Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem - Tempomat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Użyłem opcji szukaj ale nic nie znalazłem. Otóż to: jakie mogą być przyczyny niedziałania tempomatu ?? :mysli:

P.S Albo ja nie umiem go uruchomić. :kox::decayed:

Opublikowano

Może być np. uszkodzona manetka lub czujnik wciśnięcia pedału hamulca. W manualu dodatkowo czujnik wciśnięcia sprzęgła.

Opublikowano

Yhhmmmm :mysli:

Moim zdaniem czujnik wciśnięcia pedału i sprzęgła odpada. Jadąc około 90 km/h naciskałem ten guzik czy jak to nazwać i nic, nawet kontrolka się nie zapaliła.

Więc tak myśle manetka uszkodzona. :confused4:

Opublikowano

Yhhmmmm :mysli:

Moim zdaniem czujnik wciśnięcia pedału i sprzęgła odpada. Jadąc około 90 km/h naciskałem ten guzik czy jak to nazwać i nic, nawet kontrolka się nie zapaliła.

Więc tak myśle manetka uszkodzona. :confused4:

A przestawiłeś manetkę w poz. ON ?
Opublikowano

Tzn ? w którą stronę... Bo nie pamiętam, tego rysunku na manetce :decayed:

Opublikowano

Tzn ? w którą stronę... Bo nie pamiętam, tego rysunku na manetce :decayed:

Przyciągnij ją do siebie :naughty:
Opublikowano

Przyciągnąć ją do Siebie nacisnąć guzik i powinien działać. A co z pedałami gazu, hamulca czy sprzęgła????

Opublikowano

Kiedy już ustaliłeś jakąś prędkość, przyciągasz manetkę, wciskasz guzik i powinna sie zapalić kontrolka i auto powinno samo utrzymywać zadaną prędkość.

Jeżeli tak się nie dzieje to:

:vaglogi:

Zobaczysz, czy są jakieś błędy

Opublikowano

To wiem :> Ale co z pedałami mam mięc wciśnięty gaz hamulec lub sprzegło ?? czy jechac na 5 piątym biegu i nie mieć wciśniętych pedałów. :disgust:

Opublikowano

To wiem :> Ale co z pedałami mam mięc wciśnięty gaz hamulec lub sprzegło ?? czy jechac na 5 piątym biegu i nie mieć wciśniętych pedałów. :disgust:

Gaz masz wciśnięty, to chyba logiczne. Hamulec i sprzęgło zwolnione. Tez mi się wydaje logiczne :mysli:
Opublikowano

A i gdy przyciągnę manetkę w moją stronę to jak ją puszcze to ona powinna wrócić na początkowe miejsce czy pozostać na tym miejscu w którym jest przyciągnięta?

P.S Sorry, że tyle pytań bo z instrukcji sie za przeproszeniem gówno dowiem bo jest po holendersku.

Opublikowano

Uff...

Przyciągasz ją do siebie i pozostaje ona w tym położeniu.

W drugą stronę wyłączasz tempomat.

Opublikowano

Aa u mnie wraca no początkowe miejsce :confused4:

Opublikowano

Ok. Dzięki Ci. :good: Narazie koniec pytań

Opublikowano

To może ja napisze :)

Tempomat jest wyłączony gdy manetka jest w pozycji takiej jak manetka od kierunkowskazów gdy masz włączone długie światła.

Żeby go włączyć musisz ją pociągnąć do siebie tak jak to robisz z manetka od kierunkowskazów wyłączając światła długie.

Ustawienie prędkości:

- jedziesz dowolnym biegiem (oprócz jedynki bo na nim chyba nie idzie tempomat)

- wciskasz guzik na boku manetki (tym samym wł. tempomat i możesz zdjąć nogę z gazu)

Wyłączenie tempomatu:

- dotykasz hamulec, wciskasz sprzęgło lub odpychasz delikatnie manetkę w strone deski rozdzielczej.

- gdy chcesz wrócić do prędkości która miałeś ustawioną wcześniej wystarczy pociągnąć manetkę do siebie tak jak

manetkę od kierunkowskazów gdy chcesz mrugnąć długimi światłami,

Dodawanie gazu manetką:

- podniesienie manetki w górę (+) znaczy przyspieszenie a w dół (-) zwolnienie to chyba logiczne :naughty:

- ale podniesienie manetki jednorazowo w górę (tak jakbyś włączał kierunek który ma mrugnąć 3 razy) powoduje ze auto

przyspieszy o 2 km/h,

- taka sama zasada ze zwolnieniem, jednorazowo w dół i auto zwalnia o 2 km/h

Wyłączenie całkowite tempomatu:

- odepchnięcie manetki w stronę deski rozdzielczej tak jak byś włączał światła długie. Wtedy tempomat jest

zdeaktywowany i żaden przycisk na nim nie działa

Mam nadzieję, że jasno objaśniłem sposób działania :)

Jeśli nadal nie działa to podłącz VAG-a i zobacz co jest grane.

Opublikowano

bialyeg - tu masz opisane jak zrobić /zdiagnozować tempomat i jak go naprawić :)

Odpalamy VAG-a

Wchodzimy w

[01 engine] - silnik ... czekamy na odczyt wszystkich wartości...

Wbieramy [08 Means Block] - wartości mierzone,

wybierz kanał 006 [GO]

W drugim okienku powinny być widoczne trzy zera (000)

Po wciśnięciu pedału sprzęgła oraz hamulca zera powinny zamienić się w jedynki (naciskając samo sprzęgło zmienia się pierwsze zero, naciskając hamulec dwa ostatnie zera)

W przypadku gdy wartości się nie zmienią, jest "walnięty" czujnik położenia sprzęgła lub hamulca.

...ot i cała diagnoza ...

U mnie po wejściu w kanał 006 w okienku zamiast trzech zer (000) miałem jedynkę i dwa zera (100)

Najciekawsze jest to, że normalne vagowanie nie wykazuje żadnych błędów ...

45246345.jpg

84650728.jpg

... i najważniejsze --> zdjęcie osłony pod kierwonicą ...

25549187.jpg

Opublikowano

hej

podłącze się do tematu

otóż od niedawna tez mam problem z tempomatem (fabrycznie zamontowany)

podłączyłem VAGa, nie ma błędów, sprawdziłem kodowanie multikery i tez jest poprawnie, dodatkowo przeprowadziłem tez aktywacje tempomatu ale niestety lipa.

szukając na forum co może być przyczyną natknąłem się na ten watek i sprawdziłem jakie wartości są podawane z czujników hamulca i sprzęgła.

wygląda to tak :

odczyt z czujników bez wciśniętych pedałów:

bezwcisnietychpedaow.jpg

wciśnięty hamulec:

wcisnietyhamulec.jpg

wciśnięte sprzęgło:

wcisnietesprzeglo.jpg

jak widać u mnie w drugim okienku nie ma trzech zer tylko jest trochę więcej cyfr, ale idąc droga dedukcji czy nie wygląda na to ze walnięty jest czujnik położenia sprzęgła, bo tylko na nim nic się nie zmieniło.

za wszelkie uwagi będę wdzięczny, zanim podejmę się jakieś naprawy.

Opublikowano

Wyłączenie tempomatu:

- dotykasz hamulec, wciskasz sprzęgło lub odpychasz delikatnie manetkę w strone deski rozdzielczej.

- gdy chcesz wrócić do prędkości która miałeś ustawioną wcześniej wystarczy pociągnąć manetkę do siebie tak jak

manetkę od kierunkowskazów gdy chcesz mrugnąć długimi światłami,

Dodawanie gazu manetką:

- podniesienie manetki w górę (+) znaczy przyspieszenie a w dół (-) zwolnienie to chyba logiczne :naughty:

- ale podniesienie manetki jednorazowo w górę (tak jakbyś włączał kierunek który ma mrugnąć 3 razy) powoduje ze auto

przyspieszy o 2 km/h,

- taka sama zasada ze zwolnieniem, jednorazowo w dół i auto zwalnia o 2 km/h

Wyłączenie całkowite tempomatu:

- odepchnięcie manetki w stronę deski rozdzielczej tak jak byś włączał światła długie. Wtedy tempomat jest

zdeaktywowany i żaden przycisk na nim nie działa

Mam nadzieję, że jasno objaśniłem sposób działania :)

Jeśli nadal nie działa to podłącz VAG-a i zobacz co jest grane.

Nie mam tempomatu ale z ciekawości pytam:

1. to jeśli jadę w nocy na tempomacie i chcę użyć świateł długich na stałe, bądź mrugnąć tylko nimi tzn. że albo wyłączę tempomaty tym ruchem, bądź ponownie go aktywuję do poprzednio nastawionej prędkości? A co jeśli chcę jechać na tempomacie i mieszkać jeszcze długimi - nie da się?

2. to samo pytanie dotyczy tempomatu i krótkiego mrugnięcia migaczami. Jadę na tempomacie i mrugam migaczem w lewo= tzn. że tempomat zmniejszy prędkość o 2? A jeśli chcę zwiększyć o 2 tzn. że muszę mrugnąć migaczem (mimo, że nie skręcam) i wprowadzić w błąd innych uczestników ruchu?

Ktoś kto używa tempomatu proszę o wyjaśnienie.

Opublikowano

oj oj manetka tempomatu to nie manetka kierunków i świateł długich :wallbash:

te dwie manetki dzialają niezależnie od siebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...