Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Drgania na wolnych obrotach


mazi171

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam nietypowy problem z moją audi a4 1.9 TDI AFN 110 koni. Problem polega na drganiach na wolnych obrotach, które pojawiają się nie regularnie i TYLKO przy tym powyżej 10 do 15 stopni na dworze. W zimie nie ma żadnych problemów autko odpala na 20 stopniowym mrozie bez problemu, pracuje równo. Teraz przy wyższej temperaturze ba zewnątrz co jakiś cza np. gdy stoję w korku wpada w "rezonans" cała buda, kierownica, lewarek drga, problem potrafi znikną tak szybko jak się pojawi. W czasie takich objawów zapiąłem Vaga i obroty stoją na 860, żadnego falowania. Proszę o poradę :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki , jak jest zimno guma sztywna i tlumi , jak cieplej to mieknie i przenosi wibracje.Im bedzie cieplej tym bedzie gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie sprawdź na wagu jaka dawka paliwa jest w grupie 001 i jakie korekcje na wtryskach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też plecionkę, jak dziurawa na wolnych obrotach cała buda w wibracje wpada,

szczególnie jak się rozgrzał silnik to ten objaw się nasilał :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Plecionka wygląda na dobrą, narazie podniosłem obroty na 903 i nie trzęsie, ale całkowite wibracje na kierownicy ustają dopiero jak dodam gazu do około 1100 obrotów, zaczynam się skłaniać co do tych poduszek :/ a jakiej firmy polecacie poduchy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Plecionka wygląda na dobrą, narazie podniosłem obroty na 903 i nie trzęsie, ale całkowite wibracje na kierownicy ustają dopiero jak dodam gazu do około 1100 obrotów, zaczynam się skłaniać co do tych poduszek :/ a jakiej firmy polecacie poduchy ??

plecionka zawsze bedzie dobrze wygladala ona sie w srodku rozsypuje , trzeba na kanal i dobrze wydech obruszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie podepne pod temat, plecionka czyli rozumiem złączka elastyczna prawda ?

Jeśli tak to ostatnio pojechałem do podobno świetnych tłumikarzy. Powiedzieli mi, że mogą pomóc w wibracjach i buczeniu poprzez wstawienie do układu drugiej złączki elastycznej. Mówią, że bardzo często w takich silnikach tak robią.

Coś kręcą czy to może pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może pomóc ale i nie musi, jak nie wstawisz drugiej plecionki i się nie przejedziesz to się nie przekonasz, znam taki przypadek, że druga plecionka jeszcze pogorszyła sprawę i układ wpadał w dziwny rezonans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czasami sie wklada 2 plecianke lacznik ale bardzo rzadko , lacznik ktory jest wlozony orginalnie jesli jest sprawny to bez problemow radzi sobie z drganiami wytwarzanymi przez silnik wiec chyba niema sesu wkladac 2 lepiej zalozyc jedna dobrej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem, tylko drgania sa na zimnym silniku i jak sie zagrzeje to przestaje drgac( u 3 mechanika juz sie nie chcialo zalaczyc), jezeli dotknie sie wydechu to przestaje drgac ale fachowcy od tlumikow powiedzieli ze tam jest wszystko w porzadku ze gumy sa oryginalne i nie widac nic zeby drgania byly spowodowane od tlumika,mechanicy znowu popatrzyli na poduszki i stwierdzili ze sa dobre,a silnik pracuje na wszystkie cylindry, niby wszystko wykluczone a auto drga, obroty 861 i nie skacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem identyczny przypadek,niby wszystko ok ale rezonans był.Kupiłem plecionkę 55x150.Tą złączkę co jest na wysokości lewarka od biegów,przeciąłem na pół i wspawałem plecionkę.Następnie musiałem skrócić rurę z wydechu o długość plecionki.Po zamontowaniu został tylko klekot silnika.Koszt plecionki-43pln,wspawanie migomat-15pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie migomatem nie jest najlepszym sposobem spawania wydechu, takie rzeczy powinny być spawane tigiem, ale większość tłumikarzy idzie na łatwiznę i spawają migomatem bo szybciej i taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz może jakieś buczenie , bo jak jest to na 99% złącze do wymiany :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie migomatem nie jest najlepszym sposobem spawania wydechu, takie rzeczy powinny być spawane tigiem, ale większość tłumikarzy idzie na łatwiznę i spawają migomatem bo szybciej i taniej.

Dokładnie ludzie o tym nie wiedzą jak wymieniałem plecionkę to znajomy od razu powiedział mi, że migomat do wymiany plecionki nie nadaje się z uwagi na to, że spaw koroduje i polecił mi spawanie tigiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie akcja jest chyba podobna.

Wibracje występują pomiędzy 950-1100 na biegu jałowym, są delikatne ale wyczuwalne np. na kierownicy i można powiedzieć że pojawiły się wraz z ociepleniem.

W zimie usunąłem katalizator i nigdy nie jeździłem bez katalizatora w dodatnich temperaturach, więc nie dam sobie nic uciąć że usunięcie katalizatora jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymienialem ostatnio chyba plecionke (mechanik wymienial) i nei wiem czy on tak to pospawal czy co ale pojezdzilem 4 dni i znowu sie przepalilo:/ i teraz mam pytanie czy jak sie spawa cos przy samochodzie np. tlumik to nalezy odkrecic klemy z aku? glupie pytanie ale nie znam sie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...