Jump to content
0
zywczykz

[ALL B5] Pompka centralnego zamka - naprawa

Recommended Posts

Witam wszystkich. Problem polega na tym iż podczas zamykania centralnego zamka pompka ładnie się włącza i autko się zamyka, ale podczas otwierania pompka się włącza i otwiera samochód ale nie wyłącza się i pracuje bez przerwy tzn (zamykając albo otwierając samochód pompka działa przez określony czas do momentu gdy ciśnienie w układzie wzrośnie do odpowiedniego poziomu i wtedy krańcówka wyłącza pompkę)i właśnie podczas otwierania układ elektroniczny nie reaguje na tą krancówkę. Jeszcze się z taką usterka nie spotkałem i chciałbym żeby jakiś spec od pompek mi pomógł z góry bardzo bardzo dziękuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik pompki jest uszkodzony lub nie otrzymuje prawidłowego sygnału z krańcówki. W tym drugim przypadku sprawdź czy:

- na pewno dochodzi do zwarcia styków

- styki są czyste

- połączenia na płytce są nieuszkodzone (punkty lutownicze, korozja ścieżek).

Nie jestem specem od pompek, ale tak bym postąpił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie układ szczelny bo to sprawdziłem na samym początku, wszystkie punkty lutownicze poprawione, styki na krancówce na pewno się stykają bo to też sprawdziłem,żadnych ubytków w ścieżkach nie ma, podmieniłem inna pompkę i działa wszystko dobrze więc usterka jest w pompce :wallbash: może któryś z forumowiczów ma schemat takiej pompki albo wie gdzie można coś takiego zdobyc ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym jeszcze sprawdził wirniczek w pompce czy jest cały i wezyki w środku też bo może być pęknięty albo kawałeczek odłamany i w jedną stronę dmucha a w drugą ledwo ssie u mnie np nie zaczynało się od problemu otwierania kufra raz działał raz nie pózniej całkiem się posypał i wgule ni działał

może akurat :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to tez juz sprawdziłem zostało tylko zdiagnozowac układ eletroniczny, może jest ktoś na forum co ma schemat elektroniczny takiej pompki??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm koleżko jak rozwiążesz problem to napisz co i jak ja schematu niestety nie mam :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O schemacie ideowym modułu komfortu raczej zapomnij. Na wszystkich schematach, które oglądałem, moduł był pokazywany w postaci bloku z opisanymi złączami. Musisz próbować "na piechotę".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobnie tzn po zamknięciu i otwarciu pompka włączała się jeszcze kilka razy. Przemyłem płytkę w pompce spirytusem i jak na razie przestało.

A tak przy okazji jak sprawdzałeś krańcówki??


Sprzedam zawór sterujący wariatorem, używany - sprawny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego WinterOOOO krancówkę w pompce sprawdzałem czy podczas pracy pompki następuje kontakt styków, zrobiłem to tak że pilotem naciskałem zamykanie na pilocie i wyjscie z pompki zatykałem palcem wtedy ciśnienie bardzo szybko rosło i szybko styki krańcówki się zwierały :) poza tym wszystko sprawdzone: znalazłem jeszcze jedną usterkę mianowicie kondensator elektrolityczny na płytce stracił swoją pojemność wymieniłem go ale nadal pompka podczas otwierania samochodu pracuje bez przerwy mimo że krańcówka jest już dawno zwarta, więc nadal nie ma rozwiązania sprawy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc sygnał z krańcówki nie dochodzi do procesora pompki centralnego zamka. Nie pamiętam, jaki procesor tam siedzi i jakie jeszcze elementy są po drodze od krańcówki do niego, ale spróbuj postąpić tak: krańcówka ma 3 styki, w tym jeden wspólny. Połącz więc pozostałe 2 razem (być może procesor wyłącza pompkę przy obojętnym sygnale - otwieranie lub zamykanie). Jeśli to nic nie da, to sprawdź, czy po drodze są diody, a następnie je sprawdź. Rezystory raczej się nie palą, wiec to odpada, a tranzystorów też tam chyba nie ma. Oczywiście skoro masz miernik, sprawdź, czy rzeczywiście ścieżki nie są uszkodzone, bo nie raz zdarzają się przypadki, że tego nie widać:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ścieżki kolego już sprawdzałem, sprawdzę jeszcze te diody i jakies tranzystory tam są chyba więc też pójdą do sprawdzenia, dzięki za podpowiedź pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...