Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Koło dwumasowe dwumas, poduszki, czy coś jeszcze?


marcin_oszanca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, naczytałem się już wiele na temat podobnych objawów jakie zaobserwowałem od kilku dni w moim aucie. Około tygodnia temu, jadąc w mieście zahamowałem przed światłami i po zatrzymaniu całe auto drżało, drążek skrzyni i cała buda. Po lekkim przygazowaniu drgania ustały. Sytuacja powtórzyła się jeszcze kilkakrotnie ale nie występuje zawsze. Od paru dni wydaje mi się że odczuwam drgania również podczas jazdy. Dzisiaj po przyjeździe do domu znowu były drgania, otworzyłem maskę i wygląda jakby silnik z całym osprzętem wpadał w rezonans. Amplituda drgań jest niewielka ale częstotliwość duża. Ponadto zaobserowowałem, że po gwałtownym ale niewielkim przygazowaniu auto przestaje drgać natomiast gdy podnosze obroty bardzo delikatnie do ok 900obr/min drgania zaczynają sie ponownie i trwają aż do energicznejszego przygazowania, natomiast gdy obroty opadają to przy wspomnianych 900obr/min słychać dziwne niepokojące dźwięki. Sytuacja nie zmienia się niezależnie czy włączone jest sprzęgło czy nie. Mam tylko nadzieje że to nie dwumas :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź poduszki pod skrzynią silnikiem i luknij na plecionkę wydechu, ale ja obstawiam że to dwumasa, i jeszcze jedno sprawdź czy która poduszka się nie odkręciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli plecionka na wydechu będzie sztywna to w rezonans będzie wpadać całe auto, sprawdź również wieszaki rury wydechowej, a także odbój silnika ten co znajduję się z przodu samochodu. ja do tego sprawdził bym vagiem błędy silnika, możliwe że to przez któryś wtrysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, naczytałem się już wiele na temat podobnych objawów jakie zaobserwowałem od kilku dni w moim aucie. Około tygodnia temu, jadąc w mieście zahamowałem przed światłami i po zatrzymaniu całe auto drżało, drążek skrzyni i cała buda. Po lekkim przygazowaniu drgania ustały. Sytuacja powtórzyła się jeszcze kilkakrotnie ale nie występuje zawsze. Od paru dni wydaje mi się że odczuwam drgania również podczas jazdy. Dzisiaj po przyjeździe do domu znowu były drgania, otworzyłem maskę i wygląda jakby silnik z całym osprzętem wpadał w rezonans. Amplituda drgań jest niewielka ale częstotliwość duża. Ponadto zaobserowowałem, że po gwałtownym ale niewielkim przygazowaniu auto przestaje drgać natomiast gdy podnosze obroty bardzo delikatnie do ok 900obr/min drgania zaczynają sie ponownie i trwają aż do energicznejszego przygazowania, natomiast gdy obroty opadają to przy wspomnianych 900obr/min słychać dziwne niepokojące dźwięki. Sytuacja nie zmienia się niezależnie czy włączone jest sprzęgło czy nie. Mam tylko nadzieje że to nie dwumas :(

masz dwie opcje , dwumas lub plecionka , zacznijod tej tanszej lub zmien dwumas na kolo jednomasowe z 1Z i bedziesz mial po problemie raz na zawsze :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze bym zastosował stary sposób dość często skuteczny...

rusz parę razy ostro autem ze sprzęgła (prawie je przypal) i/lub rusz też z ręcznego żeby auto dostało opór duży na sprzegle

jak po tym auto przestanie wpadać w drgawki to powoli dwumas/sprzęgło się szykuje

choć znajomy tak robił już dwa razy od kiedy auto wpadło mu 1 raz w drgania i przejeździł już ~20tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj rano sprawdziłem i na zimnym silniku drgania nie występują, po przejechaniu 15 km w trasie powoli pojawiały się drgania, następnie około 10 km w mieście i drgania widocznie wyczuwalne. Pozatym przypomniało mi się że od dłuższego czasu słychać dziwne metaliczne jakby wycie przy wchodzeniu silnika w niskie obroty podczas jazdy, mocno słychać je przy około 80-90km/h na piątym biegu, ale na każdym innym jak schodzi na niskie obroty przy hamowaniu silnikiem też. Pozatym tłumik dość mocno drga jak go dotknąłem nogą. Spróbuje podjechać do mechanika w piątek ale dzisiaj jeszcze sprawdze plecionke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% plecionka do wymiany. Może wyglądać jak nowa, ale może być wyrobiona i nie będzie tego widać. To typowe. Teraz zrobiło się cieplej i wydech bardziej się rozgrzewa. Przy niższej temperaturze wszystko na pewno u Ciebie ok, jak jest ciepło i wydech się rozgrzeje zaczyna wpadać w wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź to tłumikarza to wymieni ci plecionkę bez problemu (starą trzeba wyciąć a nową wspawać), albo kup sobie polecaną na forum całą rurke z plecionką i od razu pozbędziesz się katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam te same objawy i zastanawiam się czy coś takiego będzie ok? :mysli:

http://www.allegro.pl/item935450859_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

albo

http://www.allegro.pl/item960103364_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

wtedy za jednym zamachem pozbęde się kata :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

mam te same objawy i zastanawiam się czy coś takiego będzie ok? :mysli:

http://www.allegro.pl/item935450859_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

albo

http://www.allegro.pl/item960103364_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html

wtedy za jednym zamachem pozbęde się kata :decayed:

Jeśli mogę Ci w czymś pomóc to chciałem tylko powiedzieć abyś nie kupował czegoś takiego. Może i wygląda fajnie i załatwia za jednym zamachem plecionkę i katalizator ale właśnie objawy Ci nie znikną.

Dlaczego?? Jakość wykonania plecionki jest taka, że gdy się tylko wydech rozgrzeje będziesz miał drgania tak jak miałeś. Kup plecionkę ori a katalizator rozpruj i wspawaj rurę do środka. Znajomy to kupił i teraz będzie reklamował bo plecionka jest kiepska. Tzn wygląda bardzo dobrze ale gdy się tylko rozgrzeje to masakra. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cie zasmucic, ale moje objawy byly identycznie - kolo dwumasowe.

Zlapalo spory luz i zaklinowalo sie.

Stalo sie dokladnie tak samo... jazda... zatrzymuje sie na swiatlach i auto wibruje.

Poczatkowo mialem przerwy kilkudniowe gdzie nic nie telepalo... po mniej wiecej 2-3 tyg. od pierwszych objawow - problem narastal.

Na zimnym silniku nie musi telepac... ale z czasem i na zimnym bedzie juz trzeslo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że to jednak nie jest dwumas, swoją drogą naczytałem się wiele o wymienionych dwumasach a efektów brak oprócz pustej kieszeni.

dlatego trzeba zacząć od najtańszych rzeczy typu plecionka/poduszki :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz troszke przypatrzylem sie tlumikowi i plecionce jak auto wpadlo w drgania i widac ze caly sie rusza, a dotykacjac noga końcówki czulem się jak bym używał młou pneumatycznego :) Obstawiam plecionke, jutro podjade do tłumikarzy i dam znac czy sie udalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny objaw, wymieniłem kompletne sprzęgło plus dwumas bo sprzęgło mi ciągnęło przy ruszaniu robił kangura a pedał sprzęgła pulsował (po wymianie objawy ustały) , sprawdziłem vagiem i błędów nie ma, pompki są ok. Na jałowym jak dotykam nogą końcówki tłumika to drży jak cholera i chyba stąd całe wibracje przenoszą się na budę i kierownicę. Po zwiększeniu obrotów wszystko ustaje. Drżenie występuje na zimnym i ciepłym silniku, raz jest słabsze raz mocniej odczuwalne. Ile kosztuje wymiana tej plecionki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...