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam, wczoraj zatankowalem na Shelu 54 l bo tyle wlazlo pod korek. Problem falowania zniknal, podejrzewam paliwko, popzrednei tankowanie bylo na StatOil bo mi brat tankowala, ja do tej pory tylko Shell. W poniedizalek zczytuje bledy ze sterownika pompy bo byly cztery i zostaly wyjasowane, lecz po ich kasacji falowanie (do ponownego tankwawnia) nadalk bylo. Tak wiec moze cos przytkalo albo poszlo trefne paliwo na StatoiL Olsztyn ul. Sliwy.

Bede monintowal w poneidzialek po diagnostyce. Pozdrawiam.

Ja od 1,5 roku tankuję tylko w NESTE, koło REALA i na Warszawskiej i nigdy się nie zawiodłem :wink:

Opublikowano

Piuro :-) no ja sie przejechałem na paliwku z ul śliwy z StatOil i tam pewnie już nie pojade...NESTE sprawdze chętnie przy nastepnym razie, a na Warszawskiej to na której stacji???

Opublikowano
Piuro :-) no ja sie przejechałem na paliwku z ul śliwy z StatOil i tam pewnie już nie pojade...NESTE sprawdze chętnie przy nastepnym razie, a na Warszawskiej to na której stacji???

Na Olsztynek, za światłami koło jednostki wojskowej po lewej stronie, koło fotoradaru trzeba zrobić nawrotkę. Stacje są bezosługowe :wink:

Opublikowano

Bylem u mechaniora na ponownej diagnozie po skasowaniu bledow i niestety 3 bledy ze sterownika pompy, diagnoza jest u nich jedna - pompa sie konczy i bledy typowe dla zuzycia jej podzespolow, choc mam nadzieje ze poki co nie teraz nie juz itp. Wg nich niedlugo moze albo falowac na kazdym paliwie albo sie zesra ze nie odpale. Poki co jezdze i bede monitowal...

Opublikowano

czyli trza zbierac kaske na regeneracje pompy

Opublikowano

No na to wychodzi, chodz mi po glowie jakies inne tamaty typu pozbyc sie auta w jakis wulgarny sposob tak zeby nadawalo sie na czesci...kupilem za 26,1 K, wymienilem kpl wachaczy przod i pelen rozrzad z pompa i doskoczylem do 30K a tu info ze sie pompa powoli marszczy...zobaczymy..pozjezdze, nie bede nadwyrezal zbytnio pompy....najchetniej to bym wzial silnik 180 KM w nominale jak mam wybulic 3K za regeneracje z wymiana itp to juz lepiej szukac w niemczech silnika..a jak szukac to juz 180 KM bo myslalem o wirusie do tego ale jak pompa nie bardzo to tu akurat sobie odpuszcze....poki co jezdze, licze ze te bledy sa juz dluzszy czas, na szafie 162 tys, w opinii mechanikow czasem te pompy 160-220 tys sie koncza....tak mi troche nie pomysli to wszystko ale jakos z tego predzej czy pozniej wybrne - pytanie tylko za ile kasy i za ile czasu :-) Pozdrowki :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...