Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Koło dwumasowe dwumas, poduszki, czy coś jeszcze?


marcin_oszanca

Rekomendowane odpowiedzi

a nie można wymienić samej plecionki bez wywalania kata??

Można wszystko zależy od ciebie masz chęć posiadania katalizatora to wymieniasz szamę plecionkę. Jeżeli go nie chcesz to można go usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz troszke przypatrzylem sie tlumikowi i plecionce jak auto wpadlo w drgania i widac ze caly sie rusza, a dotykacjac noga końcówki czulem się jak bym używał młou pneumatycznego :) Obstawiam plecionke, jutro podjade do tłumikarzy i dam znac czy sie udalo

Optymista :naughty:

Zaklinowany dwumas przenosi drgania rowniez na caly wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest u tłumikarzy zobaczymy za dwie godziny, sypneli mi dość wysoką kwotę za plecionkę 250zł z wymianą, zobaczymy jak auto bedzie chodzilo.

no niestety , posiadanie samochodu kosztuje :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba sie az tak mocno napocic przy wymianie plecionki?

Sama plecionka to koszt 40-50PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem już auto i jak narazie jest ok zobaczymy jak po dłuższej trasie, czuć jedynie drgania na kierownicy ale zupełnie inaczej niż wcześniej. Plecionka była zaspawana i pęknięta od środka, auto nawet w trakcie jezdy inaczej sie zachowuje. Przy wymianie oleju zwróce mechanikowi uwagę na poduszki bo od tego telepania mogły się wyrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem pojecia ze ten malo pozorny element ma wplyw na tak wiele. Zrobiłem okolo 100km i co zauważuyłem:

Brak telepania autem na biegu jalowym mimo 20OC i w pełni rozgrzanym aucie :D w koncu nie trzeba przygazowywac na swiatlach. Myslalem wczesniej ze mam krzywe tarcze bo przy hamowaniu od kiedy jestem wlascicielem A4 (3 miesiace) slychac bylo bicie a okazalo sie ze to byla wina plecionki. Auto dostało mocy i nie slychac odgłosu "piiiiiiiiiiiii" przy jezdzie na nizszych obrotach. Plecionka musiala byc uszkodzona od pocztaku tylko w zimie objawy były ukryte. Co do drgań na kierownicy to zupełnie inna historia, po wymianie rozrzadu mam problemy ze wspomaganiem, nie wiem czy pasek sie napina czy jest automatyczny napinacz bo przy rozruchu slychac glosna prace a przy skrecaniu jest opor i trzaski. Wcześniej nie było problemów. Swoja drogą skoro auto było zamulone przez pekniętą plecionkę to dziwne ze zaden bład na Vagu nie wyskoczył. Podsumowujac udalo sie zaoszczedzic na kosztownej wymianie dwumasu. Polecam wszystkim zaczac od plecionki. :)[br]Dopisany: 25 Marzec 2010, 21:36_________________________________________________PS. No i jeszcze na sprzęgle nie czuć drgań co mnie wcześniej bardzo martwiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej normalnie nie jechalem inna a4 wiec ciezko mi okreslic ale raczej nic mu nie doskwiera, a skad pytanie?

Jak bierze wysoko to pierwsza oznaka, że się kończy sprzęgło. Co do drgań to też zacząłem od plecionki ale czytałem, że uszkodzenie plecionki spowodowane jest uszkodzonymi poduszkami pod silnikiem na co mało kto zwraca uwagę. Może coś w tym być ponieważ miałem okazje porównać prace mojego silnika z innym. W moim przypadku przy nowym sprzęgle i bardzo dobrych korekcjach na wolnych obrotach bardziej drga natomiast w tamtym aucie do chwili obecnej jest oryginalna plecionka i takie drgania nie wystepują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo bierze nisko, a poduszki będę sprawdzał w najbliższym czasie. Przejechalem z popsuta plecionka okolo 10000 km a diabli wiedza ile Niemiec jezdzil, z reszta teraz zastanawiam sie czy to nie byl powod sprzedazy w atrakcyjnej cenie bo pozatym wszystko jest jak nowe, nawet zawieszenie a kto wymienia zawieszenie przed sprzedaza. Moze tez mu powiedzieli ze dwumas do wymiany to stwierdzil ze woli sprzedac. Zastanawiaja mnie tylko te drgania na kierownicy, sa bardzo leciutkie i oprocz kierownicy nic innego nie drga. Chyba musze sie przyzec calemu ukladowi bo napewno mam wyciek na przewodzie idacym ze zbiorniczka plynu do wspomagania. Pozaym chyba nowo zalozony pasek jest za luzny i sie slizga. Przed wymiana rozrzadu bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg? Może Niemiec wymienił tylko sprzęgło bez koła dwumasowego :mysli: Przed wymianą kompletnego sprzęgła miałem drgania kierownicy ale miałem też bujanie karoserią na boki z metalicznym uderzeniem podczas gaszenia i to nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę kolegi straszyć ale jeśli mogę się dołączyć ponieważ przeszedłem ten sam problem... Podobnie do kolegi wymieniłem plecionkę i wydawało się, że wszystko już będzie ok (bardzo niewyczuwalne drgania na kierownicy - prawie idealnie) więc profilaktycznie wsadziłem nowe poduszki (oryginały, plecionka też). Przejechałem jeszcze jakieś 35tys i pod młotek poszło z chwili na chwilę koło dwumasowe... Sprzęgło brało nisko (ktoś musiał je wymienić) Przebieg 202000kk. Dobrym testem jak zauważyłem jest na dobrze rozgrzanym aucie (najlepiej po długiej trasie lub godzinnej jeździe w korkach) skręcić koła na maxa i spróbować ruszyć (jeśli zacznie szarpać - dwumas...) najlepiej powtórzyć to kilka razy pod rząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...