Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Najniższe sprężyny do quattro


Pawel_M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od miesiąca mam dylemat jakie sprężyny założyć do swojego Quattro. Chcę założyć jak najniższe i z tego co się dowiadywałem to na dzień dzisiejszy najbardziej obniżone springi robi Supersport 55/40. Siedząc na forum przeglądałem wątki na temat aut klubowiczów i prawdę mówiąc zgłupiałem :wallbash: U jednego na fotkach sprężyny o obniżeniu 40 na przodzie to praktycznie zerowy prześwit między nadkolem a błotnikiem a u innego prześwit przy takim samym obniżeniu na 3-4 palce :confused4: siedząc na necie znalazłem na forum golfa człowieka który opisał swoje audi a4 na sprężynach które chciałem zakupić czyli supersporcie 55/40 i ku mojemu zaskoczeniu to auto stoi wyżej jak niejedno audi ze sprężynami -40. Podawane przez producentów obniżenia są podawane w przybliżeniu i czasami z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. Może ktoś ma jakieś doświadczenie na temat sprężyn które siadają bardziej niż podaje producent ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spiesz sie dozbieraj kaski i kup gwinta.Bedziesz regulował sobie wysokośc auto do twoich upodobań :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwinta zakładać nie będę bo najtańszy gwint do quattro to coś koło 1500zł więc wolę założyć jakieś sprężyny biorąc pod uwagę że mam nówki amorki o skróconym skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu kolegi, chcę w najbliższej przyszłości wymienić zawieszenie przód i tył i chciałbym obniżyć auto, ale max 20-30mm (nie chcę o wszystko zachaczać) czy macie koledzy coś godnego polecenia? Bo na allegro poza gwintem to do quattro nie mogę nic znaleźć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż sobie fabrycznie obniżone zawieszenie 1BE ( obniża mniej więcej tyle ile chcesz )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od bidy możesz założyć same sprężyny ale najlepiej jak byś założył sprężyny łącznie z amortyzatorami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki. Znasz albo ktokolwiek zna w ogóle miejsce gdzie mógłbym kupić to zawieszenie ze sprężynami ?

kupując jako nowe doznasz szoku, musisz szukać po anglikach, bo na alegro to długo bedziesz szukał, do Q znaleśc zawieche to porażka :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie ze sprężynami jest porażka :wallbash: ja u siebie miałem 1BA więc prawie jak allroad założyłem 1BE i było trochę za wysoko wiec kupiłem sprężyny Ta technix -40 - 40 i auto w efekcie końcowym auto siadło coś ok 55mm jest dość sztywno ale mały prześwit między oponą a nadkolem i tak został, na chwile obecną żałuje że niekupiłem gwintu :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soviet a możesz podesłać fotki jak auto się prezentuje ?? Ja do Quattro szukałem 60/40 ale nie znalazłem i zamówiłem najniższe jakie są dostępne Supersport 55/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema problemu akurat auto umyte to mogę fotki zrobić, wieczorem lub jutro raną będę[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 13:11_________________________________________________

rRE90.jpg

Tak to wygląda u mnie, obniżenie niby -40/-40, ale opadło o 55 oczywiście w serii miałem 1BA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 40/40 to ładnie auto usiadło :) Teraz zaczynam się zastanawiać czy będzie różnica w efekcie końcowym jeżeli założę tą samą sprężynę na amorek z 1BA i 1BE ?? Jak sama nazwa wskazuje amortyzator ma za zadanie amortyzować i teoretycznie nie ma nic do wysokości. Wiem że amortyzatory 1BE mają skrócony skok tłoczyska ale czy podstawa sprężyny (talerzyk) w amortyzatorach 1BA i 1BE jest na tej samej wysokości czy też jest osadzona trochę niżej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ładnie usiadło ale i tak wolałbym gwint, u siebie mam założone żółte bilstein b6 i nie odczuwam żadnych negatywów, rozbierałem oba warianty zawieszenia i niedostrzegłem żadnych różnic w talerzykach, zakładaj sprężyny tak jak jest i będzie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie usiadło, ale weź pod uwagę że kolega ma v6 i cięższy silnik do naszych AEB najlepiej gwint jest o wiele praktyczniejszy, latem sobie opuszczasz pod alumy a na zimę w górę na zaspy ;D ja mam springi -40 i -40 i tez szukam gwintu bo amorki dogorewają ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soviet ma V6 ale i sprężyny na pewno zamawiał pod cięższy motor. Katalogi rozgraniczają na silniki 4-cylindrowe i 6-cylindrowe. Jak bym znalazł gwint do Quattro w cenie co do FWD to bym się nie zastanawiał :naughty: a tak to trzeba wydać około 1700zł za najtańszy zestaw na rynku do Quattro:confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie jest źle 1400zł można przeboleć :> ciekawe jak z jakością....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...