golab24 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Witam. Zastanawiam sie dlaczego ludzie zmieniaja olej na polsyntetyk po przejechaniu kilkudziesieciu czy kilkuset tysiecy kilometrow (wielu klubowiczow tak robi). Jezeli pominac wzgledy ekonomiczne (stary silnik duzo bierze to co mam sie kosztowac na syntetyk) to nie widze powodu. Czyzby jedyna przyczyna byla by oszczednosc rzedu 200zl na rok? Czy warto oszczedzic 200zl a w perspektywie miec zasyfiony silnik jakims mineralem, bo dotego to prowadzi. Marcin
Redrick Opublikowano 29 Czerwca 2007 Opublikowano 29 Czerwca 2007 po pewnym czasie silnik sie zurzywa jego podzespoły sie ścieraja uszczelki wyrabiają staje sie mniej szczelny a oleje pułsyntetyki sa gestrze wiec uszczelnią bardziej silnik. ja miałem w aucie puł syntetyk i mi ciek olej wlałem dobrego minerala i jest ok. a nie jest powiedziane ze jak wlałem minerala to silnik jest na skazaniu i długo nie pociągnie
golab24 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2007 Czyli chodzilo ci o uszczelnienie silnika, aby nie dolewac oleju czesciej tak. Czyli oszczednosci finansowa. A jak byś mial te 50 zloty wiecej raz na 3 miechy aby dolac syntetyka to bys nie wymienial?[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2007, 21:37 _________________________________________________No chyba ze ci uszczelki puszczaja, ale to chyba trzeba inaczej zalatwiac, a nie zagęszczejac olej.
Redrick Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 nie chodzi mi o oszczędnosc finansowa bo ja za olej mineralny dałem 120zł to za to miał bym tanszego syntetyka. Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy
Gość spedyt Opublikowano 1 Lipca 2007 Opublikowano 1 Lipca 2007 Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy I to jest najgorsze co można zrobić dla silnika. Zmiana oleju nie jest niczym podyktowana, nie stoi za tym żaden rozsądny argument
MarEsp Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy I to jest najgorsze co można zrobić dla silnika. Zmiana oleju nie jest niczym podyktowana, nie stoi za tym żaden rozsądny argument :oklaski: :oklaski: :oklaski: W poprzednich autach przechodziłem na półsynt i pod koniec na mineral, ale teraz non stop będę na pełnym syntetyku Jak zacznie brać olej - wymienię uszczelniacze na zaworach i 100 tys. pojeżdżę jak znowu zacznie brać olej - szlif cylindrów i kapitalny remoncik - 6 tys. zł i następne 500 tys km mam do przejachania a olej tylko pełny syntetyk zwłaszcza że mam turbo !!!
Gość Murzyn Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 za zalewanie turbulum woda mineralna to co najwyzej mozna dostac :bicz3: Wolne ssaki sa bardziej tolerancyjne
Gość MorgothV8 Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Syntetyk Mobil 1 do ostatniego kilometra motoru.....
schiller Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy tak a jak ty juz bedziesz stary tez bedziesz chcial dostawac najnizsza emeryture? :bicz3: tylko syntetyk. o serdyszko naszych kochanych niuni trzeba dbac!
Gość spedyt Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy tak a jak ty juz bedziesz stary tez bedziesz chcial dostawac najnizsza emeryture? :bicz3: tylko syntetyk. o serdyszko naszych kochanych niuni trzeba dbac! :oklaski: :oklaski: Taki argument z emeryturą przemawia do mnie Swojego ADP zalałem po kupnie półsyntetykiem bo nie wiedziałem na jakim oleju było jeżdżone, teraz przyszedł czas na wymianę i zalewam syntetykiem
lukaszek13ns Opublikowano 5 Lipca 2007 Opublikowano 5 Lipca 2007 Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy tak a jak ty juz bedziesz stary tez bedziesz chcial dostawac najnizsza emeryture? :bicz3: tylko syntetyk. o serdyszko naszych kochanych niuni trzeba dbac! :oklaski: :oklaski: Taki argument z emeryturą przemawia do mnie Swojego ADP zalałem po kupnie półsyntetykiem bo nie wiedziałem na jakim oleju było jeżdżone, teraz przyszedł czas na wymianę i zalewam syntetykiem Moim zdaniem skoro juz zalales polsyntetykiem to polecam przynim zostac, bo jak wymienisz na syntetyk moze sie to zle sknczyc rozszczelnieniem silnika.
SlaVko18v Opublikowano 5 Lipca 2007 Opublikowano 5 Lipca 2007 najnizej do pol syntetyku i tyle ... sam jezdze na polsyntetyku (taki zalalem po kupnie autka) i jak do tej pory ani gramka nie bierze jak mialem opla astre 1.4 8v to lalem pelny syntetyk i uwazam zeto bylo troche przegiecie .. na syntetyku powinny jezdzic auto tak do 150tys km dalej to juz raczej jak ktos chce wywalic wiecej kasy to jego wola .. nie wiem jakie teraz maja zalecenie nowe auta no ale technika poszla na przod to i moze trwalsze robia te auta hehe.... pisss brothers
Gość spedyt Opublikowano 5 Lipca 2007 Opublikowano 5 Lipca 2007 SlaVko18v i tu się mylisz z tym przebiegiem że przy 150 zmiana na gorszy olej, mój ojciec ma Astrę i przebieg ponad 200tyś i cały czas jeździ na syntetyku, a silniczek chodzi jak zegarek Poza tym nie ma zaleceń zmiany oleju na inny niż fabryka podaje.
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Lipca 2007 Opublikowano 5 Lipca 2007 ja mam 325 000 km i też syntetyk.....
MarEsp Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 Tak już jest ze jak auto ma duzo przejechane to leje sie gorszy olej tj. nizszej klasy tak a jak ty juz bedziesz stary tez bedziesz chcial dostawac najnizsza emeryture? :bicz3: Piękne porównanie a ja bym zapytał czy jak będziesz na emeryturze, to wnuki zamiast Heinekena powinni ci kupować wino marki Jabol Albo bardziej na poważnie jak całe życie leczyłeś się na serducho i kupowałeś leki szwajcarskie, to na starość z oszczędności przejdziesz na Jelfa Jelenia Góra (gdzie corhydron im się pomylił z currarą) ?
tanaka Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 dodam coś od siebie... otóż według zapewnień pewnych mechano-chemików olej syntetyczny wypłukuje wszelkie nagary i osady..itp.. Jest to bezpośrednim powodem cieknięcia w nieszczelnych mechanizmach. Minerał jest skrajnością która nie wypłukuje nic, a połsyntetyk to kompromis ( czyli płukam ale troszke ;-) ) pozdrawiam
Gość spedyt Opublikowano 7 Lipca 2007 Opublikowano 7 Lipca 2007 dodam coś od siebie... otóż według zapewnień pewnych mechano-chemików olej syntetyczny wypłukuje wszelkie nagary i osady..itp.. Jest to bezpośrednim powodem cieknięcia w nieszczelnych mechanizmach. Minerał jest skrajnością która nie wypłukuje nic, a połsyntetyk to kompromis ( czyli płukam ale troszke ;-) ) pozdrawiam Ile może być tych mechanizmów które będą ciekły, przede wszystkim żadne bo cieknąć mogą uszczelki/uszczelniacze które kosztują kilkanaście/kilkadziesiąt zł. Gorzej jak na gorszym oleju zajedziesz turbo Poza tym jak jeździ się cały czas na syntetyku to nego nagaru i szlamu olejowego prawie nie ma więc co ma się wypłukiwać ? A zdanie tych pseudo fachowców w niczym nie pokrywa się z zaleceniami fabryki.
tanaka Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 dodam coś od siebie... otóż według zapewnień pewnych mechano-chemików olej syntetyczny wypłukuje wszelkie nagary i osady..itp.. Jest to bezpośrednim powodem cieknięcia w nieszczelnych mechanizmach. Minerał jest skrajnością która nie wypłukuje nic, a połsyntetyk to kompromis ( czyli płukam ale troszke ;-) ) pozdrawiam Ile może być tych mechanizmów które będą ciekły, przede wszystkim żadne bo cieknąć mogą uszczelki/uszczelniacze które kosztują kilkanaście/kilkadziesiąt zł. Gorzej jak na gorszym oleju zajedziesz turbo Poza tym jak jeździ się cały czas na syntetyku to nego nagaru i szlamu olejowego prawie nie ma więc co ma się wypłukiwać ? A zdanie tych pseudo fachowców w niczym nie pokrywa się z zaleceniami fabryki. Nie tylko cieknięcie uszczelek których koszt to kilkanaście złotych ale także zwiększone zużycie oleju w spalaniu, zresztą pamietaj że wymiana niektorych uszczelek może byc niezwykle kosztowna. A co do pseudo fachowcow i fabryki to akurat jestem pewien ze fabryka dobrze do końca nie podpowie... przypomina mi się sytuacja sprzed kilku lat dotycząca jednego Polaka. Facet wymyślił mechanizm potrafiący przejąc siłę uderzenia w ewentualnym wypadku, którą następnie zamieniał na ruch obrotowy. Stworzył modele samochodow i empirycznie udowodnił skutecznośc pomysłu który zresztą opatentował. Facet był w telewizji i zastanawiano się dlaczego żadna firma samochodowa nie chce podjąc z nim współpracy.. Okazało się że części do samochodów to znaczna częśc zysków firmy, a wypadkach samochód ma się roz.... , tak więc bardziej cenie zdanie moich pseudo fachowcow jak to nazwałeś niż zalecenia fabryki. pozdrawiam
MarEsp Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 przypomina mi się sytuacja sprzed kilku lat dotycząca jednego Polaka. Facet wymyślił mechanizm potrafiący przejąc siłę uderzenia w ewentualnym wypadku, którą następnie zamieniał na ruch obrotowy. Stworzył modele samochodow i empirycznie udowodnił skutecznośc pomysłu który zresztą opatentował. Facet był w telewizji i zastanawiano się dlaczego żadna firma samochodowa nie chce podjąc z nim współpracy.. Okazało się że części do samochodów to znaczna częśc zysków firmy, a wypadkach samochód ma się roz.... , Pamiętam ten program w telewizji ten mechanizm był zamontowany do malucha i ważył tyle co połowa malucha ale co do zasady to się zgadzam że producenci kierują się swoimi egoistycznymi interesami. Ale ten przykład ma się nijak do oleju. Bo jeżeli fabryka wychodzi z założenia, że "kup a jak ci się zepsuje to kup drugi" to preferowaqliby najgorsze oleje a jednak zalecają syntetyk aż do śmierci .....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się