Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z układem chłodzenia, po 5km 120st


v1ck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opisywalem w watku ponizej swoj problem ale chyba juz sie nim nikt nie interesuje wiec zakladam wlasny :)

mam maly problem od 2 dni, otoz, 2 dni temu chcialem troche przycisnac autko i na gazie na 2 biegu przy okolo 80km/h zaczelo szarpac itp

na nastepny dzien, rano odpalilem samochod, i po przejechaniu okolo 5km autko zaczelo sie strasznie nagrzewac, na blacie pokazuje 110-115st a na kanale 49 nawet 121st ! zgasilem szybko autko na parkingu w poblizu, leciutko odkrecilem korek od plynu chlodzacego i zaczelo bulgotac wiec faktycznie plyn sie zagotowal.. dzisiaj wymienilem juz termosat ( wahler ) i jest caly czas tak samo.. w dodatku przestal sie przelaczac na gaz, nawet jak temp jest 90st jak go odpale awaryjnie przy okolo 60st na gazie to sie zalaczy, ale inaczej nie ma mozliwosci..

ogrzewanie wlaczone na max daje zimne powietrze..

pomozcie bo nie wiem co robic a musze jechac w trase w czwartek ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zapchana chłodnica wody brak recyrkulacji albo uszczelka pod głowicą

jaki masz zapach wody czy widać tłuste plamy??

może być też pompa wody walnięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ sam sie odpowietrza

nie zawsze podnosi sie poziom oleju

poziom wody zmienia sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn tak mi sie wydaje ze sie zmienia poziom wody, bo wtedy kiedy sie zagotuje to tak jakby przybylo, ale mam wrazenie ze to przez bable powietrza, kiedy odkrece korek i zleci cala ta para to poziom wody wraca do normalnego stanu.

a ile kosztuje orientacyjnie uszczelka pod glowice i ile sie moga cenic z wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom wody sie zmienia, to dobrze czy zle?

czyli zmienia bo ubywa czy raz jest wiecej a raz mniej?

a jakies bledy w ecu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze no ciezko powiedziec bo ubywa tylko wtedy kiedy sie nabuzuje i po odkreceniu korka troche wyleci razem z para, ale zaraz po tym jak sie troche schlodzi to wraca do poziomu pomiedzy min i max, pod kompa jeszcze nie podlaczalem, sproboje dzis wieczorem zobacze co pokaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 90% masz padnięta pompę wody, miałem podobnie u siebie, jak wymieniałeś termostat to zapowietrzyłeś układ, sprawdź jak jest rozgrzany i ma temp 110 stopni czy chłodnica jest gorąca, jak jest zimna to na bank pompa (ukręcił się wirnik), a nie pływają Ci w płynie chłodniczym takie czarne kawałeczki (jakby opiłki) plastiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 90% masz padnięta pompę wody, miałem podobnie u siebie, jak wymieniałeś termostat to zapowietrzyłeś układ, sprawdź jak jest rozgrzany i ma temp 110 stopni czy chłodnica jest gorąca, jak jest zimna to na bank pompa (ukręcił się wirnik), a nie pływają Ci w płynie chłodniczym takie czarne kawałeczki (jakby opiłki) plastiku?

nic nie zauwazylem zeby plywalo w zbiorniczku, bylem przed chwila sprawdzic i sie przejechac, jak przykladalem czesniej reke do chlodnicy to faktycznie zimna byla jutro jeszcze zobacze i zapytam mechanika ile by wzial za wymiane pompy..

btw, a czy zna ktos powod dla ktorego raz zalacza na lpg a raz nie ?

btw, chyba jak juz to kupie te: http://allegro.pl/item965243726_audi_a4_1_8_5v_1_6_benzyna_pompa_pompka_wody.html

narazie nie stac mnie na zadna inna ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź przy odpalonym silniku czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pod ciśnieniem - brak pompa wody

2 Odkręć termostat wkładają rękę w obudowę termostatu możesz dotknąć łopatek pompy. jeżeli ruszysz samą łopatką to pompa ukręcona.

Rdzeń pompy koroduje rozpychając plastikowy wirnik rozsadzając go

W zamienniku np Behr wszystko metalowe ( poprawione )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź przy odpalonym silniku czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pod ciśnieniem - brak pompa wody

2 Odkręć termostat wkładają rękę w obudowę termostatu możesz dotknąć łopatek pompy. jeżeli ruszysz samą łopatką to pompa ukręcona.

Rdzeń pompy koroduje rozpychając plastikowy wirnik rozsadzając go

W zamienniku np Behr wszystko metalowe ( poprawione )

a jak sprawdzic czy jest pod cisnieniem? sprawdzalem weze przy zbiorniku byly lekko twarde, a przy odkrecaniu korka syczy i czuc jakby zassysalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że termostat nie zdał egzaminu jak pisałeś w moim temacie wiec u mnie pewnie też pompa ,szkoda bo termostat wymienił bym sam a tak nie wiem czy dam radę .Zresztą jechać u nas do mechanika to porażka lepiej zaraz auto wyzłomować.Ja podejżewałem u mnie też pompę zresztą u Ciebie są identyczne objawy.Z tego co słyszałem to pompę powinno się wymieniać razem z rozrządem a ja tego nie zrobiłem i teraz mam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie, zastanawiam sie co zrobic bo w czwartek musze w trase jechac i troche sie zalamalem tym faktem ;/ termostat latwo wymienic, zreszta i tak musialem to tez zrobic, ale okazuje sie ze to grubsza robota..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego co słyszałem to trzeba pół przodu zdjąć żeby się do niej dostać.Więc dobrze zalecają wymianę z rozrządem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już ze 6 lat na razie było wszystko ok ale teraz się obraziło bo powiedziałem że chcę ją sprzedać heheh .Co do tej pompy z allegro to chyba nie warto używki kupować nowa to ok 150zł w Jarpolu mają w miarę tanie części to ten na Kościuszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...