macieek 8 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Widzę że nikt nie spotkał się z tym problemem a jak już to pewnie kupują nowe kompletne silniczki w cenie 400zł. Ja za nowego bym tyle nie dal a wiem, ze tyle kosztuja bo dzwonilem do ASO z zapytaniem. To jest skandal, zeby za gówniany silniczek jakich pelno w chinskich zabawkach za 50zl krzyczeli tyle kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily 4 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Ja bym zaczął od skalibrowania klimatronika, zresztą moim zdaniem powinno się od tego zaczynać. Narazie miałem takich przypadków 3 i tylko w jednym trzeba było rozkręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Ja bym zaczął od skalibrowania klimatronika, zresztą moim zdaniem powinno się od tego zaczynać. Narazie miałem takich przypadków 3 i tylko w jednym trzeba było rozkręcić. Kalibrowalem wiele razy. Blad powraca jak bumerang, rozkrecalem 2 razy - pomaga na krotko. Klima poprostu czasem cos odwala, np zapodaje bardzo gorace powietrze na nogi z jednej strony, albo nagle gwaltownie sobie zwieksza nawiew z 1-2 kresek do 5-6. Niechce mi sie z tym juz babrac. W zime mi to nie przeszkadza bardzo a w lato chłodzi nawet ok. Jak sie wysypie konkretnie to zrobie taki ruch, ze pojade na szrota i wyciagne wszystkie 5 sztuk z rocznika 2004 - moze jakis czas pochodza. Ja sie zastanawiam tez czy problem nie lezy w tych kolorowych dźwigienkach - czy nie stawiają one z wiekiem wiekszego oporu. Byly dosc zakurzone/zabrudzome gdy to rozkrecilem za 1 razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily 4 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Ale to chyba tak ma działać?? Że jak jest zimny silnik to wiele lekko (czyli na początku jak się ustawi np 3 kreski) a jak się rozgrzewa to wskakuje na wyższe obroty (np na 5-6). Jak się rozgrzeje silnik to faktycznie nie powinno się samoczynnie zwiększać, może to nie jest wina żadnego silniczka tylko czujnika temperatury któregoś?? To by trzeba było zvag-ować i zanotować moment w którym to się dzieje, wtedy zobaczyć temperatury na czujnikach.[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 14:55_________________________________________________No i jaki błąd, bo przeczytałem wszystkie posty i nikt nic nie napisał żeby klima wywalała błąd? Chyba że coś pominąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Ale to chyba tak ma działać?? Że jak jest zimny silnik to wiele lekko (czyli na początku jak się ustawi np 3 kreski) a jak się rozgrzewa to wskakuje na wyższe obroty (np na 5-6). Jak się rozgrzeje silnik to faktycznie nie powinno się samoczynnie zwiększać, może to nie jest wina żadnego silniczka tylko czujnika temperatury któregoś?? To by trzeba było zvag-ować i zanotować moment w którym to się dzieje, wtedy zobaczyć temperatury na czujnikach.[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 14:55_________________________________________________No i jaki błąd, bo przeczytałem wszystkie posty i nikt nic nie napisał żeby klima wywalała błąd? Chyba że coś pominąłem Tak gwaltowne skoki sily nawiewu nie sa oznaką poprawnego dzialania. I dzieje sie to juz po dluzszej chwili gdy auto jest dobrze rozgrzane np po godzinie jazdy. Wlasnie tez sie zastanawialem czy to jakis czujnik temperatury nie powoduje tych gwaltownych skokow sily nawiewu? Te skoki nie dzieja sie notorycznie - np podczas 2 godzinnej jazdy zrobi sie tak z 2-3 razy Ile jest tam czujnikow temperatury i gdzie są rozmieszczone orientujesz sie moze? Zaznaczam, ze to jest 2 strefowy klimatronik. VAG nie odnotowuje zadnych bledow odnosnie czujnikow temperatury - jedynie silniczki i ich potencjometry. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily 4 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Błędów czujników temperatury nie będziesz miał (nie ma możliwości sprawdzenia z wyjątkiem zwarcia), natomiast jeżeli są błędy silniczków to nimi najpierw trzeba się zająć. Co czujników temperatury to masz napewno: - czujnik temp zew, - czujnik temp silnika (a bardziej powietrza wypadającego z nagrzewnicy), - czujnik w centralnej desce (przy klimatroniku) - są jeszcze jakieś w podsufitówce (chyba z jednej i drugiej strony) Piszę z pamięci ale z tych na 90% klimatronik korzysta.[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 15:37_________________________________________________Jednak w Twoim przypadku najpierw trzeba wykluczyć błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 To jak wykluczyc te bledy? Silniczki w b6 sa nierozbieralne nie wiem jak w b5, mozna jedynie wpsikac troche contact-cleanera przez dziurki do srodka, pomaga na malutki czas. Trzeba je poprostu wymienic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielki1980 2 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Według mnie są to właśnie owe potencjometry. Kompletny silniczek nastawczy zbudowany jest z obudowy, silniczka elektrycznego,przekładni ślimakowej i potencjometra. Poza potencjometrem nie ma się tam co popsuć. Poza potencjometrem w którym się grafit wyciera. Rozebrałem ów potencjometr i rzeczywiście po wyczyszczeniu ma wytarty w pozycji środkowej grafit. Mogę stwierdzić na 100% że to jest przyczyną błędów. Dodam że po wymianie owego potencjometru z innego silniczka problem przestał występować. Taki potencjometr kosztowałby grosze ale nie jest dostępny w sprzedaży chyba że się mylę, ale szukałem w necie już kilka razy i nie udało mi się uzyskać informacji gdzie i jak można go kupić. http://img822.imageshack.us/img822/2205/kopiap6070203.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Według mnie są to właśnie owe potencjometry. Kompletny silniczek nastawczy zbudowany jest z obudowy, silniczka elektrycznego,przekładni ślimakowej i potencjometra. Poza potencjometrem nie ma się tam co popsuć. Poza potencjometrem w którym się grafit wyciera. Rozebrałem ów potencjometr i rzeczywiście po wyczyszczeniu ma wytarty w pozycji środkowej grafit. Mogę stwierdzić na 100% że to jest przyczyną błędów. Dodam że po wymianie owego potencjometru z innego silniczka problem przestał występować. Taki potencjometr kosztowałby grosze ale nie jest dostępny w sprzedaży chyba że się mylę, ale szukałem w necie już kilka razy i nie udało mi się uzyskać informacji gdzie i jak można go kupić. Informuj na bierzaco gdybys sie czegos dowiedzial. Mam tez blad z potencjometrem, nie pamietam juz dokladnie jaki. Pozdrawiam[br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 10:14_________________________________________________Panowie rozwiazal mi sie problem z trybem auto (prawie zawsze po wscisnieciu auto sila nawiewu spadala do 1 kreski) i z gwaltownymi samoczynnymi wzrostami sily nawiewu klimatronika - np z 1 kreski do 4-5. Problemem okazaly sie zasniedziale styki na wtyczkach do panela. Przy okazji wymiany przyciskow rozpialem wszystkie wtyczki i spsikalem je contact-cleanerem. Teraz klimatronik chodzi jak zyleta pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielki1980 2 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 A jak wam chłodzi w lecie klimatyzacja? Ja mam niby wszystko ok zero błędów ciśnienia w układzie dobre a chłodzenie nie jest zbyt wydajne. W gorące dni ciężko zbić temperaturę wewnątrz do 20stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king 0 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam, odnośnie silniczków to racja psują się jedynie potencjometry, czujnika położenia silniczka, jednak u mnie powodem nie było wytarcie się warstwy przewodzącej a smar, który się dostał do środka, wszystkie koła zębate są smarowane więc w silniczku jest go mnóstwo, rozebrałem potencjometr(trzeba było wyłamać kawałek plastiku) i wyczyściłem ze smaru i wszystko działa jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKIBA29 0 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Jutro zabieram się do pracy z tymi silniczkami, o efektach pracy napisze. Dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Jutro zabieram się do pracy z tymi silniczkami, o efektach pracy napisze. Dzięki za podpowiedzi. No napisz napisz. OBadaj te potencjometry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKIBA29 0 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Miałem rano zajrzeć do tych silniczków, ale od samego rana pada deszcz. A w garażu nie mam teraz miejsca :wallbash: Musi przestać padać.[br]Dopisany: 27 Lipiec 2011, 12:05_________________________________________________Dzisiaj rano rozebrałem silniczek regulacji klapy ( na zdjęciu nr 4), ten po stronie kierowcy. U mnie silniczek ten wcale nie działał. Rozebrałem jego i wymontowałem potencjometr, który nie jest rozbieralny. Ale można go troszeczkę rozszerzyć i w szczelinę wlać rozcieńczalnik "nitro", następnie trzeba rozruszać potencjometr ruszając w prawą i lewa stronę, potem sprężonym powietrzem wysuszyć. Wazeliną techniczna nasmarować i poskładać, U mnie to pomogło i teraz wszystko działa tak jak powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Spoczko tylko na jak dlugo to pomoze? A bledy sie juz nie pojawiaja owego silniczka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKIBA29 0 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Jeszcze nie podłączałem do kompa, ale jak długo pochodzą te silniczki to sie okaże. Jak będzie coś nie tak, to na pewno napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iktorn_s 0 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Witam Odgrzewam kotleta bo wakacje sie skonczyly i nie dlugo bede potrzebował ciepło w aucie CZy jezeli jest problem z potencjometrami (tzn. ze sa wytarte i nie potrafia odpowidniioo ustawic klap) to czy wyskoczy mi jakis bład ?? a jezli nie wyskakuje a mam podobny problerm to co moze byc??? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Witam Odgrzewam kotleta bo wakacje sie skonczyly i nie dlugo bede potrzebował ciepło w aucie CZy jezeli jest problem z potencjometrami (tzn. ze sa wytarte i nie potrafia odpowidniioo ustawic klap) to czy wyskoczy mi jakis bład ?? a jezli nie wyskakuje a mam podobny problerm to co moze byc??? Pozdro Powinien wtedy wyskoczyc blad. Wiec tym wieksze moje zaskoczenie ze go nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uncle-QBUS 0 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Ja w swoim B6 mam podobny problem, tyle że od strony kierowcy. Od strony pasażera wszystko gra, jak dam na LO to zimne, jak na HI to gorące powietrze, a od strony kierowcy cały czas zimne, nawet na HI. Zrobiłem miesiąc temu nastawy podstawowe i pomogło na jakieś 3 tygodnie, ale teraz już nie pomaga i muszę rozebrać i wlać płyn naprawczy do potencjometrów. Wykazuje mi błąd V71-G113 więc do tego silniczka muszę się dobrać zaraz. Mam tylko pytanie, jeśli nie grzeje po stronie kierowcy, to ten silniczek i potencjometr znajduje się pod schowkiem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg2505 143 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Ja w swoim B6 mam podobny problem, tyle że od strony kierowcy. Od strony pasażera wszystko gra, jak dam na LO to zimne, jak na HI to gorące powietrze, a od strony kierowcy cały czas zimne, nawet na HI. Zrobiłem miesiąc temu nastawy podstawowe i pomogło na jakieś 3 tygodnie, ale teraz już nie pomaga i muszę rozebrać i wlać płyn naprawczy do potencjometrów. Wykazuje mi błąd V71-G113 więc do tego silniczka muszę się dobrać zaraz. Mam tylko pytanie, jeśli nie grzeje po stronie kierowcy, to ten silniczek i potencjometr znajduje się pod schowkiem? Pozdrawiam odkręć półkę pod kierownicą i tam znajdziesz silniczek nad pedałem gazu na wysokości klimy, czerwone cięgno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się