Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Co ile należy wymieniać odmę ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A sprawdziles wogole jaki masz typ odmy, bo jakbys poczytal to bys wiedzial ze sa dwa typy w tych rocznikach. Ty masz prawdopodobnie ten nowszy typ, ktory sie nie wymienia.

Opublikowano

Bo to duza kasa dla niego trzeba duzo rzeczy sciagac. A jak robilem swapa na AKN z 2001 to juz byl nowy typ odmy.

Opublikowano

Ja wymienilem profilaktycznie odme przy 260.000km, ale w AKE jest ona nieawaryjna raczej.

Opublikowano

we wszystkich modelach AKE jest ten 'nowy' rodzaj odmy - ponoc nie zapychajaca sie (nie mialem jej w rekach, nie potrafie wiec okreslic czy faktycznie ma niska 'podatnosc' na zapchanie).

Lecz nic nie stoi na przeszkodzie abys zaobserwowal czy masz typowe objawy zapchanej odmy:

'syczacy' korek wlewu oleju, wypchniety bagnet, zadymianie na szaro, silnik 'obrzygany' olejem.....

lub tez (chyba najskuteczniejsza metoda) - dokonac pomiaru cisnienia w skrzyni korbowej: mozna to zrobic samemu za pomoca kawalka przezroczystego weza (majstrujac sobie tzw u-rurke), pomiaru nalezy dokonac przez rurke od bagnetu oleju. Chociaz nie udalo mi sie nigdzie znalezc (z potwierdzonego) zrodla jakie wlasciwie ma tam byc cisnienie to z osobistych doswiadczen wiem ze w silniku AFB:

roznica poziomow wody w okolicach 14 cm to sa juz wyrazne objawy 'zapchanej odmy' (korek 'syczy' i podskakuje),

roznica poziomow wody w okolicach 3 cm - odma 'nowka' sztuka. (pomiar dwa dni po zalozeniu nowej)

podobno roznica poziomow nie powinna przekraczac 5 cm. (tyle wygrzebalem z sieci)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...