Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Licznik FIS z zegarkiem analogowym na FIZ z zegarkiem cyfrowym


mamci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Otóż jak w temacie: Posiadam zegary z pełnym FIS-em ale z zegarkiem analogowym i czerwonym podświetlaniem, a chce zmienić na takie same tylko z zegarkiem w wyświetlaczu i białym cyferblatem. Różnią się one jedną wtyczką:

66655807.th.jpg takie mam ja

59100380.th.jpg a takie mam zamiar mieć :D

Wtyczkę oczywiście mogę mieć.

Z tego co zauważyłem mój FIS pokazuje jedynie otwartą klapę bagażnika, a ten drugi otwarcie poszczególnych drzwi.

Ktoś wie jak to ogarnąć?

Przekopałem forum, ale znalazłem tylko jak wsadzić fis do auta bez niego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piny we wtyczkach się nie będą zgadzać w twoich dotychczasowych, trzeba poprzekładać piny i dorobić wtyczkę 32pin szarą :good: także wszystkie wtyczki do rozgrzebania[br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:53_________________________________________________a rozpiska pinów tych liczników są na forum

[br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:54_________________________________________________przeanalizuj czym się różnią :wink4: na czerwono zaznaczyłem gdzie się różnią :good:

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Kierunkowskaz prawy

3 - Prędkościomierz, wyjście 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Poduszka bezpieczeństwa

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Przełącznik ciśnienia oleju

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Zacisk 61

13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - ABS

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Przewód K

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego

30 - Styk S

31 - Zamek pasa bezpieczeństwa

32 - System ESP

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Niewykorzystane

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Immobiliser

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline)

7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline)

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA)

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Hamulec postojowy

14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika

15 - Światła obrysowe

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Niewykorzystane

19 - Niewykorzystane

20 - Niewykorzystane

21 - Temperatura oleju

22 - Niewykorzystane

23 - Niewykorzystane

24 - Niewykorzystane

25 - Niewykorzystane

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia)

30 - Prędkościomierz, wyjście 2

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone

1 - Sygnał zużycia

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Temperatura zewnętrzna

6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów

7 - Niewykorzystane

8 - Niewykorzystane

9 - Niedobór płynu do mycia

10 - Ciśnienie hydrauliczne

11 - Komputer samochodowy - Reset

12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia

13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia

14 - Komputer samochodowy z lewej strony

15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia

16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek)

17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana)

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Światło hamowania

20 - Niewykorzystane

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przyporządkowanie styków złączy wielostykowych w zestawie wskaźników w samochodach od 2000 roku

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Zużycie klocków hamulcowych

3 - Wyjście prędkościomierza 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie)

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - Niewykorzystane

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Sygnał zużycia

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Hamulec

30 - Styk S

31 - Wyjście prędkościomierza 2

32 - ESP/ASR

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi)

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna

7 - Kierunkowskaz prawy

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Poduszka bezpieczeństwa

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania

13 - Hamulec postojowy/BRAKE

14 - CHECK

15 - Poziom oleju / temperatura oleju

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Magistrala CAN high speed napędu (+)

19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–)

20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie

21 - ABS

22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+)

23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–)

24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie

25 - Pokrywa przedziału silnikowego

26 - Niewykorzystane

27 - Zamek pasa bezpieczeństwa

28 - Przewód K

29 - Wejście temperatury zewnętrznej

30 - Niewykorzystane

31 - Wskaźnik zakresów przełączania

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 32-stykowe, szare

1 - Przełącznik menu

2 - Przełącznik menu (out A)

3 - Przełącznik menu (out B)

4 - Przełącznik menu (Enter)

5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+)

6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–)

7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie

8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera

9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony

10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony

11 - Uaktywnienie

12 - Clock

13 - Data

14 - Światło hamowania

15 - Poziom płynu do mycia

16 - Tylne światło/światła mijania

17 - Komputer samochodowy z lewej strony

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Komputer samochodowy - Reset

20 - Niewykorzystane

21 - Niewykorzystane

22 - Niewykorzystane

23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji

24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji

25 - Gałąź przycisków systemu Telematik

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Niewykorzystane

30 - Niewykorzystane

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane [br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:59_________________________________________________no i oczywiście immo jest w zegarku :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli robótki trochę jest... powoli ochota mi przeszła choć mam te zegary i szkoda, żeby się marnowały ;)

a właśnie co z immo? wyczytałem, gdzieś, że po lifcie z tym problemu nie ma i że "samo" się jakoś koduje.

a co do kostek to może tylko jakąś wiązkę podmienić czy coś... mam całego kompletnego angola i mogę rozbierać jak mi się podoba, więc może da radę to jakoś obejść podmieniając wiązki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wiązki, to z angola ci nie podejdzie musisz po prostu przerobić dotychczasowe wtyczki i dorobić jeszcze jedną, a co do immo trzeba zakodować nowe pestki do niego i po problemie, chyba że masz jeśli piszesz kluczyki z tego angola co masz licznik, to przekładasz pestki immo do swojego kluczyka i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem mam całego angola więc i klucze też... co do przekładania pinów to raczej nie powinno być z tym problemu ale gorzej z tą 3 wtyką. Rozumiem, że CAN-a można pominąć ale gdzie szukać sygnałów z poszczególnych drzwi itp, których nie mam dotychczasowo. Chyba raczej będzie trzeba odpuścić - chyba że jakiś chętny magik się tego podejmie? Najwyżej zegarki pogonię dalej, a szkoda bo FIS świeci idealnie a ten u mnie już nie bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) a co do immo trzeba zakodować nowe pestki do niego i po problemie, chyba że masz jeśli piszesz kluczyki z tego angola co masz licznik, to przekładasz pestki immo do swojego kluczyka i po problemie

oczywiście kolega zapomniał napisać, że trzeba jeszcze zaadoptować licznika do ECU (lub raczej najpierw) i wtedy jest "po problemie" :decayed:

A wracając do tematu, to moge wykonać gotową "przejściówkę" którą wpinasz do istniejącej instalacji a z drugiej strony "przejściówkę" wpinasz do nowego licznika. Całość na zasadzie Plug&Play.

PS

Mam tak zrobione u siebie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) a co do immo trzeba zakodować nowe pestki do niego i po problemie, chyba że masz jeśli piszesz kluczyki z tego angola co masz licznik, to przekładasz pestki immo do swojego kluczyka i po problemie

oczywiście kolega zapomniał napisać, że trzeba jeszcze zaadoptować licznika do ECU (lub raczej najpierw) i wtedy jest "po problemie" :decayed:

A wracając do tematu, to moge wykonać gotową "przejściówkę" którą wpinasz do istniejącej instalacji a z drugiej strony "przejściówkę" wpinasz do nowego licznika. Całość na zasadzie Plug&Play.

PS

Mam tak zrobione u siebie :>

właśnie taka przejściówka przeszła mi przez głowę - napisz jeszcze jaki koszt takiej zabawy? rozumiem, że adaptacja licznika do ECU to kwestia VAG-a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)Panowie widze ze znacie sie na tym z czym ja mam problem. Mam a4 b5 2.8 v6Q no lifcznik z fisem i cyfrowymi zegarami no i wszystko chodziło do czasu kiedy tego nie rozpiołem a teraz nie chodzi nic niemam pojęcia jak to zrobić pomocy.....;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...