irlandczyk007 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Czesc.Jezdze teraz golefem 1.4.Chcicalbym sie zapytac jakie osiagi w porownaniu do golfa 1,.4 ma audi 1.6?Chodzi o spalanie iprzyspieszenie etc?
ROBERT Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 jakie osiagi w porownaniu do golfa 1,.4 ma audi 1.6?Chodzi o spalanie iprzyspieszenie etc? Będą porównywalne bądź z niewielką przewagą w stronę GOLFa - lżejsza buda (no i 1.4 to chyba 16V ) Ja mam 1.6 w B5, spalanie ok. 10 l/100km. Osiągi ... dla mnie wystarczające, ale czasami (szczególnie w trasie) przydałoby się choć ze 20 kucy więcej, dość odczuwalny spadek mocy po włączeniu klimy. W B6 jest silnik [ALZ] bardzo podobny do mojego [ANA] - jest m. in. przepustnica DBW
tomcio1600 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Czesc.Jezdze teraz golefem 1.4.Chcicalbym sie zapytac jakie osiagi w porownaniu do golfa 1,.4 ma audi 1.6?Chodzi o spalanie iprzyspieszenie etc? Przede wszystkim jakim Golfem ? której generacji ? silnik 1.4 - ile kucy ? to jest ważne bo nie można porównywac tylko i wyłącznie pojemności silnika.. z samej konstrukcji i sposobu zasilania może wynikac bardzo duża, odczuwalna różnica. (mono a wielopunkt)
ROBERT Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Przede wszystkim jakim Golfem ? której generacji ? silnik 1.4 - ile kucy ? to jest ważne bo nie można porównywac tylko i wyłącznie pojemności silnika.. z samej konstrukcji i sposobu zasilania może wynikac bardzo duża, odczuwalna różnica. (mono a wielopunkt) No racja, ja brałem pod uwagę tylko Golfa Mk4 z sinikiem 1.4 16V ... tutaj były by porównywalne osiągi, ale spalanie na pewno mniejsze w Mk4 ...
Pucek Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Panowie, przecież B6 to ciężka krowa, uważam że silnik 1.8T jest w sam raz do takiej budy, spalanie to samo co w 1.6 bo niestety takim "jedensześć" żeby jakoś to jechało trzeba nacisnąć więcej gazu, natomiast w 1.8T wystarczy go tylko musnąć Nigdy ale to nigdy już bym się nie pchał w silnik typu 1.6 czy też 1.8 :gwizdanie:
ROBERT Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Nigdy ale to nigdy już bym się nie pchał w silnik typu 1.6 czy też 1.8 :gwizdanie: Dokładnie ... ja następne [b7] kupuje z silnikiem co najmniej 1.8T lub 2.0TFSI 1.6 jest jeszcze w miarę wystarczające do jazdy samemu, ale jeżeli wsiądą 3-4 osoby to już ch**nia
Narcyz 35 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 A kto powiedział że Golf IV jest lżejszy od A4. To ta sama waga. Fakt silnik 1.6 to trochę mało jeżeli jest pełne auto. Ale z drugiej strony to nawet w naszym kraju to nie ma gdzie 5 wrzucić.
ROBERT Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 A kto powiedział że Golf IV jest lżejszy od A4. To ta sama waga ... :doh1:
Kowi87 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 A kto powiedział że Golf IV jest lżejszy od A4. To ta sama waga. Fakt silnik 1.6 to trochę mało jeżeli jest pełne auto. Ale z drugiej strony to nawet w naszym kraju to nie ma gdzie 5 wrzucić. No prosze Cie Golf4 1,4 wązy tyle co A4 B6 1.6 porównaj i wróc napisz jeszcze raz http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/ http://www.moto-portal.pl/glowna/Techniczne/Audi/A4/2889 Golf - 1174kg średnie spalanie ok 7l Audi - 1295kg
Gość mmcv Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Silnik 1.6 to porazka w takim samochodzie , ale jak lubisz sie meczyc i modlic zeby wyprzedzic to czemu nie - ciezko mi pojac ze mozna takiego gniota wsadzic do 1350kg Avant i 1265kg Sedan... 12.5 do setki ... :gwizdanie: spalanie mysle ze po miescie 11 l zje.
Narcyz 35 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Co to jest 100 kg różnicy , moja teściowa na tylnym siedzeniu to już jest różnica :>
irlandczyk007 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 No tak.Jednak nikt niepowiedział o tym ze: 1.8 duzo wieksze oplaty Mieszkam w irlandi ubezpiecznie wieksze o 500euro na mieisac 1.8t wieksze oplaty drogowe koljen e 300 euro wiecej 1.8t drozszy zakup kupna autka na plus przispieszenie no i tyle Wiec tak sobie mysle albo zarabiam na ropie i 1.9 tdi albo zarabiam na oplatach i wtedy 1.6 1.8t to nonsens Jak myslicie? ps.chodzi o golfa 4 1.4 16v. Chyba niepowiecie ze przyspieszenie jest gorsze w 1.6 aui i spalanie wieksze? Jestem tez ciekawy czy do 1.6 idzie zamontowac turbine?
Pucek Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 No tak.Jednak nikt niepowiedział o tym ze: 1.8 duzo wieksze oplaty Mieszkam w irlandi ubezpiecznie wieksze o 500euro na mieisac 1.8t wieksze oplaty drogowe koljen e 300 euro wiecej 1.8t drozszy zakup kupna autka na plus przispieszenie no i tyle Wiec tak sobie mysle albo zarabiam na ropie i 1.9 tdi albo zarabiam na oplatach i wtedy 1.6 1.8t to nonsens Jak myslicie? ps.chodzi o golfa 4 1.4 16v. Chyba niepowiecie ze przyspieszenie jest gorsze w 1.6 aui i spalanie wieksze? Jestem tez ciekawy czy do 1.6 idzie zamontowac turbine? kombinujesz jak koń pod górkę :gwizdanie: jak już tak Ci nie odpowiada 1.8T to kup sobie 1.9 tdi 1.6 w B6 taniej kupisz, dlaczego? prosta odpowiedź, każdy normalny człowiek wie że tak słaby silnik nie nadaje się do tego auta spalanie, założę się że w 1.6 a 1.8T nie będzie różnicy, a nie zdziwiło by mnie to że w 1.8T będzie mniejsze więc myślę że chyba wiesz co wybrać :gwizdanie:
irlandczyk007 Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Własnie zeby kupic 1.9 tdi tzreba dac 1000 euro wiecej niz za 1.6.Suma sumarów nie opłaca sie.
Wandej Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 a od 2.0 też dużo większe opłaty będą? Ja mam i nie narzekam... 9.9 do setki tyle co seria 1.9TDI. No ale jak chłopaki mówią 1.8T byłoby najlepsze bo spalanie podobne i 8.9 do setki. Chyba że lubisz się po prostu toczyć
irlandczyk007 Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Tak.Własnie od 2.0 tez wysokie oplaty.Podobnie do 1.8t. Szkoda ze niema czegos jak 1.6 turbo albo 1.6 tdi.
Gość mmcv Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Suma sumarów nie opłaca sie. ale ze co sie nie oplaca ?? A jak za 3.0Tdi trzeba dac 10tys E wiecej to tez sie nie oplaca ? Przeciez to duzo lepszy silnik dajacy wiecej frajdy z jazdy niz 1.6, przez to tez inny samochod . Nie wiem Irlandczyk jakim Ty tokiem rozumowania idziesz ale jak szukasz auta z A do B to kupuj 1.6 . Pomijajac fakt ze 1.6 jest gorzej doposazone niz 1.9 i np moze nie miec klimy . p.s. 2.0 tez bym nie rozwazal , albo 1.8T albo 1.9tdi jesli juz bo o 2.5 nie wspominam bo "nie opłaca sie" p.s2. A jaka ta roznica jest powiedz mi w tych oplatach ?? . 2.0 HDCI - 800E / rok znajomy placi , za seja placil kolo 550-600 ... :gwizdanie: - oczywiscie w skali roku .
irlandczyk007 Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Ja chciałbym sie zapytac tych co maja 1.6 jak to rzeczywiscie jest.[br]Dopisany: 19 Marzec 2010, 17:31_________________________________________________Wez pod uwage ze ja nie mam znizek.To jest warte ceny jak amsz 50 procent znizek i placisz ubezp te 100 euro w skali roku .Jesli chodzi tax czy li podatek drogowy tutaj masz 150 euro w skali roku wiecej.Niewazne ile masz prawko.
ROBERT Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Ja Ci powiem tak. Jeżeli będziesz robił krótkie odcinki, rzadko wybierzesz się w jakąś trasę i nie oczekujesz jakiś super osiągów to polecam 1.6, ale musisz wiedzieć jedno spalanie będzie na poziomie 10 l/100km, przyśpieszenie powiedzmy "przeciętne", bardzo odczuwalny spadek mocy po włączeniu klimy, podczas wyprzedzania potrzebny dość długi odcinek przed sobą, podczas jazdy w 4, 5 osób osiągi już powiedzmy "słabe". Jak dla mnie to powiem szczerze, że to wystarcza bo cały czas jeżdżę sam, trasy rzadko ale jak już gdzieś jadę dalej wtedy brakuje co najmniej 20-30 kucy. Jeżeli osiągi wspomnianego GOLFa z silnikiem 1.4 były dla Ciebie wystarczające to kupuj A4 z silnikiem 1.6 będą podobne tylko spalanie wzrośnie ok. 2 l/100km Ja osobiście następnego na pewno nie kupię już z takim silnikiem
szakal350 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Robert. Dobrze napisał. Wszystko zależy gdzie i z kim będziesz jeździł. Ja jeżdżę glównie po mieście, a po mieście uważam że niema takiej potrzeby pakowania masy kucy, aby ruszyć z podświateł i za 300m hamować bo czerwone, bo korek, to wystarczy 1.6. W trasę jeżdżę 1 może 2 razy w roku i wtedy brakuje mocy zwłaszcza latem przy klimie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się