Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Prośba o analizę logów - CIĘŻKA SPRAWA...


Eyesmon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem: NOTLAUF...

Krótko: turbo po renegeracji, EGR odcięty, nie ma juz katalizatora, wężyki niby sprawdzone + wymieniony N75 (ale używka więc nie pewny na 100%) - po 2 miesiącach jazdy znowu notlauf. Kupiłem więc nowy N75 tyle że niby do AJM (z inną końcówką wtyczki - ale przerobiłem i niby powinien działać - wg zapewnień wielu forumowiczów :) - działał... miesiąc.... Teraz notlaufy prawie dziennie - nie wiem już co robić. Wymieniony świeżo filtr powietrza i termostat.

Dziś zrobiłem takie logi dynamiczne (po dorwaniu VAGA wreszcie) - może ktoś pomoże...Wielka prośba bo bujam się z tym i bujam ....

000 - 001 - 003: http://vaglog.rtnet.pl/monroe_8693.html (tu jak widać robiłem 2 razy bo za pierwszym razem odcięło)

004 - 007 -008: http://vaglog.rtnet.pl/monroe_8694.html

009 - 010 - 011: http://vaglog.rtnet.pl/monroe_8695.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu widać ewidentnie ze masz za duze doładowanie i dlatego wpada w TA. N 75 otwarty na maxa a i tak nie moze zbić nadmiaru ciśnienia. Tylko 1 moze być problem. Albo masz turbo nie od tego auta, tz ze ktoś władował wirnik od innego modelu albo masz sztange podkręconą i dlatego tak wali bo otwiera szybciej niz ma otwierać.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Turbo mam bodajże od AJM ale z gwarancją braku różnicy - czyli byłoby ok. N75 mam nie mój - bo jak pisałem kupiłem tańszy z inną końcówką o symbolu: 1J0 906 627 A a ten co powinienem mieć wg ASO to: 1H0 906 627 A. Na forum pytałem to 90 % ludzi mówiło że to jest IDENTYCZNE więc nie wiem - może to kwestia tego zaworka? Jeśli nie N75 to co innego? Macie jakieś pomysły (zapieczone kierowniczki ktoś mi podpowiada - ale czy to możliwe po paru miesiącach od wsadzenia nowej - regenerowanej turbiny i wycięciu kata? tak szybko by się zaje..ała?). Coś innego? Proszę o pomoc bo po weekendzie mnie czeka trasa dłuższa a nie zniosę tego z ciągłym notlaufem (i resetowaniem stacyjki podczas jazdy...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czujnik temperatury bo coś duże wskazania w 007. Podmień go na inny, sprawny albo wejdź w vagu w instruments, means. block, grupa trzecia o ile dobrze pamiętam, i popatrz jakie tam są wskazania temperatury na zimnym i rozgrzanym silniku. Zrób logi 011 BS. Ręcznie poruszaj sztangę turbiny, sprawdź czy się nie zacina.

Logi nie w tym dziale się wstawia ale to już działka moderatora. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze problem nada tkwi w turbosprezarce ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze najpierw wymien wszystkie wezyki podcisnienia.

zrob BS011 i obejrzec czy sztanga sie przesuwa.

albo kierownice sa zablokowane przez sadze, albo masz nieszczelny wezyk podcisnienia, zarowno przed N75 jak i za. BTW nie pomyliles wezykow pomiedzy N18 a N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik silnika powinien w tym przypadku pokazać błąd 17965 - jeśli taki będzie to przyczyna tkwi w zapieczonej zmiennej geometrii lub zardzewiałej gruszce blokującej sztangę, problem będzie jeśli pokaże błąd 17958 - w tym przypadku jest więcej do kombinowania w poszukiwaniu przyczyny. Odczytaj zatem błędy i podaj co pokazało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po vagu błąd mi taki wyskakuje:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Ale zapieczone kierowniczki? 5 miesięcy po regeneracji turbiny? Bez EGR i kata jak do tego mogło dojść? Wina tych co regenerowali czy jednak coś w aucie nie teges? Bo chodziła tak naprawdę dobrze 3 miesiączki - potem już się bawiłem z zaworkami N75... nie patrząc w ogóle na samo turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszaj sztangą to się zorientujesz czy zmienna geometria jest zapieczona, jeśli sztanga będzie chodzić w pełnym zakresie to pewnie będzie zabrudzony N75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem BS grupa 011, jezeli cisnienie sie nie zmienia wtedy do wymiany wezyki. widzialem juz niejedne niby sprawdzane. :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi, przy tym błędzie wężyki podciśnienia nie mają na przeładowanie żadnego wpływu - jedynie wężyk idący od 75 do obudowy filtra powietrza ale tylko i wyłącznie jeśli będzie zagnieciony lub niedrożny. Przy tym błędzie do sprawdzenia tylko zmienna geometria, sztanga oraz N75 i ten jedyny wężyk o którym wspomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Logi statyczne zrobię i Wam wrzucę ale to po urlopiku jak wrócę (jeżeli.. bo mi nowa sprawa wyleciała straszna z turbo :). Po ok. 300 km ciągłej jazdy (n75 wywalił tylko raz) przypadkiem mi się kangurka zrobiło (zdarza się najlepszym...) i auto szarpło. Jak odpaliłem to już turbo nie było i tym razem reset nie pomaga.

Pokazuje błąd

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

Na Vagu ciśnienie jest max 1100 mB i nie wiem co zrobić. Dziura pewne w dolocie ale cholera wie jak to sprawdzić bez mechanika i kanału (w Karpaczu jestem) - może ktoś krótki poradnik co mogę zrobić (żeby się przynajmniej do domu potem dotelepać)...

Edit:

Do Sztomel - btw kolega widzę z Rybnika (jak ja) - w związku z tym może dałoby radę te moje 0000 obejrzeć jakoś live? Nie chcę się wciskać ani kłopotu robić ale nie mam żadnego mecha aż tak zaufanego co by mi to na 100% sprawdził (a sam niestety laikiem jestem jak chodzi o mechanikę - tylko logi umiem robić na vagu a co to za sztuka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiles te logi BS?

Zobacz czy gdzies dolot sie nie rozszczelnil. Na 99% to nieszczelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, mogę oczywiście zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, problemem będzie tylko sprawdzenie dolotu od spodu gdyż nie dysponuję kanałem (mieszkam na osiedlu) ale na ile dam radę to to sprawdzę. Nr telefonu podałem Ci na PW to się zgadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel za wielką pomoc - jak się okazało przyczyna kłopotów była prozaiczna - na 99 % to ... styki na złączce do N75... będziemy monitować dalej :)

Tak czy owak - ręce które leczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...