Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Olej w płynie chłodzącym AWX


tracer.on

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pojawił mi się olej w płynie chłodzącym, w przewodach nie ma ciśnienia,nic nie bulgocze.

zacznę od sprawdzenia chłodnicy oleju, jak to najlepiej sprawdzić?

Kupować nową czy używka? Na alllegro nie mogę znależć do AWXa, czy jast taka sama od innych silników z PD.

Mam nadzieję że to nie głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia chłodniczki oleju. Miałem olej w zbiorniczku a po wymianie chłodniczki i płukaniu układu spokój od 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uszczelka ( ew. głowica) puści pomiędzy kanałem olejowym i wodnym to olej w płynie będzie ale spalin nie będie czuć. Oczywiście powąchać nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o chłodniczkę oleju to w jaki sposób chłodniczka oleju może puścić olej do układu wodnego??

są tam dwa uszczelnacze

na górze i na dole to tymi może olej przedostać sie do układu czy wewnątrz samej aluminiowej chłodniczki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwyczajnie - pęka

dokładnie.

idzie to jakoś sprawdzić używana chłodniczkę przed montarzem do auta??

próba ciśnieniowa: sprężone powietrze do chłodniczki i miska z wodą, co jednak może nie być miarodajne bo chłodniczka lubi czasem popuszczać dopiero gdy się nagrzeje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można zrobić tak, że przez dwa krótce poprowadzę gorącą wode pod ciśnieniem i wsadzę do ciepłej wody aby utrzymać temp. i będę obserwował czy nie ma pechęrzyków

kupiłem od AWX w bdb stanie ale zawsze można sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można zrobić tak, że przez dwa krótce poprowadzę gorącą wode pod ciśnieniem i wsadzę do ciepłej wody aby utrzymać temp. i będę obserwował czy nie ma pechęrzyków

kupiłem od AWX w bdb stanie ale zawsze można sprawdzić

Jak puścisz przez króćce wodę to gdy zanurzysz w wodzie nie zobaczysz pęcherzyków.przepuść wodę ale bez zamurzania w czymkolwiek a najlepiej zrób to za pomocą sprężonego powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja

zrobie tak

rozgrzeje wodą chłodniczkę na zew. sprężone powietrze wpuszcze do środka zanurzając w ciepłej wodzie i będę obserwował bąbelki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja

zrobie tak

rozgrzeje wodą chłodniczkę na zew. sprężone powietrze wpuszcze do środka zanurzając w ciepłej wodzie i będę obserwował bąbelki :decayed:

w tej co kupiłeś nie będzie bąbelków :wink4:

a tak z ciekawości tą starą chłodniczkę sprawdź, ciekawe co pokaże :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie bedzie bąbelków??

to jak ją można sprawdzić??

wyczyściłem ją w środku sprayem do układów hamulcowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie bedzie bąbelków??

to jak ją można sprawdzić??

wyczyściłem ją w środku sprayem do układów hamulcowych

no bo dobra będzie :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię trochę temat. Odkręciłem dzisiaj zbiorniczek płynu chłodniczego i zobaczyłem, że na korku i w zbiorniku jest olej. Po przeczytaniu wszystkich wątków wiem tyle, że: zbiorniczek nie śmierdzi spalinami, korek od oleju jest czysty, po odkręceniu korka od płynu jest dosyć duże nadciśnienie w układzie, oleju właściwie nie ubyło także przeciek jest mały. Są to jakieś typowe objawy dla którejś z przyczyn tzn. chłodnica oleju, uszczelka głowicy, gniazda pomowtrysków, głowica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...